Számhordozás
Vissza

Mik a számhordozás feltételei?

  1. Az első és legfontosabb szabály, hogy nem szabad a hordozási igény bejelentése előtt felmondanod az átadó szolgáltatónál az előfizetői szerződésedet (a hordozás bekövetkezte után az automatikusan megszűnik). Feltöltőkártyásként figyelj arra, hogy a számhordozás előtt ne járjon le a kártyád érvényessége az átadó szolgáltatónál.
  2. Csak az átadó szolgáltatónál hivatalosan rögzített előfizető rendelkezhet a szám hordozásáról. Fontos tudni, hogy magánszemély nevén lévő telefonszámot céges előfizetésre vagy fordítva nem hordozhatsz.
  3. A hordozási igény bejelentésekor bemutatott dokumentumaidban rögzített adatoknak az átadó szolgáltatónál tárolt rögzített adatokkal meg kell egyezniük (név, lakcím, stb.) Az adatok eltérése esetén az átadó szolgáltató megtagadhatja az átadást – hiszen nem tud egyértelműen azonosítani Téged.
  4. Ha az átadó szolgáltatónál havidíjas szerződésed van, akkor nem lehet 30 napnál régebbi számlatartozásod.

 

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.


Kapcsolódó kérdések

Mennyi ideig tart a számhordozás?

Amennyiben a számhordozási igény adott napon 16 óráig rögzítésre került, akkor 2 munkanap múlva megtörténik a számhordozás egyező adatok esetén. 

Számhordozási igényed rögzítésekor felajánlunk neked egy időpontot, amikor a hordozás megtörténhet. Aznap este egy 4 órás intervallumban történik meg a telefonszám átadása a két szolgáltató között.

Amikor a folyamat befejeződik, akkor a készüléked újraindítása után már a hordozott telefonszámod lesz aktív a Vodafone-os SIM-kártyádon.

 

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.


Kapcsolódó kérdések

Mennyibe kerül a számhordozás?

Az adminisztrációs költségeket teljes egészében átvállaljuk, fontos azonban megjegyezni, hogy a váltás járhat további költségekkel számodra (pl. nem hálózatfüggetlen telefonod van, melyet az átadó szolgáltató függetleníthet a számodra, határozott idejű szerződésből adódó kötbér).

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Milyen dokumentumok szükségesek a számhordozási folyamat elindításához?

Magyar állampolgár esetén személyazonosító igazolványra és lakcímet igazoló hatósági igazolványra, nem magyar állampolgár esetén útlevélre és lakcímet igazoló tartózkodási engedélyre vagy más hatósági igazolványra lesz szükséged.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.


Kapcsolódó kérdések

Mit jelent az ideiglenes telefonszám a számhordozási folyamat alatt?

Azt a telefonszámot hívjuk ideiglenes számnak, melyet a számhordozás megtörténtéig használhatsz nálunk. A folyamat sikeres befejezését követően ez a telefonszám megszűnik.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Eddig feltöltőkártyás voltam, lehetek a számhordozás után a Vodafone-nál havidíjas előfizető?

Igen, hiszen nálunk új szerződést kötsz, és eldöntheted, hogy havidíjas, vagy feltöltőkártyás előfizető szeretnél-e lenni.  Tehát ha feltöltőkártyás voltál, akkor is lehetsz havidíjas előfizető a hordozás után és ez fordítva is igaz.

A számhordozás során az átadó szolgáltatóval kötött szerződésed automatikusan megszűnik.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Hol jelenthetem be számhordozási igényemet?

Számhordozási igényedet minden esetben az átvevő szolgáltatódnál kell bejelentened.

A számhordozás új előfizetés kötésével együtt valamint már meglévő előfizetés esetén is elindítható.

A számhordozáshoz fontos, hogy ne legyen a régi szolgáltatódnál lejárt számlatartozásod, a személyes adataid (cégek esetében a céges adatok) egyezzenek, valamint a kötbér elkerülése érdekében ne legyen határozott idejű szerződés érvényben a hordozásra váró telefonszámon.

