Számhordozás
Vissza

Mik a számhordozás feltételei?

  1. Az első és legfontosabb szabály, hogy nem szabad a hordozási igény bejelentése előtt felmondania az átadó szolgáltatónál az előfizetői szerződését (a hordozás bekövetkezte után az automatikusan megszűnik). Feltöltőkártyásként figyeljen arra, hogy a számhordozás előtt ne járjon le a kártya érvényessége az átadó szolgáltatónál.
  2. Csak az átadó szolgáltatónál hivatalosan rögzített előfizető rendelkezhet a szám hordozásáról. Fontos tudni, hogy magánszemély nevén lévő telefonszámot céges előfizetésre vagy fordítva nem hordozhat.
  3. A hordozási igény bejelentésekor bemutatott dokumentumaiban rögzített adatoknak az átadó szolgáltatónál tárolt rögzített adatokkal meg kell egyezniük (cégnév, székhelycím, adószám, stb.) Az adatok eltérése esetén az átadó szolgáltató megtagadhatja az átadást – hiszen nem tudja egyértelműen azonosítani az előfizetőt.
  4. Ha az átadó szolgáltatónál havidíjas szerződése van, akkor nem lehet 30 napnál régebbi számlatartozása.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Mennyi ideig tart a számhordozás?

Amennyiben a számhordozási igény adott napon 16 óráig rögzítésre került, akkor 2 munkanap múlva megtörténik a számhordozás egyező adatok esetén. 

Számhordozási igény rögzítésekor felajánlunk egy időpontot, amikor a hordozás megtörténhet. Aznap este egy 4 órás intervallumban történik meg a telefonszám átadása a két szolgáltató között.

Amikor a folyamat befejeződik, akkor a készülék újraindítása után már a hordozott telefonszám lesz aktív a Vodafone-os SIM-kártyán.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Mennyibe kerül a számhordozás?

Az adminisztrációs költségeket teljes egészében átvállaljuk, fontos azonban megjegyezni, hogy a váltás járhat további költségekkel (pl. nem hálózatfüggetlen telefonja van, melyet az átadó szolgáltató függetleníthet Önnek, határozott idejű szerződésből adódó kötbér).

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Milyen dokumentumok szükségesek a számhordozási folyamat elindításához?

Cégek (kft-k, bt-k) esetében:

  • 30 napnál nem régebbi cégkivonat vagy vállalkozói igazolvány
  • a cégjegyzésre jogosult aláírási címpéldánya
  • az eljáró képviselő személyi igazolványa
  • meghatalmazás, ha nem a képviseleti joggal felruházott személy jár el

Egyéni vállalkozó esetén:

  • Vállalkozói igazolvány, vagy igazolás
  • személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

Egyéb szervezetek (pl. egyesületek, alapítványok, iskolák, kórházak, stb.) esetében:

  • Szervezet bejegyzési határozat. A bejegyző határozatnak tartalmaznia kell a szervezet nevét, székhelyét, a képviseletre jogosult személy adatait, a kiállító szervezet pecsétjét.
  • az eljáró képviselő személyi igazolványa
  • Eredeti, közjegyző által hitelesített, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási címpéldány a képviseletre jogosult részéről, vagy Alapító okirat.
  • meghatalmazás, amennyiben nem a képviseleti joggal felruházott személy jár el

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Mit jelent az ideiglenes telefonszám a számhordozási folyamat alatt?

Azt a telefonszámot hívjuk ideiglenes számnak, melyet a számhordozás megtörténtéig használhatsz nálunk. A folyamat sikeres befejezését követően ez a telefonszám megszűnik.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Eddig feltöltőkártyás voltam, lehetek a számhordozás után a Vodafone-nál havidíjas előfizető?

Igen, hiszen nálunk új szerződést köt, és eldöntheti, hogy havidíjas, vagy feltöltőkártyás előfizető szeretne lenni.  Tehát ha feltöltőkártyás volt, akkor is lehet havidíjas előfizető a hordozás után és ez fordítva is igaz.

A számhordozás során az átadó szolgáltatóval kötött szerződése automatikusan megszűnik.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Hol jelenthetem be számhordozási igényemet?

Számhordozási igényét minden esetben az átvevő szolgáltatónál kell bejelentenie.

A számhordozás új előfizetés kötésével együtt, valamint már meglévő előfizetés esetén is elindítható.

A számhordozáshoz fontos, hogy ne legyen a régi szolgáltatódnál lejárt számlatartozása, a céges adatok egyezzenek, valamint a kötbér elkerülése érdekében ne legyen határozott idejű szerződés érvényben a hordozásra váró telefonszámon.

