Általános internetes kérdések
Vissza

Milyen beállítások szükségesek az internet használatához?

Előfizetéses internet beállításához add meg a készülékben az alábbiakat:

Hozzáférési pont / APN-cím : internet.vodafone.net vagy standardnet.vodafone.net (A standardnet.vodafone.net APN használatával a Vodafone Pass szolgáltatásban adatfelhasználás nélkül biztosított tartalmak az adatkeretet csökkentik!)

Felhasználó-azonosító : nincs

Jelszó : nincs

DNS1 : 80.244.97.30

DNS2 : 80.244.96.1

 

Feltöltőkártyás internet beállításához add meg a készülékben az alábbiakat:

Hozzáférési pont neve / APN-cím : vitamax.internet.vodafone.net vagyvitamax.snet.vodafone.net

Felhasználó azonosító : nincs

Jelszó : nincs

DNS1 : 80.244.97.30

DNS2 : 80.244.96.1

Miért jelenik meg internetezés közben olyan üzenet a számítógépen, hogy elértem egy bizonyos adatmennyiséget?

Ez a tájékoztató üzenet azért jelenik meg, mert a kapcsolódáshoz használt Vodafone Mobile Broadband szoftverben alapértelmezettként be van állítva egy bizonyos adatmennyiség, melynek elérésekor a program jelez. Ez az érték nem áll semmilyen kapcsolatban az általad használt díjcsomagban foglalt felhasználható adatmennyiséggel és tetszés szerint átállítható, vagy kikapcsolható.

Ezeket a figyelmeztetéseket a Vodafone Mobile Broadband szoftver Használati statisztika menüjében, a Figyelmeztetések pont alatt kapcsolhatod ki, vagy módosíthatod.

Miért ugrál a modem a 2G, 3G hálózat és 4G között?

A modemek alapbeállításként a pillanatnyi jelerősségtől és terheltségtől függően automatikusan váltanak a 2G, 3G és 4G hálózatok között. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy a modem folyamatosan ugrál az elérhető hálózatok között.

Ha 4G lefedettségi területen tartózkodsz, akkor a problémát megoldhatod azzal, ha a készüléket úgy állítod be, hogy csak 4G hálózatot használjon. Ez a kapacitás és a sávszélesség tekintetében is előnyösebb számodra.

Mit tegyek, ha lassú az internetem?

Az, hogy melyik területen mekkora letöltési sebességgel tudsz internetezni több dologtól is függ. Az első és legfontosabb, hogy azon a területen, ahol éppen tartózkodsz milyen a lefedettség, ezt itt tudod ellenőrizni:  https://www.vodafone.hu/lefedettsegi-terkep  (ráhatással lehet például a domborzat, a külső környezet milyensége is, stb.).

A készüléked állapota is nagyban meghatározza, hogy milyen letöltési sebességgel működik az internet. Általánosságban elmondható, hogy a rendszeres újraindítás segíti a készüléked működését. Az előbbieken kívül még hasznos, ha nincs túlterhelve az eszköz memóriája, illetve az aktuálisan elérhető szoftver található rajta, valamint az alkalmazások verziói is a legfrissebbek. Érdemes mindig aktualizálni ezeket. Természetesen meghatározza készüléked gyorsaságát technikai jellemzője is, például, hogy hány magos processzerral működik. 

Külföldön is használhatom az internet opciókat?

Feltöltőkártyás:

Az internetes opciókban foglalt felhasználható adatmennyiségek minden esetben belföldi adatforgalomra vonatkoznak. 

Azonban a Szabályozott Európai Roaming díjszabás alapján az Európai Unió országaiban a belföldi adatmennyiséget használhatod. Az adott országra érvényes forgalmi díjakat könnyen megnézheted roaming keresőnk segítségével.

 

Havidíjas:

Az internetes opciókban foglalt felhasználható adatmennyiségek pontos EU-s felhasználási feltételeiről, a tarifaleírásodból tájékozódhatsz.

A  Vodafone EU Roaming , a  Világ Napijegy  opciókkal, illetve a szabályozott EU roaming keretein belül okoskészülékedet, vagy Multinet EU csomaggal csatlakoztatott tabletedet ugyanúgy használhatod külföldön, mintha itthon lennél - kötöttségek nélkül!

További részleteket a  Vodafone EU Roaming  és a  Világ Napijegy  szolgáltatásainkat bemutató oldalainkon olvashatsz.

Amennyiben nem az EU-ban tartózkodsz vagy olyan országban, ahol a fenti két opció nem érvényes, akkor számodra a forgalmi alapú díjszabás lesz érvényes. Az adott országra érvényes forgalmi díjakat könnyen megnézheted roaming keresőnk segítségével.

Előfizetéses ügyfeleink számára elérhető HomeNet szolgáltatásban foglalt adatmennyiség csak belföldön használható fel.

Külföldön is használhatom a HomeNet routert?

A HomeNet szolgáltatásban foglalt adatmennyiség csak belföldön használható fel.

Túl hamar elfogy az adatkeretem, pedig én keveset internetezek.

Az okostelefonokra telepített alkalmazások a szinkronizálás során gyakran akkor is generálnak adatforgalmat, amikor épp nem használod a készüléket. Emellett – ha nem korlátoztad a beállítások között, hogy milyen feltételek mellett frissülhetnek – az alkalmazások új verziói is automatikusan letöltődhetnek készülékedre, ami szintén hozzájárul adatkereted fogyasztásához.

Ha nem szeretnéd, hogy az adatkereted ilyen módon fogyjon, készüléked beállításai között megadhatod, hogy milyen feltételek mellett generálhat adatforgalmat. Ehhez további segítséget találhatsz  Készüléktámogatás  oldalunkon.