Tudj meg többet a Familyről!

Hogyan működik a Vodafone Family?

A családtagjaid előfizetéseit is magában foglaló Family csomaghoz először választanotok kell egy alapító tarifacsomagot. Alapító tarifacsomagok lehetnek: Go Midi, Go Super, RED Free+, RED Infinity World+. Attól függően, hogy hány családtagnak választotok tarifacsomagot, és milyeneket, a 2., 3. és 4., Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén pedig akár az 5. és 6. legmagasabb havi díjú előfizetésre kaptok havidíj-kedvezményt. Mobilinternetes előfizetéseket is választhatsz Family kedvezménnyel, de ezeket csak 2 havi díjas, hangalapú előfizetést követően teheted be a Family csomagodba. A Go Light tarifacsomag is bevonható a Vodafone Familybe, és díjmentesen beszélhetsz a többi Familyssel belföldön és az EU-ban, havidíj-kedvezmény azonban nincs rá.

Kik kaphatnak Family kedvezményeket?

Elsősorban családtagok (egyéni előfizetők), akik azonos ügyfélszám alá tartoznak, vagyis: a szerződésüket ugyanaz a családtag (pl. az apa) azonos névvel és címmel kötötte. Egy Family csomagban maximum 6 havi díjas előfizetés lehet.

Milyen kedvezményeket kaphatok Vodafone Familysként?

Havidíj-kedvezmény a 2. azonos ügyfélszámon kötött előfizetéstől jár, az alábbiak szerint:

Havidíj-kedvezmények a 2. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagokra:

  • RED Free és RED Infinity World tarifacsomagok esetén: 2000 Ft/hó
  • Go Next, Go Net+ és Go Talk+ tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó
  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Havidíj-kedvezmények a 3. és 4. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagokra:

  • RED Free és RED Infinity World tarifacsomagok esetén: 6000 Ft/hó
  • Go Net+ és Go Talk+ tarifacsomagok esetén: 4000 Ft/hó
  • Go Next tarifacsomag esetén: 3000 Ft/hó
  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Havidíj-kedvezmények az 5. és 6. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagra:

  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Mobilinternet tarifacsomagokra vonatkozó havidíj-kedvezmények, a Vodafone Familys kedvezménnyel rendelkező hangalapú tarifacsomagokat (Go Next, Go Net+, Go Talk+, RED Free/Infinity World) követően, a 3. és 4. legmagasabb havidíjú tarifacsomagok esetén

  • HomeNet+ előfizetés esetén: 1000 Ft/hó
  • MobilNet Start+, MobilNet Medium+ esetén, 2 évre, tablet vásárlással: 1000 Ft/hó,

A Go Mini tarifacsomag is bevonható a Vodafone Familybe, és díjmentesen beszélhetsz a többi Familyssel belföldön és az EU-ban, havidíj-kedvezmény azonban nincs rá, így a Go Mini mellé vásárolt Mobilinternet és Kid Gyerekóra/Senior Okosóra tarifacsomagokra sem érvényesül a havidíj-kedvezmény.

Hogyan számíthatom ki a családi kedvezményeket?

A kedvezményes árakat a hangalapú tarifacsomagok készülék nélküli, 1 éves, e-Packes havi díjai alapján számoljuk, minden hónapban a számlazáráskor fennálló, adott ügyfélszámon lévő aktuális tarifacsomagok figyelembevételével. Az internet (MobilNet és HomeNet) tarifacsomagok esetében is az adott tarifacsomag készülék nélküli, 2 éves, e-Packkel meghatározott verziójának havidíja alapján kerül meghatározásra a sorrend, de minden esetben a Family kedvezményben részesülő hangalapú tarifacsomagok (Go Next/Net+/Talk+, RED Free/Infinity World) után. (A korábbi és kereskedelmi forgalomban nem elérhető hangalapú tarifacsomagok esetében a kedvezményes árakat a tarifacsomagok készülék nélküli, 2 éves, e-Packes havi díjai alapján számoljuk.)

A nektek járó kedvezmények már a 2. előfizetéstől elérhetők.
  1. Hangalapú tarifacsomagok esetén a fentebb leírtak alapján a 2., 3., és 4., valamint a Go Midi/Super és RED tarifacsomagok mellé vásárolt Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomag esetén a 2-6. előfizetésre jár kedvezmény, a legmagasabb havi díjú és Go Light tarifacsomagra nem jár. A kedvezmények mértéke attól függ, hogy hányadik legmagasabb havi díjú tarifacsomagról van szó, a 3. és 4. előfizetésre magasabb kedvezmények járhatnak attól függően, hogy milyen tarifacsomagotok van.
  2. Legalább két hangalapú tarifacsomag mellett maximum 2 darab HomeNet+ vagy Mobilnet Start+ vagy Mobilnet Medium+ tarifacsomagra kaphatsz kedvezményt. A mobilinternet tarifacsomagok a Vodafone Family kedvezményben részesülő hangalapú tarifacsomagok után kerülnek figyelembe vételre, azaz ha már például 4 olyan hangalapú tarifacsomagod van, amire kapsz havidíj-kedvezményt, akkor továbbiakat a HomeNet+ és készülékes Mobilnet tarifacsomagokra már nem vehetsz igénybe. A teljes kedvezmény összege abban az esetben változik, ha tarifaváltás történik vagy új előfizetéssel bővíted a Vodafone Familyt, vagy előfizetést megszűntetsz. A kedvezményekről az ÁSZF 7. sz. Akciókról szóló melléklet 2.1-es pontjában tudsz tájékozódni.
Milyen havi díjas előfizetésest válassz gyermekednek?

Ha a család legfiatalabb tagjának Kid Gyerekórát szeretnétek, válasszátok hozzá a Kid Gyerekóra tarifacsomagot, Vodafone Familyben akár családi havidíj-kedvezménnyel és beszéljetek egymás között díjmentesen!

Tudj meg többet a Kid Gyerekóráról!

Általános kérdések

Hogyan működik a gyermek helyzetének beazonosítása a gyerekórával?