Amennyiben új előfizetés kötésén és számhordozáson gondolkozik, akkor hívja a 1401-et, mi segítünk a folyamat végrehajtásában. Kollégáink készséggel állnak a rendelkezésére hétfőtől péntekig 8:00-tól 20:00 óráig, hétvégén 8:30-tól 17:00 óráig. A hívás mobilhálózatokból díjmentes, vezetékes hálózatból 49 Ft/perc.

A hordozási igényét telefonon keresztül (1270) is jelezheti, abban az esetben, ha már rendelkezik Vodafone-os előfizetéssel. Azonban fontos, hogy a 1270-en keresztüli ügyintézésnél csak beazonosítást követően és csak a tényleges előfizető (céges kapcsolattartó) nyilatkozhat a hordozási szándékról.

Abban az esetben, ha a Vodafone-hoz hozza másik szolgáltatónál levő számát, de a hordozást az átadó elutasította, kérjük egyeztesse le náluk adatait! Az adatmódosítás után a számhordozási folyamat újraindításához az elutasítást követő 60 napon belül küldje el az SZH kódot SMS-ben a 1270-re a 70-es ideiglenes számról. 60 napon túl azonban új számhordozási folyamat elindítása szükséges ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Honnan tudhatom meg, hogy egy telefonszám melyik szolgáltatóhoz tartozik?

Hívja a 24 órában elérhető, ingyenes 1748-as Számhordozási Tudakozót, vagy küldjön arra egy SMS-t (06XXXXXXXXX, +36XXXXXXXXX vagy XXXXXXXXX formátumban), hogy megtudja, melyik szolgáltatóhoz tartozik a hívni kívánt szám. 

A Számhordozási Tudakozó hívása, és arra az SMS-küldése is díjmentes.

A Számhordozási Tudakozót az interneten keresztül is eléri a http://szamhordozottsag.nmhh.hu/ címen.

Kell cserélnem SIM-kártyát és készüléket, ha a Vodafone-hoz szeretném hordozni a telefonszámomat másik szolgáltatótól?

Amikor szerződést köt velünk, új Vodafone SIM-kártyát kap, hiszen szolgáltatásainkat csak azzal tudja majd használni. A hordozott számot a hordozási időablakban rendeljük a Vodafone-os SIM-hez.

Ha szerződéskötés után az ideiglenes telefonszámmal használja már szolgáltatásainkat, akkor nincs szükség a SIM-kártya kicserélésére a számhordozást követően.

Amennyiben nem vásárolt nálunk készüléket, és a jelenlegi telefonja nem szolgáltatófüggetlen, érdemes a hálózati zár feloldásáról a számhordozási időablak előtt gondoskodnia. 

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Lehetséges a számhordozás abban az esetben, ha másik szolgáltatónál meglévő számomat már élő Vodafone telefonszámomra hordoznám?

Igen, ebben az esetben nem fog kapni másik Vodafone SIM-kártyát és ideiglenes telefonszámot.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.

Mi a teendőm, ha a régi szolgáltatóm elutasította a számhordozást?

A számhordozás akkor lehet sikeres, ha az átadó szolgáltatónál és a Vodafone-nál megegyeznek a céges adatait és nincs harminc napnál régebben lejárt tartozása. Amennyiben a korábbi szolgáltatója mégis emiatt utasítja el a telefonszám áthozatalát, keresse fel az ügyfélszolgálatukat és egyeztesse le az adatait.

Fontos tudnia, hogy az adatai javítását követően a számhordozást is újra kell indítania. Ezt legegyszerűbben a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámra küldött SZH kóddal teheti meg az elutasítást követő 60 napon belül. Az SMS elküldése belföldön, a Vodafone hálózatán belül díjmentes, és arról a telefonszámról szükséges küldenie, amelyre a számhordozást korábban kérte. Munkatársaink a nap bármely percében segítenek Önnek a 1270-es ügyfélszolgálati számon, vagy személyesen üzleteink egyikében.

Számhordozás után iMessage üzenet küldése során miért a korábbi telefonszámom látja a címzett?

Amennyiben iPhone készüléke van, akkor a számhordozást követően az iMessage alkalmazásban is módosítania kell a telefonszámot. Ha nem írja át, akkor az alkalmazás a korábbi számod küldi el a címzettnek.

Bővebb információt  a szolgáltatást bemutató oldalunkon  talál.