Havidíjas számlázás
Vissza

Milyen részekből áll a számlám?

Fedőlap tartalmazza az aktuális és az elmúlt három havi számla összegét oszlopdiagrammokkal szemléltetve.
A számla oldalon a következő információkat találod:
  • Számlázási adatok
  • SZJ szám szerinti bontás
  • ÁFA kulcs szerinti bontás
  • Egyenlegközlő információk (korábbi befizetések, részletfizetés, korrekciók stb.)
  • Telefonszám összesítő (telefonszámonkénti bontás a számlában szereplő díjakról)

Ha postai úton kapod a számládat, akkor az  Összevont kiszámlázott díjak oldal tartalmazza az összes – a számlafizető azonosítóhoz tartozó – telefonszám kiszámlázott díjait. Az egyes telefonszámokhoz tartozóan számlázott díjakat a  Számla  oldal  Telefonszám összesítő  részében látható.

Összevonási szabályok:

Havidíjak/Kedvezmények: Azon sorokat vonjuk össze, melyekben a következő mezők azonosak: Megnevezés, SZJ szám, Számlázott időszak, Nettó egységár (Ft), ÁFA kulcs. Emellett a kedvezményeket (negatív előjelű tételek) és a terheléseket külön sorokban jelenítjük meg.

Forgalmi díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám forgalmát vonjuk össze.

Egyéb díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám egyéb díjait (például: mobil vásárlás, kiegészítő adatopció vásárlás, e-Pack díj) vonjuk össze.

A havidíjak és kedvezmények összevonása mellett a számlafizetőhöz tartozó telefonszámok forgalmi- és egyéb díjait is összevonjuk. A belföldi és a roaming forgalmakat pedig elkülönítjük egymástól.

A telefonszámhoz köthető költésedet számlád Kiszámlázott díjak oldalán tudod nyomon követni.

Az első rész itt a havidíj. Havidíjad, az adott tarifacsomagodnak a díja, amelyre a telefonszámoddal szerződést kötöttél. A havidíjadat a számládon kettő részletben tüntetjük fel, havi előfizetési díj és internet havidíj néven. Ha ezt a kettő összeget összeadod, akkor ez adja a teljes havidíjad összességét. Az internet havidíj csak abban az esetben látható a számládon, ha a tarifacsomagodban van beépített adatforgalom. Azért szükséges külön feltüntetnünk a számládon, mert a két szolgáltatásnak eltérő az ÁFA-kulcsa. Ebben a részben kerül feltüntetésre továbbá minden olyan opció részedre, amelyek havidíjjal rendelkeznek, és minden hónapban számlázzuk részedre. Ilyenek lehetnek a megújuló internet vagy a készülékbiztosítás is. Ugyancsak itt találod meg , ha valamely szolgáltatásra kedvezményt biztosítunk (negatív előjelű összegek).

A számla második részében a forgalmi díjak kerülnek kiszámlázásra. Ez minden olyan díj, amit a havidíjadon kívül forgalmaztál. Ha tartalmaz a csomagod lebeszélhetőséget, akkor azon felüli költés, illetve olyan tételek, amit nem tartalmaz a csomagod. Ilyenek lehetnek például a külföldi számra indított hívások vagy SMS-ek vagy az emeltdíjas forgalmak.

A harmadik részén a számlának láthatod az úgynevezett egyéb díjakat. Itt kerülnek feltüntetésre, ha plusz szolgáltatásokat vettél igénybe. Ilyenek lehetnek a PluszAdat vásárlás, a mobilvásárlások vagy az esetleges késedelmi kamat, ha előző számládat befizetési határidőn túl rendezted.

Számlabefizetéssel kapcsolatos információk

Mi szükséges a Gyorsfizetéshez?
 
  • Saját fiók regisztráció
  • Bankkártya regisztráció az Online ügyfélszolgálaton belül

Havidíjas előfizető ügyfélként is biztosíthatod, hogy mindig tudd használni a telefonod, és bármikor és bárhol kényelmesen befizethesd a Vodafone-os számládat.

Átfutási idő:
3 munkanap

Mi szükséges az Online fizetéshez?
 
  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád

A számlabefizetés legkényelmesebb módja az elektronikus bankkártyás fizetés, honlapunkon keresztül. A befizetés során az oldal az OTP Bank titkosított csatornájára továbbít, ahol azonnal befizetheted számlád vagy egyenleged összegét.

Átfutási idő:
3 munkanap

Mi szükséges az átutaláshoz?
 
  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Számlafizetői azonosítód
  • Bankszámlaszámunk

Számládat a számlavezető bankfiókodban, bankod telefonos ügyfélszolgálatán és internetbankodon keresztül is kiegyenlítheted.
A Vodafone Deutsche Banknál vezetett számlaszáma: 16300000-04009163-90106414.
Banki átutalás esetén nyolcjegyű számlafizető azonosítódat, melyet a telefonszámlád fejlécében találsz, mindenképpen tüntesd fel a közlemény rovatban: AZ: számlafizető azonosító.