A gyerekóra egy hármas (GPS / LBS / WiFi) helymeghatározó rendszert használ, amely lehetővé teszi a pontos helymeghatározást mind beltéren, mind kültéren. A szülő ezáltal valós idejű információkat kap az Xplora alkalmazásban. A kültéri területeken az óra 10 méteres hatósugárban, 24 GPS műhold segítségével képes a helymeghatározásra, míg beltéri pozicionáláshoz az Xplora X5 Play a mobil eszközön meglévő WiFi hálózatokat használja. Amennyiben a készülék nem tud mobilhálózatra vagy WiFi-re csatlakozni, a funkció nem elérhető.

Mi a különbség a GPS és LBS helymeghatározás között?

A GPS műholdak alapján határozza meg az óra helyzetét, míg az LBS a mobil szolgáltatók adótornyait használja. Ennek következtében a GPS pontosabb.

Miért nem kapok pontos helymeghatározást, ha a gyermekem egy épület belsejében tartózkodik?

Ha a gyermek épületen belül tartózkodik, a gyerekóra a SIM kártyához legközelebbi hálózati cellához csatlakozik. Ebben az esetben egy egyenes vonal jelzi a gyermek tartózkodási helyét 5-500m-es pontossággal. Amint a gyermek újra kültéren tartózkodik, a műholdak pontos tájékoztatást adnak a gyermek tartózkodási helyéről az alkalmazásban.

Milyen biztosítás van a gyerekórára és ez mit fedez?

A Vodafone Care biztosítással a készüléked mindig biztonságban van. A választott biztosítási csomagtól függően – kárigényed telefonos bejelentése és elbírálása után – az önrész kifizetése ellenében – megjavíttatjuk vagy kicseréljük a készülékedet. Két biztosítási csomag, az Alap és az Extra közül választhatsz. Mindkettő fedezetet nyújt az alábbi káreseményekre:

  • véletlenszerű károsodásra, például ha véletlenül leejted a készüléket és összetörik, vagy ha balesetet szenvedsz, és emiatt a készülék is sérül
  • folyadék- és vízkárokra (például ha elkap egy komoly vihar)
  • ha harmadik személy szándékosan megrongálja a készülékedet
  • elemi károkra

Az Extra csomag mindezek mellett fedezetet nyújt zseblopás, rablás vagy betörés esetén is.

A gyerekórára S kategóriás biztosítás érhető el, melynek alap esetben a havidíja 490 Ft, az extra biztosítás pedig 790 Ft havonta. Káresemény esetén az alapcsomaghoz tartozó önrész 4500 Ft, az extra biztosítás esetén 6000 Ft.

További információ a készülékbiztosításról itt érhető el:
www.vodafone.hu/lakossagi/telefonok-tarifak/szolgaltatasok/keszulekbiztositas

Az órával kapcsolatos kérdések

Hogyan tudom az órába helyezni a SIM kártyát?

Az óra baloldalán található a SIM kártya tálca, amibe nano SIM kártyát van lehetőség elhelyezni.

Hogyan indítsak hívást a gyerekóráról?

Csúsztasd az ujjadat balra az érintőképernyőn, amíg meg nem találod a telefonkönyv jelzést. Az érintőképernyő segítségével válaszd ki a megfelelő telefonszámot, majd nyomd meg, hogy megtörténjen a hívás.

Az óráról csak olyan telefonszámokat lehet felhívni, amelyek az alkalmazás segítségével előzetesen hozzá lettek adva a telefonkönyvhöz. Az óra összesen 50 telefonszámot tud tárolni, amelyeket az applikációban kell rögzíteni. Ezeket bármikor lehetőséged van módosítani.

Kik hívhatják fel gyermekemet az órán?

Az órát csak olyan telefonszámokról lehet felhívni, amelyeket előre engedélyezel, így elkerülhető, hogy vadidegenek bármilyen céllal el tudják érni gyermekedet. Az applikáció segítségével állíthatod be ezt a 50 engedélyezett telefonszámot, melyeket bármikor lehetőséged van módosítani.

Hogyan töltsem fel a gyerekórát?

Az óra hátulján (csukló felöli részén) található a töltő csatlakozó, ami mágneses, így könnyedén lehet használni.

Mit mutat a gyerekóra kijelzője alapesetben?

A főképernyőn láthatjuk az időt és dátumot, illetve van lehetőség a főképernyő típusát is kiválasztani a képernyő hosszan nyomásával (pl.: analóg óra, digitális óra, egyedi háttér).

Hogyan kapcsoljam be és ki a gyerekórát?
  • Applikációval: A legegyszerűbb módja a gyerekóra kikapcsolásának, ha a szülő az applikáció segítségével kikapcsolja azt. Ezt megteheti a „Beállítások” menüpont „Óra kikapcsolása” pont segítségével.
  • Az órával: Az óra bal oldalán található gomb legalább 10 másodpercig tartó benyomásával kapcsolható ki és be az óra.
Hogyan működik az óra érintőkijelzője?

Az érintő kijelzőn az ujjunkat lefelé húzva tudjuk megtekinteni a lépésszámot, és beállítani az eszköz hangerejét. Ujjunkat felfelé húzva jelennek meg az értesítések. Baloldalra lapozva tudjuk elérni az óra menüpontjait, ahol az alábbi funkciók érhetőek el:

  • Telefon
  • Applikációs Chat
  • Kamera
  • Galéria
  • Emlékeztető
  • SMS
  • Stopper
  • Zene
  • Lépésszámláló
  • Beállítások
Hogyan működik az SOS hívás funkció?

Szükség esetén a gyermek vészjelzést adhat az óra bal oldalán található SOS gomb segítségével, ehhez 5 másodpercig folyamatosan lenyomva kell tartani a gombot. Ehhez a funkcióhoz 2 telefonszámot lehet rendelni, aki értesítést kap vészjelzés esetén. Ez a 2 telefonszám beleszámít a maximum 50 rögzíthető telefonszámba. Ha hangpostára csörög az SOS, akkor olyan mintha elérte volna a gyermek, úgyhogy nem megy tovább automatikusan a 2. számra a hívás. Amennyiben nincs hangposta, akkor addig csörög, amíg nem veszi fel az értesített.

