Üzembe helyezés, létesítés
VisszaHogyan írjam át a Wi-Fi nevét, jelszavát?
A beállítások elvégzéséhez fontos, hogy laptopod vagy okostelefonod a modemed internetkapcsolatára csatlakozzon. Válaszd ki a modemed típusát és kövesd a hozzájuk tartozó lépéseket:
- kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: 192.168.0.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Jelszó" kifejezés alatt
- ha ezt már korábban megváltoztattad és elfelejtetted, akkor vissza kell állítanod a modemet a gyári beállításokra. Ehhez ide kattintva találsz segítséget
- a felső menüsávból kattints a "Vezeték nélküli" menüpontra
- majd a bal oldalon megjelenő menüből válaszd a "Wi-Fi Beállítás" lehetőséget
- a vezetéknélküli hálózat nevét a "Vezeték nélküli hálózat" menüpontban a "Név (SSID)" mezőben,
- biztonsági kulcsot pedig a "Biztonsági opciók" menüpontban a "Biztonsági kulcs" mezőben tudod módosítani külön-külön a 2,4 GHz-es illetve 5GHz-es vezeték nélküli hozzáférés esetén.
A módosítások végrehajtásához kattints az "Alkalmaz" gombra. A Wi-Fi beállításokat a "Wi-Fi beállítások alaphelyzetbe állítása" gombra kattintva állíthatod vissza.
- kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: http://vodafone vagy 192.168.1.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- ha ezt már korábban megváltoztattad és elfelejtetted, akkor vissza kell állítanod a modemet a gyári beállításokra. Ehhez ide kattintva találsz segítséget
- a kezdőképernyőn alul középen kattints a "Wi-Fi 2.4GHz", illetve a "Wi-Fi 5GHz" melletti fogaskerék ikonra
- a vezetéknélküli hálózat nevét az "Basic" fülön a "Basic" menüpontban az "SSID" mezőben -a biztonsági kulcsot pedig a "Security" menüpontban a "Password" mezőben módosíthatod, külön-külön a 2,4 GHz-es illetve 5GHz-es vezeték nélküli hozzáférés esetén.
- a módosítások végrehajtásához kattints az "Apply" gombra.
Jó tudnod ! A jelszó legalább 8 karakterből álljon, legyen benne egy kis- és egy nagybetű és egy szám is.
Milyen beállítások segíthetik a WiFi működését?
Találd meg a modemednek a legjobb helyet!
A WiFi kapcsolat sebessége csökkenhet, ha a modem zárt polcrendszerben vagy növények, akváriumok közelében van. A legjobb lefedettség érdekében minél magasabban, az otthonod közepén helyezd el.
Keresd meg a megfelelő csatornát!
A modem beüzemelésekor mindig a legkevésbé terhelt csatornát választja ki az eszköz. Így időnként szükség lehet a modem újraindítására, hogy továbbra is a legideálisabb csatornát találja meg. A WiFi analyzer és hasonló telefonos alkalmazások segíthetnek megtalálni a legkevésbé terhelt csatornát, amit a modem beállítások oldalán tudsz módosítani.
Ennek eléréséhez írd be a következőt a címsorba:
- Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia) esetén: 192.168.0.1
- Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia) esetén: http://vodafone vagy 192.168.1.1
A felhasználónév: admin, a jelszót pedig az eszközön lévő címkén találod.
2.4 GHz WiFi kapcsolat használata esetén a sávszélességet érdemes 40 MHz-re állítani, ezzel növelhető a maximális átviteli sebesség.
Amennyiben internetezésre használt eszközeid alkalmasak rá, használd az 5 GHz-es WiFi beállítást.
Az alapértelmezett titkosítási és hitelesítési beállításokat úgy határoztuk meg, hogy ahhoz ne legyen szükség hozzányúlni és mégis a lehető legnagyobb védelmet biztosítsák.
Mindig védd a hálózatodat jelszóval!
Hogyan regisztráljam a modemet a szolgáltatáshoz?
Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia)
Kábelmodem esetén az eszköz automatikusan feljelentkezik a hálózatra, nincs szükség további beállításra.
Amennyiben a készülék előlapján az alsó három LED zölden világít, sikeresen csatlakozott az eszköz a központhoz, az internet kapcsolat használatra kész.
Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia)
Kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: http://vodafone vagy 192.168.1.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- Kattints az Internet connectivity gombra, IPv4 pont alatt add meg a "Log-in" mezőben az SMS-ben kapott felhasználónevet a @fix.vodafone.hu végződéssel együtt. A "Password" mezőben add meg az SMS-ben kapott jelszót.
- A befejezéshez kattints az "Apply" gombra
- Amennyiben nem találod vagy elfelejtetted az internet szolgáltatáshoz szükséges felhasználóneved/jelszavad, hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
Hogyan tudom bekapcsolni a Wi-Fi-t?
Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia)
- A modem tetején található "Wi-Fi" gomb legalább 3 másodperces nyomva tartásával kapcsolhatod be a funkciót.
- A sikeres bekapcsolást modem előlapján ellenőrizheted, ahol a "Wi-Fi" LED-nek kell világítania.
- A laptopod vagy mobileszközöd csatlakozásához a modem alján lévő címkén találod a "Biztonsági kulcs" jelszót.
Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia)
- A modem elején található "Wi-Fi" gomb legalább 3 másodperces nyomva tartásával kapcsolhatod be a funkciót.
- A sikeres bekapcsolást modem előlapján ellenőrizheted, ahol a "Wi-Fi" LED-nek kell világítania.
- A laptopod vagy mobileszközöd csatlakozásához a modem alján lévő címkén találod a "Wi-Fi key" jelszót.
Létesítéskor kell-e bármit fizetnem a szerelőnek?
Nem , a telepítést végző kollégák nem vesznek el pénzt.
Abban az esetben, ha a telepítés során a szereléssel kapcsolatosan bármi költség merülne fel, arról a kollégák tájékoztatnak és a munkalapon feltüntetik. A munkalapon szereplő költségek az első számládon lesznek feltüntetve és a szolgáltatás havidíjával együtt fizetheted be.
Hogyan történik a létesítés? Hányszor jön ki a technikus?
A szolgáltatásod sikeres létesítéséhez először a Magyar Telekom technikusa fog kimenni az általad megadott címre. Erre azért van szükség, mert ő biztosítja, hogy a megfelelő kábelek rendelkezésre álljanak a Vodafone technikusa számára.
Ezt követően a Vodafone technikusa már gond nélkül üzembe tudja helyezni a szolgáltatásodat és elvégzi a kezdeti beállításokat, így ezzel teendőd már nem lesz.
Későbbiekben, ha bármilyen beállítást módosítani szeretnél, akkor
- azt megteheted a Vodafone TV kézikönyvében leírtak szerint,
- itt a gyakori kérdések között is találsz útmutatást a különböző internetes vagy TV-s beállításokkal kapcsolatban,
- vagy hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
Amennyiben további kérdések merülnek fel benned a szolgáltatás létesítésénk folyamatával kapcsolatban, az itt található létesítési kisokosunk segíthet kiigazodni a témában.