Átfutási idő:
3 munkanap

Mi szükséges a csoportos beszedéshez?
 
  • A Vodafone beszedési azonosítója:
    A 11895927
  • Számlafizetői azonosítód

A beszedési megbízás beállítása után – melyet számlavezető bankodnál kérhetsz – havonta automatikusan levonjuk a megadott bankszámláról a telefonszámla összegét. A megbízást az igényléstől számítva a lehető legrövidebb időn belül aktiváljuk, melyről bankod értesít.
 
Mi szükséges az OTP ATM befizetéshez?
 
  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád

Számládat bármely OTP ATM-en keresztül is befizetheted: bankkártyád behelyezése után válaszd a "Számlabefizetés", majd a "Vodafone" pontot, végül add meg kétszer egymás után a telefonszámodat és a befizetendő összeget, mely bankszámládról levonódva befizetésként könyvelődik el Vodafone-os folyószámládon.

Átfutási idő:
3 munkanap

Mi szükséges a személyes befizetéshez?
 
  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád vagy készpénz

Márkaüzleteink vagy viszonteladói pontjaink egyikén személyesen is befizetheted számládat vagy tartozásodat. Üzletkeresőnk segítségével megtalálhatod a hozzád legközelebb eső üzletünket.

Átfutási idő:
2-3 óra

Mi az a Hívásrészletező?

A hívásrészletező egy adott forgalmi időszakról tartalmazza a részletes hívás és adatforgalmi adatokat. Ennek segítségével nyomon tudod követni, hogy melyik időszakban milyen forgalmakat generáltál és ha esetleg plusz költséged volt, amely hívásokból, SMS küldésből vagy internet használatból adódott, akkor azt is nyomon tudod követni.

A hívásrészletezőnek kettő típusa elérhető, az alap és a részletes. Az alap hívásrészletezőn a telefonszámok utolsó 5 számjegye kitakarásra került, de látod a hívás vagy SMS irányát, pontos mennyiségét és idejét is. A részletes hívásrészletezőn a teljes telefonszám feltüntetésre kerül (kivétel az NMHH által szabályozott számok), amelyre irányultak a forgalmak.

Fontos, hogy a hívásrészletező kizárólag olyan forgalmakat tartalmaz, amelyek indított forgalmak, tehát díjkötelesek lehetnek (tarifacsomagtól függ az árazás). Mivel Magyarországon a hívás, SMS fogadás díjmentes, így ezeket nem tartalmazza a dokumentum. Kivételt képez ez alól, ha külföldön történt a hívásfogadás, hiszen abban az esetben ez az esemény díjköteles lehet.

Az adathasználat esetében láthatod, hogy mikor történt az internetre való csatlakozás, illetve mekkora internet mennyiséget használtál fel pontosan a csatlakozás alatt.

Hogyan igényelhetek Hívásrészletezőt?

A hívásrészletező megrendelése történhet  Online ügyfélszolgálaton  keresztül,

Ha megrendelted a folyamatos hívásrészletezést, a híváslistát a kívánt számlához belépve tekintheted meg. Lépj be  E-számla  oldalunkra, és kattints a megfelelő számlára. A hívásrészletező eléréséhez kattints az adatvédelmi tájékoztató alatt található Rendben gombra, majd add meg az SMS-ben kiküldött egyszeri azonosítókódot. Ha több előfizetéssel rendelkezel, itt mindegyik hívószámod híváslistáját elérheted.

Az általad használt hívószám híváslistáját akkor is megnézheted, ha nem állítottad be a folyamatos hívásrészletező szolgáltatást. Ehhez az  E-számla  felületen válaszd a Hívásrészletezők menüpontot. Fontos, hogy itt csak a bejelentkezett hívószám hívásrészletezőit tekintheted meg, akkor is, ha több előfizetésed van.

Ha szóban szeretnéd megrendelni, akkor azt kizárólag a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunk hívásával tudod megtenni, üzleteinkben nem elérhető a szolgáltatás. A rögzített hívásban adatvédelmi okok miatt a dokumentumot megrendelni kizárólag a tényleges előfizetőnek van lehetősége, illetve az ügyfélszáma alatt lévő telefonszámok egyikéről szükséges a hívást indítanod.

Díjazása esetenként eltérő lehet, erről bővebb információt  Online ügyfélszolgálati oldaladon  találsz, a szolgáltatás megrendelése során. 

Hogyan alakul az első havi számla?