Mit jelent, hogy az óra vízálló?

IP68-as por és cseppállóság szabvánnyal rendelkezik, mely sértetlen készülék esetén 1,5 méter mélységig vízállóságot jelent, azonban a teljes vízállóságot nem biztosítja.

Milyen SIM kártya van a gyerekórában?

Az óra nano SIM befogadására képes. A gyerekórát csak Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. A maximális kihasználhatóság érdekében a Kid Gyerekóra tarifacsomagot javasoljunk. A gyerekóra nem kompatibilis eSIM-mel.

Mennyi adatot használ az óra átlagosan egy hónapban?

A gyerekóra a beépített funkciók működtetésére átlagosan 50MB adatot használ el egy hónapban.

Az alkalmazással kapcsolatos kérdések

Melyik alkalmazást és honnan kell letöltenem?

Az Xplora nevű, piros logóval ellátott alkalmazást kell letöltened, mely iOS-re és Andoridra is díjmentesen elérhető az alkalmazásáruházakban.

Mi a „Kampányok” menü?

Az első fül alatt a kampányokat találjuk. Ez folyamatosan változó bannerek tartalmaz, ahol különböző mozgásra ösztönző kihívásokban lehet részt venni, ahol a lépésszámláló által rögzített mozgás alapján lehet pontokat, illetve jelvényeket szerezni.

Mi az „Óra” menü?

Az óra fülön találunk meg minden olyan információt, ami az órával vagy annak profiljával kapcsolatos. Itt állítható be a profil és az avatár kép hozzá, illetve itt lehet a kapcsolatokat bővíteni, emlékeztetőt beállítani, és az Iskola módot bekapcsolni. Lentebb megtalálható az aktuális lépésszám, illetve a kihívásokban megszerzett jelvények is. A fül legalsó részén van lehetőség:

  • SIM kártya csere
  • Óra kikapcsolása
  • Óra törlése

Az óra fülön a képernyő közepén található ablakból tudunk üzenetet küldeni vagy hívást indítani az óra irányába. Címre kattintva tudjuk megtekinteni az óra tartózkodási helyét térkép nézetben.

Az üzenet ikonra kattintva érhető el a Chat funkció, mellyel nem csak szöveges üzeneteket küldhetünk, hanem van lehetőség képet, hangüzenetet és MP3 fájlokat küldeni az órára. Az MP3 fájl maximális mérete 5 MB lehet, és van lehetőség meghallgatni a zene fájlt, illetve letölteni is.

Mi a „Beállítások” menü?

A beállítások fülön érjük el a szülői profilt. Itt van lehetőség módosítani az elérhetőséget, illetve a jelszót.

Hogyan látom, hogy hol tartózkodik a gyerekem?

Címre kattintva tudjuk megtekinteni az óra tartózkodási helyét térkép nézetben.

Itt található meg az előzmények funkció (térkép felső része), ahol az előző 3 napban bejárt területet láthatjuk. Emellett itt lehet beállítani a Biztonsági Zónát, ami minimum 300 méter sugarú kör lehet. A követés funkcióval legalább 20 méteres pontossággal be tudjuk azonosítani az óra helyzetét a telefonunkhoz képest.

Miért nem kapok értesítéseket?

Győződj meg róla, hogy a telefonod „Beállítások” menüpontjában engedélyezve van az értesítések fogadása.

Hozzáadhatok több órát is egy felhasználói fiókhoz?

Igen, egy applikációban több óra is irányítható (maximum 10), a menüben hozzá lehet adni új órahasználót.

Tudok egyszerre több applikációval is irányítani egy órát?

Igen, amennyiben megosztja a belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót. Felhívjuk a figyelmet, hogy csak olyan személyeknek adja ki felhasználónevet és jelszót, akiknek feltétlenül hozzáférést szeretne biztosítani gyermeke lokációs adataihoz.

A Kid Gyerekórával kapcsolatos kérdések

Milyen tarifacsomaggal használhatom a gyerekórát és ez mit tartalmaz ez a tarifa?

A gyerekórát csak magyar Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. Ehhez a Kid Gyerekóra tarifacsomagot javasoljunk, mely 50 perc hívást és 500 MB technikai háttér - adatkeretet tartalmaz. A csomagban foglalt percek felhasználhatók az applikációban rögzített, belföldön magyar, illetve az EU-ban magyar és EU-s számok hívására is. A havi díjba foglalt perceken felül 40 Ft/perc díjon tud gyermeked hívást indítani az applikációban rögzített, belföldön magyar, illetve az EU-ban magyar és EU-s normál díjas számokra, Vodafone Familyben pedig a családtagokat díjmentesen hívhatja. A tarifacsomagban foglalt 500 MB technikai adatkeret webböngészésre nem használható, annak mértékét úgy határoztuk meg, hogy az óra által a beépített funkciók (geolokációs adatok továbbítása stb.) működéséhez felhasznált átlagos havi 50MB adatforgalmat bőségesen fedezni tudja. Amennyiben mégis szükségetek van kiegészítő adatra, kérjük, informálódj az alábbi weboldalon: https://www.vodafone.hu/extrak-kiegeszitok/feltoltokartyas-opciok

Miért és mennyit kell fizetnem, ha az órán keresztül szeretnék beszélni a gyerekemmel?

Az alkalmazáson keresztül egymásnak küldött hangüzenetek, valamint az alkalmazásról az órára küldött rövid szöveges üzenetekért nem kell külön fizetned, ezek az adatkereteteket fogyasztják. Saját telefonodról a tarifacsomagodban foglalt feltételekkel bármely hálózatból indíthatsz hívást a gyerekórára. Gyermeked pedig a Vodafone-os Kid Gyerekóra tarifacsomagban foglalt feltételekkel hívhat téged vagy az általad beállított telefonkönyvéből bárkit.

