Általános internetes kérdések
Vissza

Milyen beállítások szükségesek az internet használatához?

Az internet beállításához adja meg a készülékben az alábbiakat:

Hozzáférési pont / APN-cím: internet.vodafone.net vagy standardnet.vodafone.net (A standardnet.vodafone.net APN használatával a Vodafone Pass szolgáltatásban adatfelhasználás nélkül biztosított tartalmak az adatkeretet csökkentik!)

Felhasználó-azonosító: nincs

Jelszó: nincs

DNS1:  80.244.97.30

DNS2:  80.244.96.1

Miért jelenik meg internetezés közben olyan üzenet a számítógépen, hogy elértem egy bizonyos adatmennyiséget?

Ez a tájékoztató üzenet azért jelenik meg, mert a kapcsolódáshoz használt Vodafone Mobile Broadband szoftverben alapértelmezettként be van állítva egy bizonyos adatmennyiség, melynek elérésekor a program jelez. Ez az érték nem áll semmilyen kapcsolatban az általad használt díjcsomagban foglalt felhasználható adatmennyiséggel és tetszés szerint átállítható, vagy kikapcsolható.

Ezeket a figyelmeztetéseket a Vodafone Mobile Broadband szoftver Használati statisztika menüjében, a Figyelmeztetések pont alatt kapcsolhatja ki, vagy módosíthatja.

Miért ugrál a modem a 2G, 3G hálózat és 4G között?

A modemek alapbeállításként a pillanatnyi jelerősségtől és terheltségtől függően automatikusan váltanak a 2G, 3G és 4G hálózatok között. Ebből kifolyólag előfordulhat, hogy a modem folyamatosan ugrál az elérhető hálózatok között.

Ha 4G lefedettségi területen tartózkodik, akkor a problémát megoldhatja azzal, ha a készüléket úgy állítja be, hogy csak 4G hálózatot használjon. Ez a kapacitás és a sávszélesség tekintetében is előnyösebb.

Mit tegyek, ha lassú az internetem?

Az, hogy melyik területen mekkora letöltési sebességgel tud internetezni több dologtól is függ. Az első és legfontosabb, hogy azon a területen, ahol éppen tartózkodik, milyen a lefedettség. Ezt itt tudja ellenőrizni:  https://www.vodafone.hu/lefedettsegi-terkep  (ráhatással lehet például a domborzat, a külső környezet milyensége is, stb.).

A készülék állapota is nagyban meghatározza, hogy milyen letöltési sebességgel működik az internet. Általánosságban elmondható, hogy a rendszeres újraindítás segíti a készülék működését. Az előbbieken kívül még hasznos, ha nincs túlterhelve az eszköz memóriája, illetve az aktuálisan elérhető szoftver található rajta, valamint az alkalmazások verziói is a legfrissebbek. Érdemes mindig aktualizálni ezeket. Természetesen meghatározza készüléke gyorsaságát technikai jellemzője is, például, hogy hány magos processzerral működik. 

Külföldön is használhatom az internet opciókat?

Az internetes opciókban foglalt felhasználható adatmennyiségek pontos EU-s felhasználási feltételeiről, a tarifaleírásból tájékozódhat.

A Vodafone EU Roaming, a Világ Napijegy opciókkal, illetve a szabályozott EU roaming keretein belül okoskészülékét ugyanúgy használhatja külföldön, mintha itthon lenne - kötöttségek nélkül!

További részleteket a Vodafone EU Roaming és a Világ Napijegy szolgáltatásainkat bemutató oldalainkon olvashat.

Amennyiben nem az EU-ban tartózkodik vagy olyan országban, ahol a fenti két opció nem érvényes, akkor a forgalmi alapú díjszabás lesz érvényes. Az adott országra érvényes forgalmi díjakat könnyen megnézheti roaming keresőnk segítségével.

Túl hamar elfogy az adatkeretem, pedig én keveset internetezek.

Az okostelefonokra telepített alkalmazások a szinkronizálás során gyakran akkor is generálnak adatforgalmat, amikor épp nem használja a készüléket. Emellett – ha nem korlátozta a beállítások között, hogy milyen feltételek mellett frissülhetnek – az alkalmazások új verziói is automatikusan letöltődhetnek készülékre, ami szintén hozzájárul adatkerete fogyasztásához.

Ha nem szeretné, hogy az adatkerete ilyen módon fogyjon, készüléke beállításai között megadhatja, hogy milyen feltételek mellett generálhat adatforgalmat. Ehhez további segítséget találhat  Készüléktámogatás  oldalunkon.