Az első számláról  PDF  bemutatókat készítettünk, hogy könnyebben eligazodj rajta. A dokumentumokat közvetlenül az alábbi linkekre kattintva érheted el:

Postai úton kiküldött első számla magyarázata

Elektronikus úton elkészített első számla magyarázata

Fontos, hogy a postai úton kikildött, és az E-számla felületére feltöltött számlák eltérő részletességű információkat tartalmaznak. Részletes forgalmi információkért válaszd az E-számlát, amelyet bárhonnan elérhetsz mobiltelefonod vagy számítógép segítségével!

Hogy alakul a számlám tarifacsomag-váltás után?

A tarifacsomag-váltás után kiállított első számláról  PDF  bemutatókat  készítettünk, hogy könnyebben eligazodj rajta. A dokumentumokat közvetlenül az alábbi linkekre kattintva érheted el:

Postai úton kiküldött tarifacsomag-váltás utáni első számla magyarázata

Elektronikus úton elkészített tarifacsomag-váltás utáni első számla magyarázata

Fontos, hogy a postai úton kiküldött, és az E-számla felületére feltöltött számlák eltérő részletességű információkat tartalmaznak. Részletes forgalmi információkért válaszd az E-számlát, amelyet bárhonnan elérhetsz mobiltelefonod vagy számítógép segítségével!

Hogyan alakul a számlám a számlazárási nap váltása után?

Négy féle számlazárási napot különböztetünk meg: 6-a, 13-a, 19-e és 25-e.

A különböző számlazárási napokhoz eltérő befizetési határidők tartoznak.

 

Számlazárás napja : 6 Fizetési határidő*: 26-29-e között

Számlazárás napja : 13 Fizetési határidő* következő hónap 2-6-a között

Számlazárás napja : 19 Fizetési határidő* következő hónap 8-12-e között

Számlazárás napja : 25 Fizetési határidő* következő hónap 14-18-a között

 

(*A befizetési határidőt a számlán minden esetben feltüntetjük, a fentiekben látható időpontok kizárólag tájékoztató jellegűek!)

A számlazárási nap módosítását legegyszerűbben díjmentesen az  Online ügyfélszolgálatunkon  végezheted el. A számlázási ciklusod zárónapját havi egy alkalommal módosíthatod. A módosítás díja a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon keresztül bruttó 700 forint, mely a telefonszámládon jelenik meg.

A módosítás után egy számla még elkészül az eredeti számlazárási nap szerint, melyben törtidőszakosan fog szerepelni az előre számlázott havidíj az új számlazárási napig. Az azt követően az új számlazárási nap alapján elkészült első számlában pedig törtidőszakosan számlázzuk a forgalmi díjakat, amelyeket mindig visszamenőlegesen számolunk el.

Példaként, ha eddig 13-a volt a zárási nap, és kéred a módosítást 25-re, és tegyük fel, ma 18-a van, akkor a következő számlát jövő hónapban 13-án fogjuk lezárni. Abban lesz a törtidőszakos havidíj, a fizetési határidő nagyjából 2-a és 6-a között lesz. Ezután ugyan abban a hónapban 25-én is zárunk egy számlát, abban számlázzuk ki visszamenőleg 13-ig a törtidőszaki forgalmi díjakat.

Tehát a számlazárási nap módosítása után egy hónapban kettő számlát kell majd fizetni, de ezek nem teljes összegek lesznek természetesen.

Nagyobb összeget fizettem be, mint amennyi a számlámon fizetendőként szerepelt. Mi a teendő?

Fontos tudnod, hogy a folyószámládon keletkező túlfizetés nem vész el. Ha többet fizettél be, mint a kiállított számlád összege, a fennmaradó befizetés automatikusan csökkenteni fogja a soron következő számla fizetendő összegét.

Ha bankkártyáddal tévesen túl nagy összegre indítottál befizetést, és mindenképpen szeretnéd, ha visszajutna hozzád az összeg, számlevezető bankodhoz fordulhatsz, ahol bankkártya reklamációt nyújthatsz be a tranzakcióra.

Hogyan kérdezhetem le aktuális egyenlegemet?

Érdekel mennyi az egyenleged, mennyi lebeszélhető perced van, vagy hol tart az adatforgalmad? 

Az  Online ügyfélszolgálaton , vagy a  My Vodafone  alkalmazáson keresztül díjmentesen megtudatod!

Egyenleged a 1751-es számon is lekérdezheted bruttó 70 forintos díjért, mely lebeszélhető tarifacsomagok esetén nem tartozik bele a lebeszélhető összegbe. Ezen a számon egyenleged SMS-ben is lekérdezheted, ehhez csak egy üres SMS-t kell küldened a 1751-es számra. A közölt egyenleged a havidíjon felüli nettó összeget adja meg, illetve a felhasznált percek és SMS-ek számát.

Mobilinternet egyenleged lekérdezéséhez küldd az internetezésre használt eszköz SMS központjából a NET szót SMS-ben 1751-es számra, az SMS díja itt is bruttó 70 forint.