Hogyan vehetem igénybe a családi havidíj-kedvezményt a gyerekórára?

Amennyiben a gyerekórát 1 éves Kid Gyerekóra tarifacsomaggal vásárolod meg, az órát 0 Ft-ért elviheted, 2 590 Ft-os havi részlettel, továbbá bármely lakossági Vodafone-os havidíjas előfizetés mellé választhatod a Kid Gyerekóra tarifacsomagot, így az azonos ügyfélszámon kötött előfizetéseiddel rögtön Vodafone Familys lehetsz. Vodafone Familyben pedig a Go Midi/Super és Red tarifacsomagok mellé 2.-6. legmagasabb havidíjú előfizetésként vásárolt Kid Gyerekóra tarifacsomagra 1000 Ft havidíj-kedvezményt adunk.

Tudja-e gyermekem utazás során külföldön is használni a gyerekórát?

A Kid Gyerekóra tarifacsomagban foglalt perc- és adatmennyiség aktív Vodafone EU Roaming, illetve annak hiányában a Szabályozott EU Roaming esetén felhasználható az EU-n belül is. A Kid Gyerekóra tarifacsomaghoz visszavonásig igénybe veheted a Világ Napijegy akciót is, amennyiben határozott idejű szerződést vásárolsz. A Vodafone Világ Napijegyekkel az EU-n kívül is hazai percdíjakkal telefonálhatsz, valamint az itthoni adatkeretedet használhatod Amerika, Ázsia/Kelet Európa, Afrika meghatározott partnerhálózatain. Az akció keretében a Kid Gyerekóra tarifacsomaghoz díjmentesen aktiváljuk a Világ Napijegyet, így gyermekedet az EU-n kívül is biztonságban tudhatod a gyerekórával. Gyermeked az órával a lokációküldéshez szükséges adatot és a hanghívást extra költség nélkül igénybe veheti a Világ Napijeggyel. Az akció csak a határozott idejű szerződésekhez elérhető, a határozott idő lejártáig. További információt a Világ Napijegyről itt találsz:

Hogyan tudom követni az órával felhasznált perceket és adatmennyiséget?

Felhasznált perceidet és adatforgalmadat a MyVodafone alkalmazásban és online Selfcare oldalukon is nyomon követheted.

Flottában is igényelhetek gyerekórát?

Igen, a Kid Gyerekóra tarifacsomagot flottában is igényelhetsz, akár Vodafone Familyben is.

Milyen jogi feltételekkel használhatom a gyerekórát?

A Kid Gyerekóra tarifacsomag igénybevételéhez használt okosóra geolokációs adatok továbbítására alkalmas. A szolgáltatás célja gyermekeid mozgásának felügyelete, a velük történő kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás megkönnyítése. Bármely egyéb célra történő felhasználás kizárólag az érintettek tájékoztatásával és hozzájárulásával lehetséges, mely az Előfizető kötelessége és felelőssége. A jogosulatlan vagy jogsértő használatból eredő felelősség kizárólag az Előfizetőt terheli.

Tudj meg többet a Senior Okosóráról!

A Senior Okosórával kapcsolatos általános kérdések

Mi a Senior Okosóra, és kiknek ajánljuk?

A Vodafone legújabb okos eszköze, amelynek köszönhetően mindig biztonságban tudhatod időskorú szeretteidet. A Senior Okosóra szolgáltatás célja a saját vagy más felhasználó, családtag mozgásának, helyzetének megismerése, a kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás megkönnyítése. Elsősorban azoknak a családoknak ajánljuk, akik gyakran hívják a szüleiket/nagyszüleiket, de mindig aggódnak, amikor nem veszik fel azonnal a telefont. A Senior Okosórának köszönhetően bármikor elérheted őket, és segítségükre siethetsz, ha szükség lenne rá. A Gondozó és Gondozott közötti kapcsolattartást többek között egy SOS gomb is segíti, amely baj esetén azonnal értesít.

Hogyan tudom az órába helyezni a SIM kártyát?

Az óra beállításához és használatához nano-SIM-kártya szükséges.

  • A mellékelt SIM-kiszedő eszközzel nyisd ki a SIM-kártya tálcáját.
  • Helyezd be a SIM-kártyát a SIM-kártya foglalatba. A levágott saroknak a jobb alsó sarokban kell illeszkednie.
  • Zárd be a SIM-kártya tálcát az ábrán látható módon.
Hogyan tudom az órába helyezni a SIM kártyát?
Hogyan kapcsoljam be és ki a Senior Okosórát?

Tartsd lenyomva a Be-/kikapcsoló gombot 3 másodpercig az óra be- és kikapcsolásához.

Mi az SOS gomb funkciója?

Lenyomva kell tartani az órán a SOS gombot 3 másodpercig a SOS hívás elindításához. Amikor a SOS funkció aktiválásra kerül, minden beállított családtag (max. 3 telefonszám) értesítést, illetve egy SMS üzenetet kap arról, hogy SOS riasztást küldtek. Ezen üzenetek az óra helyzetére mutató hivatkozást tartalmaznak, melyek az applikációba irányítanak.

Hogyan telefonálhatok Senior Okosórával?

Válaszd a Hívás lehetőséget a névjegyek megjelenítéséhez. Írd be a kívánt számot, és nyomd meg a zöld gombot a hívás indításához.
Amennyiben a hívni kívánt telefonszám szerepel a névjegyzékban, akkor érintsd meg a névjegyet, és válaszd ki a hívásindítás ikont. Érintsd meg a hívás befejezése ikont a hívás végeztével.
Új névjegyeket a mobilalkalmazáson keresztül lehet hozzáadni.

Hogyan töltsem fel a Senior Okosórát?

Az USB töltőkábelt csatlakoztasd egy normál aljzathoz való adapterhez vagy egy USB töltőhöz (5V / 1A), valamint az órához. Megjegyzés: Ha a töltőport korrodált vagy piszkos, az súlyosan befolyásolja a töltést. Kérjük, rendszeres tisztítással tartsd tisztán a portot.

