Számlamagyarázó - Vodafone.hu - Lakossági - Segíthetünk?

Webes tartalom megjelenítése Webes tartalom megjelenítése

Számlázás és fizetés

Számlasúgó

Segíthetünk egyszerűbben áttekinteni a számládat?

Vidd az egeret a kérdéses rész felé, és mi elmagyarázzuk!

Bezárás
  • A számla fejlécében a Vodafone Magyarország zrt.-re vonatkozó adatok láthatóak. Itt található a Vodafone bankszámlaszáma: Deutsche Bank 16300000– 04009163-90106414, valamint a Vodafone csoportos beszedési azonosítója is.

  • Vevő adatai: Számlafizető neve és számlázási címe, mely adatokra a számlát kiállítjuk.

  • Számlázási adatok rész tartalmazza azon adatokat, melyek a számlázáshoz kapcsolódnak:

    Számlafizető azonosító: Az előfizetéshez tartozó folyószámla azonosítószám. Új csoportos beszedési megbízás, vagy banki átutalás esetén ez alapján tudjuk a megfelelő Ügyfél számlára könyvelni a befizetett összeget. Utalás során ezt az azonosítót a következőképpen szükséges feltüntetni a Közlemény rovatban: „AZ: számlafizető azonosító száma".

    Számlazárás napja: Ezen a napon zárjuk a számlát, mely az előző időszak forgalmi díjait és a következő időszak havi díját tartalmazza.

    Fizetés módja: Legkényelmesebb megoldásként az elektronikus befizetést javasoljuk. (Ilyen például a banki átutalás, illetve a csoportos beszedési megbízás is.)

  • Fizetési határidő / Teljesítés: Banki átutalással vagy postai befizetés esetén: ez az a nap, amikor a Vodafone bankszámlájára megérkezik a befizetett összeg. A fizetési határidő tehát – a banki gyakorlatnak megfelelően – nem a befizetés legkésőbbi időpontjával, hanem az összeg banki lekönyvelésével egyezik meg. Csoportos beszedési megbízás esetén az a nap, amikor a bank sikeresen megterheli ügyfelünk bankszámláját a fizetendő összeggel.

  • Számla alapján fizetendő:

    Az az összeg látható itt, amely a jelen számlát és az esetleges készüléktörlesztő részleteket, valamint korrekciókat figyelembe véve fizetendő. Ez az összeg kerül a csekkre.

  • Információk:

    Ezen a felületen tüntetjük fel az ügyfeleinket érintő többletinformációkat: például a számlázást érintő egyéb körülményekről szóló tájékoztatókat, az esetleges ÁSZF változásokat, és néhány promóció részleteit is.

  • Szolgáltatási Jegyzék (SZJ szám) alapján történő bontás: Ez a részletezés mutatja meg, hogy milyen típusú szolgáltatás került az adott hónapban kiszámlázásra nettó és bruttó összegben.

    A leggyakoribbak:

    Nyilvános mobiltelefon szolgáltatás (64.20.13): A választott díjcsomagnak megfelelően meghatározott havidíjat, valamint a bonyolított forgalom nagy része után fizetendő díjtételt mutatja.

    Internet hozzáférés-ellátás szolgáltatás (64.20.18): Itt a Vodafone Internet fizetendő havi díja és a kiszámlázott időszak tényleges internethasználata látható. A Kiszámlázott díjak oldal tartalmazza az internet szolgáltatás részletes elszámolását.

    Adomány (00.00.00): A közcélú adományok után áfa-fizetési kötelezettség nem keletkezik.

  • Egyenlegközlő információk: : Azon tételek felsorolása, melyek az előző számla lezárása óta befolyásolták az egyenleget. Ezek lehetnek:

    Előző egyenleg: A jelen számla lezárásakor fennálló korábbi számlatartozás, mely a Vodafone nyilvántartásában a számlazárás napján szerepelt, illetve nem került lekönyvelésre.

    Számla: Jelen, aktuálisan lezárt számla végösszege.
    Ugyanakkor itt találhatók meg a készüléktörlesztő részlet aktuális díjai; a befizetések; valamint a számlapanasz miatti korrekciók összegei is.

Bezárás
  • Kiszámlázott díjak: Itt tüntetjük fel az szerződéshez tartozó telefonszámot/telefonszámokat, melynek részleteit mutatja a kiszámlázott díjak oldal. Amennyiben több telefonszámmal rendelkezik az előfizető, akkor több kiszámlázott díjak oldalt fog találni a számlájában. Továbbá itt is elérhető a telefonszámhoz tartozó tarifacsomag megnevezése.

  • Számlázási adatok: Itt kerül feltüntetésre a telefonszám és a hozzá tartozó tarifacsomag neve.

