Havidíjas számlázás
Vissza

Milyen részekből áll a számlám?

Fedőlap tartalmazza az aktuális és az elmúlt három havi számla összegét oszlopdiagrammokkal szemléltetve.
A számla oldalon a következő információkat találja:
  • Számlázási adatok
  • SZJ szám szerinti bontás
  • ÁFA kulcs szerinti bontás
  • Egyenlegközlő információk (korábbi befizetések, részletfizetés, korrekciók)
  • Telefonszám összesítő (telefonszámonkénti bontás a számlában szereplő díjakról)

Ha postai úton kapja a számlát, akkor az  Összevont kiszámlázott díjak oldal tartalmazza az összes – a számlafizető azonosítóhoz tartozó – telefonszám kiszámlázott díjait. Az egyes telefonszámokhoz tartozóan számlázott díjakat a  Számla  oldal  Telefonszám összesítő  részében látható.

Összevonási szabályok:

Havidíjak/Kedvezmények: Azon sorokat vonjuk össze, melyekben a következő mezők azonosak: Megnevezés, SZJ szám, Számlázott időszak, Nettó egységár (Ft), ÁFA kulcs. Emellett a kedvezményeket (negatív előjelű tételek) és a terheléseket külön sorokban jelenítjük meg.

Forgalmi díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám forgalmát vonjuk össze.

Egyéb díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám egyéb díjait (például: mobil vásárlás, kiegészítő adatopció vásárlás, e-Pack díj) vonjuk össze.

A havidíjak és kedvezmények összevonása mellett a számlafizetőhöz tartozó telefonszámok forgalmi- és egyéb díjait is összevonjuk. A belföldi és a roaming forgalmakat pedig elkülönítjük egymástól.

A telefonszámhoz köthető költéseit számlája Kiszámlázott díjak oldalán tudja nyomon követni.

Az első rész itt a havidíj. Havidíja, az adott tarifacsomagodnak a díja, amelyre a telefonszámmal szerződést kötött. A havidíjat a számlán kettő részletben tüntetjük fel, havi előfizetési díj és internet havidíj néven. Ha ezt a kettő összeget összeadja, akkor ez adja a teljes havidíj összességét. Az internet havidíj csak abban az esetben látható a számlán, ha a tarifacsomagban van beépített adatforgalom. Azért szükséges külön feltüntetnünk a számlán, mert a két szolgáltatásnak eltérő az ÁFA-kulcsa. Ebben a részben kerül feltüntetésre továbbá minden olyan opció, amelyek havidíjjal rendelkeznek, és minden hónapban számlázzuk Önnek. Ilyenek lehetnek a megújuló internet vagy a készülékbiztosítás is. Ugyancsak itt találja meg, ha valamely szolgáltatásra kedvezményt biztosítunk (negatív előjelű összegek).

A számla második részében a forgalmi díjak kerülnek kiszámlázásra. Ez minden olyan díj, amit a havidíjon kívül forgalmazott. Ha tartalmaz a csomag lebeszélhetőséget, akkor azon felüli költés, illetve olyan tételek, amit nem tartalmaz a csomag. Ilyenek lehetnek például a külföldi számra indított hívások vagy SMS-ek vagy az emeltdíjas forgalmak.

A harmadik részén a számlának láthatja az úgynevezett egyéb díjakat. Itt kerülnek feltüntetésre, ha plusz szolgáltatásokat vett igénybe. Ilyenek lehetnek a PluszAdat vásárlás, a mobilvásárlások vagy az esetleges késedelmi kamat, ha előző számláját befizetési határidőn túl rendezte.

Mi az a Hívásrészletező?

A hívásrészletező egy adott forgalmi időszakról tartalmazza a részletes hívás és adatforgalmi adatokat. Ennek segítségével nyomon tudja követni, hogy melyik időszakban milyen forgalmakat generált és ha esetleg plusz költsége volt, amely hívásokból, SMS küldésből vagy internet használatból adódott, akkor azt is nyomon tudja követni.

A hívásrészletezőnek kettő típusa elérhető, az alap és a részletes. Az alap hívásrészletezőn a telefonszámok utolsó 5 számjegye kitakarásra került, de látja a hívás vagy SMS irányát, pontos mennyiségét és idejét is. A részletes hívásrészletezőn a teljes telefonszám feltüntetésre kerül (kivétel az NMHH által szabályozott számok), amelyre irányultak a forgalmak.