Hogyan töltsem fel a Senior Okosórát?
Hogyan mérhetek pulzust a Senior Okosórával?

Pulzus méréshez az ikont kell pár másodpercig megérinteni. Fontos, hogy a helyes pulzusmérés érdekében a készüléknek megfelelően érintkeznie kell a csuklóval, és a mérése során nem szabad mozogni. Ha öt egymást követő mérés kívül esik a normál tartományon, akkor egy figyelmeztetést küld az óra egy felugró ablakban.

Hogyan működik a Gondozott helyzetének beazonosítása a Senior Okosórával?

Az okosóra egy hármas (GPS / LBS / WiFi) helymeghatározó rendszert használ, amely lehetővé teszi a pontos helymeghatározást mind beltéren, mind kültéren. A család ezáltal valós idejű információkat kap a TCL Connect alkalmazásban. A kültéri területeken az óra 10 méteres hatósugárban, 24 GPS műhold segítségével képes a helymeghatározásra, míg beltéri pozicionáláshoz a GSM cellainformációt és a környező WiFi hálózatokat használja. Amennyiben a készülék nem tud mobilhálózatra csatlakozni, a funkció nem elérhető.

Mi a különbség a GPS és LBS helymeghatározás között?

A GPS műholdak alapján határozza meg az óra helyzetét, míg az LBS a mobil szolgáltatók adótornyait használja. Ennek következtében a GPS pontosabb.

Mi a „Biztonságos Zóna” funkció?

Beállíthatóak az idős családtag által gyakran felkeresett helyek, úgynevezett „biztonságos zónák” (pl. az otthona, idősek otthona stb.). A beállítás után értesítéseket küld a TCL alkalmazás minden alkalommal, amikor a Gondozott be- vagy kilép a biztonságos zónából.

Miért nem kapok pontos helymeghatározást, ha a Gondozott egy épület belsejében tartózkodik?

Ha a Gondozott épületen belül tartózkodik, az okosóra a SIM kártyához legközelebbi hálózati cellához csatlakozik. Ebben az esetben a tartózkodási hely pontossága 5-500 m közé esik. Amint a Gondozott újra kültéren tartózkodik, a műholdak pontos tájékoztatást adnak hozzátartozód tartózkodási helyéről az alkalmazásban.

A készülék képes SMS küldésére és fogadására?

A készülék nem alkalmas sem SMS küldésre, sem fogadásra.

Mit csináljak, ha vizes lesz az óra?

A készülék por-, csepp-, es vízálló (IP65), de erősen javallott az erős vízsugár és az eszköz víz alatti használatának elkerülése, ide értve a tusolást is.

Milyen biztosítás van a Senior Okosórához és ez mit fedez?

A Vodafone Care biztosítással a készüléked mindig biztonságban van. A választott biztosítási csomagtól függően – kárigényed telefonos bejelentése és elbírálása után – az önrész kifizetése ellenében – megjavíttatjuk vagy kicseréljük a készülékedet. Két biztosítási csomag, az Alap és az Extra közül választhatsz. Mindkettő fedezetet nyújt az alábbi káreseményekre:

  • véletlenszerű károsodásra, például ha véletlenül leejted a készüléket és összetörik, vagy ha balesetet szenvedsz, és emiatt a készülék is sérül;
  • folyadék- és vízkárokra (például ha elkap egy komoly vihar);
  • ha harmadik személy szándékosan megrongálja a készülékedet;
  • elemi károkra.

Az Extra csomag mindezek mellett fedezetet nyújt zseblopás, rablás vagy betörés esetén is.

A Senior Okosórára S kategóriás biztosítás érhető el, melynek alap esetben a havidíja 490 Ft, az extra biztosítás pedig 790 Ft havonta. Káresemény esetén az alapcsomaghoz tartozó önrész 4500 Ft, az extra biztosítás esetén 6000 Ft.

További információ a készülékbiztosításról itt érhető el:
https://www.vodafone.hu/lakossagi/telefonok-tarifak/szolgaltatasok/keszulekbiztositas

Az applikációval és az online felülettel kapcsolatos kérdések

Hogyan tudom az órát regisztrálni a mobilapplikációba?

Az óra bekapcsolása, a SIM kártya behelyezése és PIN kód megadása után megjelenik egy QR kód az óra kijelzőjén. Az applikáció letöltése után a QR kód beolvasásával végezhető el az óra párosítása.

Az óra párosítása az IMEI szám segítségével is elvégezhető. Az IMEI-szám a készülék csomagolásán lévő címkén található, vagy az órán. A kijelzőn lapozz jobbra, amíg meg nem jelenik a Beállítás menüpont. Az IMEI-szám kiolvasásához itt válaszd ki az Az óráról menüpontot. Az alkalmazásban írd be az óra IMEI-számát, majd az óra telefonnal való párosításához érintsd meg a Kész gombot.

Melyik alkalmazást és honnan kell letöltenem?

A TCL Connect egy felhasználóbarát, magyar nyelvű applikáció, melyen az elérhető funkciókat Gondozóként kezelheted. Az óra használatához a Gondozó készülékére kell letölteni az applikációt és azon keresztül lehet a különböző beállításokat elvégezni, melyeken később is bármikor változtathatsz. Az applikáció az alkalmazás áruházakból díjmentesen letölthető iOS-re és Androidra.

Hozzáadhatok több órát is egy felhasználói fiókhoz?

Igen, a mobilapplikáció Eszközök kezelése menüpontban további óra párosítható.

Egy órát hozzárendelhetek több okostelefonhoz is?

Igen, azonban egy órának csak egy adminisztra lehet, aki a szükséges beállításokat elvégzi. Ugyanakkor több családtag okostelefonján is beállítható az applikáció, melyben látják a Gondozott helyzetét.

Tudok egyszerre több okostelefonról is kezelni egy órát?

Nem, kezelni csak egy okostelefonról lehet egy órát.

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

A jelszóemlékeztető funkcióval a regisztrációnál megadott email címre érkezik egy megerősítési kód, melynek segítségével újból be lehet lépni az applikációba.