  • Havidíjak: Számlázási gyakorlatunk szerint a havidíjakat előre számlázzuk. Az első számla tartalmaz egy tört havidíjat (visszamenőleg a szolgáltatás bekapcsolásának napjától a számlázási időszak végéig), továbbá egy teljes havi díjat (a következő számlázási időszakra vonatkozóan). Amennyiben tarifacsomag tartalmaz lebeszélhető / felhasználható keretet, azt az „Előfizetésben foglalt tételek"szekcióban tüntetjük fel.
    Tarifacsomag váltás vagy szolgáltatás lemondás esetén, a fel nem használt havi díjakat a törlés másnapjától jóváírjuk. Az új tarifa mellé választott opciók havidíját az aktiválás napjától számlázzuk.
    Fontos, hogy a szolgáltatáshoz tartozó keret időarányosan használható fel.

  • A Forgalmi díjaknál a lezárt időszakra vonatkozó használat és az ahhoz kapcsolódó számlázott díjak láthatóak. Ezekből a díjakból csak azok a tételek kerülnek kiszámlázásra a „Nettó összeg" oszlopban, melyek a lebeszélhetőség és a keretek megadása után még fizetendőek, vagy a lebeszélhetőségbe nem tartoznak bele (például: emelt díjas forgalmak). Fontos, hogy adott számlázási időszakban forgalmazott külföldi használatból adódó tételek esetlegesen későbbi számlában jelenhetnek meg. Tarifacsomag váltás után már az új tarifa díjaival számlázunk.

  • Egyéb díjak:Részletesen megmutatja, milyen egyéb és egyszeri díjas szolgáltatásokat vett igénybe ügyfelünk ebben az időszakban. Itt találhatók az esetleges egyedi megállapodásokban foglalt kedvezmények is mínuszos előjellel, és az esetleges mobilvásárlások is.

  • Kedvezmények: Részletesen megmutatja a kiszámlázott kedvezmények mértékét (például: százalékos havi díjkedvezmények, valamint azon forgalmi kedvezmények, melyek a lebeszélhető, felhasználható kereten felül adnak csak kedvezményt).

  • Előleg visszaforgatás:Új előfizetés vásárlása esetén a szerződés megkötésekor elkérjük a tarifacsomag, illetve a havidíjas kiegészítő szolgáltatások első teljes havidíját, amelyet ebben a szekcióban írunk jóvá. A jóváírásokat külön tételekként tüntetjük fel, hogy hang alapú vagy internet szolgáltatásra vonatkoznak, illetve hogy melyik telefonszám kapcsán történt befizetés. Ugyanezen a részen látható a szerződés megkötésekor esetlegesen bekért előleg jóváírása is, melyet szintén különválasztunk aszerint, hogy melyik előfizetésre történt és milyen jellegű díjakat egyenlít ki.

  • Lábjegyzet: Itt tüntetjük fel az előfizetéshez kapcsolódó plusz információkat. Például a tarifacsomag, vagy a roaming hanghívások számlázási egységét, az esetleges határozott idejű szerződéshez kapcsolódó lejárati dátumokat.

Első számlád szerződéskötés után

A szerződéskötés utáni első számládban az üzletben befizetett első havidíjat visszaforgatjuk, így számládban az első hónap tört havi díja valamint az esetleges forgalmi díjak jelentkeznek fizetendő tételként.

Videós útmutató Letöltés pdf-ben (432KB)

Első számlád tarifacsomag váltása után

A tarifacsomag váltása után érkező első számládban a havidíjak tört hónapra vonatkoznak. Megmutatjuk, miért.


Videós útmutató Letöltés pdf-ben (232KB)

Leggyakoribb kérdések

Számlabefizetéssel kapcsolatos információk

Mi szükséges a Gyorsfizetéshez?

  • Saját fiók regisztráció
  • Bankkártya regisztráció az Online ügyfélszolgálaton belül
Belépés az Online ügyfélszolgálatba

Havidíjas előfizető ügyfélként is biztosíthatod, hogy mindig tudd használni a telefonod, és bármikor és bárhol kényelmesen befizethesd a Vodafone-os számládat. A Gyorsfizetés szolgáltatásról további hasznos információkat találsz Segíthetünk? oldalunkon belül.

Átfutási idő:

3

munkanap

Mi szükséges az Online fizetéshez?

  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád
Számlabefizetés

A számlabefizetés legkényelmesebb módja az elektronikus bankkártyás fizetés, honlapunkon keresztül. A befizetés során az oldal az OTP Bank titkosított csatornájára továbbít, ahol azonnal befizetheted számlád vagy egyenleged összegét.

Átfutási idő:

3

munkanap

Mi szükséges az átutaláshoz?

  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Számlafizetői azonosítód
  • Bankszámlaszámunk

Számládat a számlavezető bankfiókodban, bankod telefonos ügyfélszolgálatán és internetbankodon keresztül is kiegyenlítheted.
A Vodafone Deutsche Banknál vezetett számlaszáma: 16300000-04009163-90106414.
Banki átutalás esetén nyolcjegyű számlafizető azonosítódat, melyet a telefonszámlád fejlécében találsz, mindenképpen tüntesd fel a közlemény rovatban: AZ: számlafizető azonosító.