Amennyiben új előfizetés kötésén és számhordozáson gondolkozol, akkor hívd a 1401-et, mi segítünk a folyamat végrehajtásában. Kollégáink készséggel állnak a rendelkezésedre hétfőtől péntekig 8:00-tól 20:00 óráig, hétvégén 8:30-tól 17:00 óráig. A hívásod mobilhálózatokból díjmentes, vezetékes hálózatból 49 Ft/perc.

A hordozási igényedet telefonon keresztül (1270) is jelezheted, abban az esetben, ha már rendelkezel Vodafone-os előfizetéssel. Azonban fontos, hogy a 1270-en keresztüli ügyintézésnél csak beazonosítást követően és csak a tényleges előfizető nyilatkozhat a hordozási szándékról.

Abban az esetben, ha a Vodafone-hoz hozod másik szolgáltatónál levő számodat, de a hordozást az átadó elutasította, kérjük egyeztesd le náluk adataid! Az adatmódosítás után a számhordozási folyamat újraindításához az elutasítást követő 60 napon belül küldd el az SZH kódot SMS-ben a 1270-re a 70-es ideiglenes számodról. 60 napon túl azonban új számhordozási folyamat elindítása szükséges ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Honnan tudhatom meg, hogy egy telefonszám melyik szolgáltatóhoz tartozik?

Hívd a 24 órában elérhető, ingyenes 1748-as Számhordozási Tudakozót, vagy küldj erre egy SMS-t (06XXXXXXXXX, +36XXXXXXXXX vagy XXXXXXXXX formátumban), hogy megtudd, melyik szolgáltatóhoz tartozik az általad hívni kívánt szám. 

A Számhordozási Tudakozó hívása, és arra az SMS-küldése is díjmentes.

A Számhordozási Tudakozót az interneten keresztül is eléred a http://szamhordozottsag.nmhh.hu/ címen.

Kell cserélnem SIM-kártyát és készüléket, ha a Vodafone-hoz szeretném hordozni a telefonszámomat másik szolgáltatótól?

Amikor szerződést kötsz velünk, új Vodafone SIM-kártyát kapsz, hiszen szolgáltatásainkat csak azzal tudod majd használni. A hordozott számot az általad kiválasztott időablakban rendeljük a Vodafone-os SIM-edhez.

Ha szerződéskötés után az ideiglenes telefonszámmal használod már szolgáltatásainkat, akkor nincs szükség a SIM-kártya kicserélésére a számhordozást követően.

Amennyiben nem vásároltál nálunk készüléket, és a jelenlegi telefonod nem szolgáltatófüggetlen, érdemes a hálózati zár feloldásáról a számhordozási időablak előtt gondoskodnod. 

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Lehetséges a számhordozás abban az esetben, ha másik szolgáltatónál meglévő számomat már élő Vodafone telefonszámomra hordoznám?

Igen, ebben az esetben nem fogsz kapni másik Vodafone SIM-kártyát és ideiglenes telefonszámot.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.

Mi a teendőm, ha a régi szolgáltatóm elutasította a számhordozást?

A számhordozás akkor lehet sikeres, ha az átadó szolgáltatónál és a Vodafone-nál megegyeznek a személyes adataid és nincs harminc napnál régebben lejárt tartozásod. Amennyiben a korábbi szolgáltatód mégis emiatt utasítja el a telefonszámod áthozatalát, keresd fel az ügyfélszolgálatukat és egyeztesd le az adataid.

Fontos tudnod, hogy az adataid javítását követően a számhordozást is újra kell indítanod. Ezt legegyszerűbben a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámra küldött SZH kóddal teheted meg az elutasítást követő 60 napon belül. Az SMS elküldése belföldön, a Vodafone hálózatán belül díjmentes, és arról a telefonszámról szükséges küldened, amelyre a számhordozást korábban kérted. Munkatársaink a nap bármely percében segítenek neked a 1270-es ügyfélszolgálati számon, vagy személyesen üzleteink egyikében.

Számhordozás után iMessage üzenet küldése során miért a korábbi telefonszámom látja a címzett?

Amennyiben iPhone készüléked van, akkor a számhordozást követően az iMessage alkalmazásban is módosítanod kell a telefonszámod. Ha nem írod át, akkor az alkalmazás a korábbi számod küldi el a címzettnek.

Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon találsz.