Miért nem kapok értesítéseket?

Győződj meg róla, hogy a telefonod „Beállítások” menüpontjában engedélyezve van az értesítések fogadása.

Működik-e a szolgáltatás, ha nagyon gyenge van nem elérhető a mobilinternet?

Adatkapcsolat minden esetben szükséges a Gondozó és a Gondozott közötti megfelelő kapcsolat létrejöttéhez, valamint a riasztás elindításához. Amíg van GSM szolgáltatás, addig a hanghívás üzemel.

A Senior Okosóra tarifacsomaggal kapcsolatos kérdések

Milyen SIM kártyával használhatom a Senior Okosórát?

Az órát csak Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. A maximális kihasználhatóság érdekében a Senior Okosóra tarifacsomagot javasoljunk.

Mennyi adatot használ az óra átlagosan egy hónapban?

Az okosóra a beépített funkciók működtetésére átlagosan 50 MB-100 MB adatot használ el egy hónapban. PluszAdat vásárlása lehetséges, de mivel a Senior Okosóra tarifacsomag 500 MB adatot tartalmaz, ezért várhatóan nem lesz szükséges extra adatra.

Milyen tarifacsomaggal használhatom a Senior Okosórát, és mit tartalmaz ez a tarifa?

Az okosórát csak magyar Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. Ehhez a Senior Okosóra tarifacsomagot javasoljunk, mely 100 perc hívást és 500 MB technikai háttér adatkeretet tartalmaz. A csomagban foglalt percek felhasználhatók az applikációban a szolgáltatáshoz mindenkor hozzárendelt, előre rögzített normál díjas magyar szám hívására, mely a havi díjba foglalt perceken felül belföldön és az EU-ból 40 Ft/perc díjon, Vodafone Familyn belüli családtag esetén pedig díjmentesen hívható. A beállított telefonszám díjmentesen és tetszőleges gyakorisággal változtatható.

A tarifacsomagban foglalt 500 MB technikai adatkeret webböngészésre nem használható, annak mértékét úgy határoztuk meg, hogy az óra által a beépített funkciók (geolokációs adatok továbbítása stb.) működéséhez felhasznált átlagos havi 50-100 MB adatforgalmat bőségesen fedezni tudja. Amennyiben mégis szükségetek van kiegészítő adatra, kérjük, informálódj az alábbi weboldalon: https://www.vodafone.hu/szolgaltatasok/adatopciok

Miért és mennyit kell fizetnem, ha az órán keresztül szeretnék beszélni a Senior Okosóra viselőjével?

Saját telefonodról a tarifacsomagodban foglalt feltételekkel bármely hálózatból indíthatsz hívást az okosórára. A Gondozott pedig a Vodafone-os Senior Okosóra tarifacsomagban foglalt feltételekkel hívhat téged vagy az általad beállított telefonkönyvéből bárkit.

Azok az ügyfelek, akiknek jár a Family csomag kedvezmény a 100 perc hívás felett is díjmentesen beszélhetnek egymással!

Hogyan vehetem igénybe a családi havidíj-kedvezményt a Senior Okosórára?

Amennyiben az okosórát 2 éves Senior Okosóra tarifacsomaggal vásárlod meg, az órát 0 Ft kezdőrészlettel, 21 havi kamatmentes részletre elviheted. Go Midi/Super és RED előfizetés mellé is választhatod a Senior Okosóra tarifacsomagot, így az azonos ügyfélszámon kötött előfizetéseiddel rögtön Vodafone Familys lehetsz, melynek keretében a tarifacsomagra 1000 Ft havidíj-kedvezményt adunk 2.-6. legmagasabb havidíjú előfizetésként.

Tudja-e a Senior Okosórát viselő külföldi utazás során is használni?

A Senior Okosóra tarifacsomagban foglalt perc- és adatmennyiség aktív Vodafone EU Roaming, illetve annak hiányában a Szabályozott EU Roaming esetén felhasználható az EU-n belül is. A Senior Okosóra tarifacsomaghoz visszavonásig igénybe veheted a Világ Napijegy akciót is, amennyiben határozott idejű szerződést vásárolsz. A Vodafone Világ Napijegyekkel az EU-n kívül is hazai percdíjakkal telefonálhatsz, valamint az itthoni adatkeretedet használhatod Amerika, Ázsia/Kelet Európa, Afrika meghatározott partnerhálózatain. Az akció keretében a Senior Okosóra tarifacsomaghoz díjmentesen aktiváljuk a Világ Napijegyet, így a Gondozottat az EU-n kívül is biztonságban tudhatod az okosórával. Az órával a lokációküldéshez szükséges adat és a hanghívás extra költség nélkül igénybe vehető a Világ Napijeggyel. Az akció csak a határozott idejű szerződésekhez elérhető, a határozott idő lejártáig. További információt a Világ Napijegyről itt találsz:
https://www.vodafone.hu/szolgaltatasok/roaming/vilag-napijegy

Hogyan tudom követni az órával felhasznált perceket és adatmennyiséget?

Felhasznált perceidet és adatforgalmadat a My Vodafone alkalmazásban és Online Ügyfélszolgálatunkon is nyomon követheted.

Flottában is igényelhetek okosórát?

Igen, a Senior Okosóra tarifacsomagot flottában is igényelhetsz, akár Vodafone Familyben is.

Kell-e fizetnem az SOS riasztás során küldött SMS üzenetekért?

A riasztás során kiküldött SMS üzenetekért nem kell külön díjat fizetni. Az óra az SOS riasztást adatforgalommal továbbítja.

Milyen jogi feltételekkel használhatom a Senior Okosórát?