Átfutási idő:

3

munkanap

Mi szükséges a csoportos beszedéshez?

  • A Vodafone beszedési azonosítója: A 11895927
  • Számlafizetői azonosítód

A beszedési megbízás beállítása után – melyet számlavezető bankodnál kérhetsz – havonta automatikusan levonjuk a megadott bankszámláról a telefonszámla összegét. A megbízást az igényléstől számítva a lehető legrövidebb időn belül aktiváljuk, melyről bankod értesít.

Mi szükséges az OTP ATM befizetéshez?

  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád

Számládat bármely OTP ATM-en keresztül is befizetheted: bankkártyád behelyezése után válaszd a "Számlabefizetés", majd a "Vodafone" pontot, végül add meg kétszer egymás után a telefonszámodat és a befizetendő összeget, mely bankszámládról levonódva befizetésként könyvelődik el Vodafone-os folyószámládon.

Az ATM-es számlabefizetésről további részleteket ide kattintva találsz.

Átfutási idő:

3

munkanap

Mi szükséges a személyes befizetéshez?

  • A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
  • Telefonszámod
  • Bankkártyád vagy készpénz
Üzletkereső

Márkaüzleteink vagy viszonteladói pontjaink egyikén személyesen is befizetheted számládat vagy tartozásodat. Üzletkeresőnk segítségével megtalálhatod a hozzád legközelebb eső üzletünket.

Átfutási idő:

2-3

óra

Egyenleglekérdezés és számlatartozás

Aktuális egyenlegedről, még lebeszélhető perceidről és adatforgalmad állásáról az online ügyfélszolgálaton díjmentesen tájékoztatunk!

Egyenleged lekérdezheted továbbá:
  • telefonon, a 1751-es számon (bruttó 70 Ft-ért, mely lebeszélhető tarifacsomagok esetén nem tartozik bele a lebeszélhető összegbe),
  • SMS-ben a 1751-es számra küldött üres üzenettel.

A közölt egyenleged a havidíjon felüli nettó összeget adja meg, illetve a felhasznált percek és SMS-ek számát.

Mobilinternet egyenleged lekérdezéséhez küldd el az internetezésre használt eszköz SMS-központjából a NET szót SMS-ben a 1751-es számra (bruttó 70 Ft-ért)!

A számlák fizetési határidejét – amit a számla főoldalán találsz meg – mindig tartsd be, mert késés esetén késedelmi kamatot számolhatunk fel.

Ha nem megfelelő a fizetés határideje, érdemes módosítanod a számlazárási napodat, hogy a befizetés határideje egy számodra kényelmesebb időpontra essen.
A változtatást ügyfélszolgálati oldalunkon, bejelentkezés után online intézheted, melynek díja bruttó 700 Ft.

Ha már többször is értesítettünk tartozásodról, de továbbra sem tudod kifizetni számláid összegét, feltétlenül lépj kapcsolatba velünk a 1750-es telefonszámon!

Ha havidíjas előfizetésed korlátozására kerülne sor, de utána rendezed tartozásod – és a befizetés megérkezik hozzánk vagy leigazolod annak megtörténtét –, újra aktiváljuk a SIM-kártyád, a korlátozás megszüntetéséről pedig SMS-értesítést kapsz.

A leigazolások feldolgozása két munkanap, ezért kérünk, hogy lejárt egyenleged rendezést OTP ATM-en vagy a számlabefizetés oldalon tedd meg, így ugyanis nem szükséges a befizetés leigazolása. Ha az átutalás nem megoldható, a befizetést a Vodafone képviseletein készpénzben vagy bankkártyával is intézheted.

E-számla

Ha eleged van a papíralapú számlából, válts a környezetbarát, gyors és egyszerű E-számlára!

Bejelentkezés

Online Ügyfélszolgálat

Ha szereted az egyszerű megoldásokat, intézd online az előfizetéseddel kapcsolatos tranzakcióidat!

Bejelentkezés

4g4Gaccessoriesicon-app-storeapple broadbandbundle Business_0.1calendarcallcallcenter camera chatchevron-down chevron-left chevron-right chevron-up circle-questionmark closecollect community-thin communityCompleted_0.1country dashboard-thin dashboard data deals delete delivery desktop devices downloadedit error-circle facebook-thin facebook family-two family filters gogoogle-plus-thin google-plus Grid_view_0.1v4grid-view-small heart Home_0.1info-circle kids landline Like_0.1location-regular location-thin location mail menu messagemobile-broadbandmobile my-vodafone network-thin network paygpayment photos icon-play-storeplayplusprint rating-filled ratingrefresh report reports roaming search Security_0 share shoppingsimspeech-bubble technology test_app text tick-bordered Tick_0.1tick-simple tick top-up-two copy top-up-two top-up tvtwitter-thin twitter unlimited copy unlimited users vodafonewarningwindow worldyou copy you youtube-thin youtube