Fontos, hogy a hívásrészletező kizárólag olyan forgalmakat tartalmaz, amelyek indított forgalmak, tehát díjkötelesek lehetnek (tarifacsomagtól függ az árazás). Mivel Magyarországon a hívás, SMS fogadás díjmentes, így ezeket nem tartalmazza a dokumentum. Kivételt képez ez alól, ha külföldön történt a hívásfogadás, hiszen abban az esetben ez az esemény díjköteles lehet.

Az adathasználat esetében láthatja, hogy mikor történt az internetre való csatlakozás, illetve mekkora internet mennyiséget használt fel pontosan a csatlakozás alatt. Adatvédelmi okok miatt az nem láthat sem a számlán, sem pedig az ügyfélszolgálat számára, hogy az adott csatlakozás során milyen oldalakat, tartalmakat nézett meg.

Hogyan igényelhetek Hívásrészletezőt?

A hívásrészletező megrendelése történhet  Online ügyfélszolgálaton  keresztül.

Ha megrendelte a folyamatos hívásrészletezést, a híváslistát a kívánt számlához belépve tekintheti meg.

Lépjen be  E-számla  oldalunkra, és kattintson a megfelelő számlára. A hívásrészletező eléréséhez kattintson az adatvédelmi tájékoztató alatt található Rendben gombra, majd adja meg az SMS-ben kiküldött egyszeri kódot. Ha több előfizetéssel rendelkezik, itt mindegyik hívószám híváslistáját elérheti.

Az Ön által használt hívószám híváslistáját akkor is megnézheti, ha nem állította be a folyamatos hívásrészletező szolgáltatást. Ehhez az  E-számla  felületen válassza ki a Hívásrészletezők menüpontot. Fontos, hogy itt csak a bejelentkezett hívószám hívásrészletezőit tekintheti meg, akkor is, ha több előfizetése van.

Ha szóban szeretné megrendelni a dokumentumot, akkor azt kizárólag a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunk hívásával tudja megtenni, üzleteinkben nem elérhető a szolgáltatás. A rögzített hívásban adatvédelmi okok miatt a dokumentumot megrendelni kizárólag a tényleges előfizetőnek van lehetősége, üzleti előfizetők esetében a rendszerünkben rögzített kapcsolattartó, illetve az ügyfélszáma alatt lévő telefonszámok egyikéről szükséges a hívást indítania.

Díjazása esetenként eltérő lehet, erről bővebb információt  Online ügyfélszolgálati oldaladon  találsz, a szolgáltatás megrendelése során. 

Nagyobb összeget fizettem be, mint amennyi a számlámon fizetendőként szerepelt. Mi a teendő?

Fontos tudnia, hogy a folyószámlán keletkező túlfizetés nem vész el. Ha többet fizetett be, mint a kiállított számlájának összege, a fennmaradó befizetés automatikusan csökkenteni fogja a soron következő számla fizetendő összegét.

Ha bankkártyával tévesen túl nagy összegre indított befizetést, és mindenképpen szeretné, ha visszajutna Önhöz az összeg, akkor a számlevezető bankjához fordulhat, ahol bankkártya reklamációt nyújthat be a tranzakcióra.

Hogyan kérdezhetem le aktuális egyenlegemet?

Az  Online ügyfélszolgálaton , vagy a  My Vodafone  alkalmazáson keresztül díjmentesen megtudatja, hogy mennyi az egyenlege, mennyi lebeszélhető perce van, vagy hol tart az adatforgalma. 

Egyenlegét a 1751-es számon is lekérdezheti bruttó 70 forintos díjért, mely lebeszélhető tarifacsomagok esetén nem tartozik bele a lebeszélhető összegbe. Ezen a számon egyenlegét SMS-ben is lekérdezheti, ehhez csak egy üres SMS-t kell küldenie a 1751-es számra. A közölt egyenleg a havidíjon felüli nettó összeget adja meg, illetve a felhasznált percek és SMS-ek számát.

Mobilinternet egyenlege lekérdezéséhez küldje az internetezésre használt eszköz SMS-üzenet küldő részéből a NET kódot SMS-ben 1751-es számra. Az SMS díja itt is bruttó 70 forint.