A Senior Okosóra tarifacsomag igénybevételéhez használt okosóra geolokációs és személyes adatok adatok továbbítására alkalmas. A szolgáltatás célja a Gondozott mozgásának felügyelete, épségének garantálása, a vele történő kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás megkönnyítése. Bármely egyéb célra történő felhasználás kizárólag az érintettek tájékoztatásával és hozzájárulásával lehetséges, mely az Előfizető kötelessége és felelőssége. A jogosulatlan vagy jogsértő használatból eredő felelősség kizárólag az Előfizetőt terheli. A TCL MT43AX Family Watch okosóra nem gyógyászati eszköz. Az óra alkalmas viselőjének pulzus értékeinek mérésére és az eredmények továbbítására, de a mért eredmények csak tájékoztató adatok és nem minősülnek orvostechnikai eszköz által hitelesített adatoknak.

Tudj meg többet

Hogyan működik a Vodafone Family?

A családtagjaid előfizetéseit is magában foglaló Family csomaghoz először is 2 olyan alapító tarifacsomagot kell választanod, ami passzol a ti igényeitekhez. Alapító tarifacsomagok lehetnek: Go Midi/Super, RED Free+/Infinity World+. Attól függően, hogy hány családtagnak választotok tarifacsomagot, és milyeneket, a 2., 3. és 4., Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomag esetén pedig akár az 5. és 6. legmagasabb havi díjú előfizetésre kaptok havidíj-kedvezményt. Mobilinternetes előfizetéseket is választhatsz Family kedvezménnyel, de ezeket csak 2 havi díjas, hangalapú előfizetést követően teheted be a Family csomagodba, MobilNet tarifacsomag esetén 2 éves szerződéssel, készülékkel. A Go Light tarifa is bevonható a Vodafone Familybe, és díjmentesen beszélhetsz a többi Familyssel belföldön és az EU-ban, havidíj-kedvezmény azonban nincs rá.

Kik kaphatnak Family kedvezményeket?

Elsősorban családtagok (egyéni előfizetők), akik azonos ügyfélszám alá tartoznak, vagyis: a szerződésüket ugyanaz a családtag (pl. az anya/apa) azonos névvel és címmel kötötte. Egy Family csomagban maximum 6 havi díjas előfizetés lehet.

Milyen kedvezményeket kaphatok Vodafone Familysként?

Havidíj-kedvezmény a 2. azonos ügyfélszámon kötött előfizetéstől jár, az alábbiak szerint:

Havidíj-kedvezmények a 2. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagokra:

  • RED Free+ és RED Infinity World+ tarifacsomagok esetén: 2000 Ft/hó
  • Go Midi, Go Super tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó
  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Havidíj-kedvezmények a 3. és 4. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagokra:

  • RED Free+ és RED Infinity World+ tarifacsomagok esetén: 6000 Ft/hó
  • Go Super tarifacsomag esetén: 4000 Ft/hó
  • Go Midi tarifacsomag esetén: 3000 Ft/hó
  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Havidíj-kedvezmények az 5. és 6. legmagasabb havi díjú hangalapú tarifacsomagra:

  • Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén: 1000 Ft/hó

Mobilinternet tarifacsomagokra vonatkozó havidíj-kedvezmények, a Vodafone Familys kedvezménnyel rendelkező hangalapú tarifacsomagokat (Go Midi, Go Super, RED Free+ és RED Infinity World+) követően, a 3. és 4. legmagasabb havidíjú tarifacsomagok esetén:

  • MobilNet Start+, MobilNet Medium+ vagy HomeNet+ előfizetés esetén: 1000 Ft/hó

A Go Mini tarifa is bevonható a Vodafone Familybe, és díjmentesen beszélhetsz a többi Familyssel belföldön és az EU-ban, havidíj-kedvezmény azonban nincs rá, így a Go Mini mellé vásárolt Mobilinternet és Kid Gyerekóra/Senior Okosóra tarifacsomagokra sem érvényesül a havidíj-kedvezmény.

Hogyan számíthatom ki a családi kedvezményeket?

A kedvezményes árakat a hangalapú tarifacsomagok készülék nélküli, 1 éves, e-Packes havi díjai alapján számoljuk, minden hónapban a számlazáráskor fennálló, adott ügyfélszámon lévő aktuális tarifacsomagok figyelembevételével. Az internet (MobilNet és HomeNet) tarifacsomagok esetében is az adott tarifacsomag készülék nélküli, 2 éves, e-Packkel meghatározott verziójának havidíja alapján kerül meghatározásra a sorrend, de minden esetben a Family kedvezményben részesülő hangalapú tarifacsomagok (Go Midi/Super, RED Free+/Infinity World+) után. (A korábbi és kereskedelmi forgalomban nem elérhető hangalapú tarifacsomagok esetében a kedvezményes árakat a tarifacsomagok készülék nélküli, 2 éves, e-Packes havi díjai alapján számoljuk.)

A nektek járó kedvezmények már a 2. előfizetéstől elérhetők.

  1. Hangalapú tarifacsomagok esetén a fentebb leírtak alapján a 2., 3., és 4., valamint a Go Midi/Super és RED tarifacsomagok mellé újonnan előfizetett Kid Gyerekóra és Senior Okosóra tarifacsomagok esetén a 2-6. előfizetésre jár kedvezmény, a legmagasabb havi díjú és Go Light tarifacsomagra nem jár.
    A kedvezmények mértéke attól függ, hogy hányadik legmagasabb havi díjú tarifacsomagról van szó, a 3. és 4. előfizetésre magasabb kedvezmények járhatnak attól függően, hogy milyen tarifátok van.
  2. Legalább két hangalapú tarifacsomag mellett maximum 2 darab HomeNet+ vagy MobilNet Start+ vagy MobilNet Medium + mobilinternet tarifacsomagra kaphatsz kedvezményt. A mobilinternet tarifacsomagok a Vodafone Family kedvezményben részesülő hangalapú tarifacsomagok után kerülnek figyelembe vételre, azaz ha már például 4 olyan hangalapú tarifacsomagod van, amire kapsz havidíj-kedvezményt, akkor továbbiakat a HomeNet+ és Mobilnet tarifacsomagokra már nem vehetsz igénybe. A teljes kedvezmény összege abban az esetben változik, ha tarifaváltás történik vagy új előfizetéssel bővíted a Vodafone Familyt, vagy előfizetést megszüntetsz. A kedvezményekről az ÁSZF 7. sz. Akciókról szóló melléklet 2.1-es pontjában tudsz tájékozódni.

Milyen havi díjas előfizetést válassz gyermekednek?

Ha a család legfiatalabb tagjának Kid Gyerekórát szeretnétek, válasszátok hozzá a Kid Gyerekóra tarifacsomagot, Vodafone Familyben akár családi havidíj-kedvezménnyel és beszéljetek egymás között díjmentesen!

További információ

A visszavonásig meghirdetett Vodafone Family promóció keretein belül RED Free+/Infinity World+, Go Midi/Super szolgáltatáscsomagok valamelyikével rendelkező egyéni előfizető, amennyiben ugyanazon ügyfélszám alá a fenti vagy a Kid Gyerekóra/Senior Okosóra tarifacsomagcsomagokból további előfizetéseket köt, a 2. legmagasabb havi díjú Go Midi/Super tarifacsomagok esetén havi 1000 Ft, RED Free+/Infinity World+ tarifacsomagok esetén havi 2000 Ft, a 3. és 4. legmagasabb havi díjú Go Midi tarifacsomag esetén havi 3000 Ft, Go Super tarifacsomag esetén havi 4000 Ft, RED Free+/Infinity World+ tarifacsomagok esetén havi 6000 Ft, a 2.,3.,4.,5.,6. legmagasabb havi díjú Kid Gyerekóra/Senior Okosóra tarifacsomagok esetén havi 1000 Ft; illetve amennyiben legalább 2 jogosult hangalapú tarifacsomaggal rendelkezik, akkor 3. és 4. legmagasabb havi díjú, új MobilNet Start+, Medium+ vagy HomeNet+ tarifacsomagok után havi 1000 Ft havidíj-kedvezményben részesül, a mindenkori számlazáráskor fennálló aktuális állapot figyelembevételével. A kedvezmény a legmagasabb havi díjú és Go Start/S/Basic/Mini/Light tarifacsomagon kívüli, legfeljebb három (2-4.), Kid Gyerekóra/Senior Okosóra tarifacsomag esetén legfeljebb öt (2.-6.) tarifacsomagra igényelhető, azzal, hogy a kedvezményre jogosult újonnan előfizetett tarifacsomagok esetében a sorrend függetlenül az ügyfél aktuális tarifacsomagjától, minden esetben az adott hangalapú tarifacsomag készülék nélküli, 1 éves, e-Packkel, illetve adott internet tarifacsomag 2 éves, e-Packkel meghatározott verziójának havi díja alapján kerül meghatározásra, utóbbi a Family kedvezményben részesülő hangalapú tarifacsomagok után. Az egy Vodafone Family körbe tartozó előfizetések és az aktív Max tarifacsomaggal rendelkező ügyfelek díjmentesen hívhatják egymást belföldön és az EU-ban. Részletes feltételek az ÁSZF 7. sz. Akciókról szóló melléklet 1.1-es pontjában.

Kid Gyerekóra/Senior Okosóra szolgáltatások célja az Előfizető jogszerű felügyelete alatt lévő gyermekek, illetve az Előfizető saját vagy más felhasználó, családtag mozgásának felügyelete, helyzetének megismerése, a kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás megkönnyítése. A szolgáltatások igénybevételéhez használt okosóra a szolgáltatás sajátossága okán egyrészt geolokációs adatok továbbítására alkalmas, másrészt az okosóráról korlátozott számú hívószám hívható, melyeket előzőleg a Kid Gyerekórához/Senior Okosórához csatlakoztatott okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül lehetséges beállítani. A beállított telefonszámok köre díjmentesen és tetszőleges gyakorisággal változtatható. További tájékoztatás az okosóra használati utasításában, illetve a Vodafone honlapján (https://www.vodafone.hu/mobiltarifak/family/kid-gyerekora) található. Bármely egyéb célra történő felhasználás kizárólag az érintettek tájékoztatásával és hozzájárulásával lehetséges, mely az Előfizető kötelessége és felelőssége.

A Senior Okosóra alkalmas a viselőjének pulzus értékeinek mérésére és az eredmények továbbítására, de a mért eredmények csak tájékoztató adatok és nem minősülnek orvostechnikai eszköz által hitelesített adatoknak. Az Előfizető, amennyiben a Senior Okosórát nem saját használatra vásárolja úgy, az Előfizetőn kívüli természetes személy, mint felhasználó, személyes adatainak birtokába jut, melyek megismerésére csak akkor jogosult, ha ahhoz a felhasználó hozzájárult. A hozzájárulás beszerzése Előfizető kötelessége és felelőssége, Szolgáltató a hozzájárulás meglétét vagy annak tartalmát nem köteles vizsgálni. A visszavonásig elérhető Senior Okosóra akció keretében a Senior Okosóra szolgáltatáscsomagra szerződő Utólag Fizető Előfizető bruttó 1000 Ft szolgáltatáscsomag-havidíj kedvezményben részesül. A Kid Gyerekóra és a Senior Okosóra szolgáltatáscsomagok részletes feltételei az ÁSzF 2. sz. Díjszabásról szóló mellékletének 1.2.1-1.2.2-es pontjában és a 7. sz. Akciókról szóló mellékletének 2.10-2.12-es pontjában.

Részletes feltételek: vodafone.hu/mobil-szolgaltatasok, Vodafone Red és Go szolgáltatáscsomagok: vodafone.hu/mobil-szolgaltatasok/elofizeteses-tarifak és vodafone.hu/mobiltarifak/go, Fiataloknak szóló Vodafone You kedvezmények: vodafone.hu/mobiltarifak/you, mobil internet csomagok: vodafone.hu/mobil-szolgaltatasok/mobilinternet oldalakon. Hulladékkezeléssel kapcsolatos információt az alábbi oldalon találsz: vodafone.hu/telefonok-tarifak/aktualis-ajanlatok/elektromos-elektronikus-hulladekkezeles