Belföldön vagyok, nem működik a mobilinternet a mobilomon
Vissza

Mobiladat kapcsolat beállítása

Elsősorban kérjük, ellenőrizd, hogy a mobiladatod be van-e kapcsolva. Ezt legegyszerűbben az állapotsávon ellenőrizheted, amennyiben az alábbi ikonok egyikét látod: (G,E,H,H+ vagy 4G és 4G+)  úgy az internetkapcsolat él.

    1. Samsung készülékek esetén:

      1. A kijelző felső élétől húzd lefelé az ujjadat, kattints a “Mobil int. kap.” ikonra

      2. Előfordulhat, hogy balra vagy jobbra lapoznod kell egyet, amennyiben az első oldalon nem találod az ikont.

      3. Az adatforgalmat engedélyezheted itt is: Beállítások – Kapcsolatok – Adathasználat – Mobil adatok.

      4. Régebbi készülékek esetén itt engedélyezheted: Beállítások – Adathasználat – Mobil adatok

    2. Huawei készülékek esetén:

      1. Beállítások – Vezeték nélküli és egyéb hálózatok – Mobilhálózat – Mobiladat bekapcsolása

Régebbi készülékek esetén: Beállítások – Vezeték nélküli és egyéb hálózatok – Továbbiak – Mobilhálózatok – Mobiladat bekapcsolása

Elsősorban kérjük, ellenőrizd, hogy a mobiladatod be van-e kapcsolva. Ezt legegyszerűbben az állapotsávon ellenőrizheted, amennyiben az alábbi ikonok egyikét látod: (G,E,H,H+ vagy 4G és 4G+)  úgy az internetkapcsolat él.

Beállítások – Mobilhálózat (régebbi készülékek esetén Mobiltelefon) – Mobil adatforgalom bekapcsolása


Egyéb készülékek esetén:
További segítséget kaphatsz Készüléktámogatás oldalunkon. Készüléked kiválasztása után, kattints a “Kapcsolódás” fülön belül az “Adatkapcsolatok be- vagy kikapcsolása” lehetőségre.

A különböző készülékeken a funkció beállítása eltérő helyen és néven szerepelhet.

Adatkeret ellenőrzése

Ha pontos képet szeretnél kapni arról, hogy a rendelkezésre álló adatkeretből mennyi van még hátra, töltsd le a My Vodafone alkalmazást. IDE kattintva az operációs rendszernek megfelelő alkalmazás áruházba irányítunk, illetve asztali böngésző esetén a Vodafone alkalmazások oldalunkra navigálunk. Segítséget a regisztrációhoz ITT találsz. Bejelentkezés után a fő képernyőn látod a még felhasználható adatmennyiséget és lehetőséged van kiegészítő opciót vásárolni is.

Vodafone Pass
Ha az adatod 100%-a elfogyott, akkor a Vodafone Pass csomagokat új tarifáink esetén 0/0 Mbit/s sebességre korlátozzuk. Vásárolj a My Vodafone applikációban kiegészítő adatot és a Vodafone Pass csomagodban foglalt applikációk ismét használhatóak lesznek anélkül, hogy fogyasztanák az adatkereted.

Készülék újraindítása

Amennyiben a fenti lépések nem voltak eredményesek, kérjük kapcsold be a “Repülő üzemmód”-ot, majd néhány másodperc múlva kapcsold ki, ezzel a készüléked le és feljelentkezik a hálózatra.

Amennyiben ez nem hoz megoldást, próbáld meg újraindítani a telefonodat. Mielőtt ezt megtennéd, fontos, hogy mindenképpen emlékezz, vagy nézz utána a SIM-kártyádhoz tartozó PIN/PUK kódodnak. Ha nem emlékszel rá, megbizonyosodhatsz róla, ha belépsz az online My Vodafone felületre; a Beállítások szekcióban lekérdezheted a PIN/PUK kódodat. A PIN/PUK kódok lekérdezéséhez az előfizetésedhez tartozó ügyfélbiztonsági kódra is szükség lesz.

Más weboldal/alkalmazás elérésének ellenőrzése

Kérjük, próbáld meg a telefonod böngészőjébe egy másik weboldal címét beírni, amelyet még nem nyitottál meg, hogy betölti-e az oldalt. Emellett kipróbálhatod, hogy egy másik, korábban már telepített applikáció működik-e, melynek szintén szüksége van internethozzáférésre. Amennyiben más weboldal/alkalmazás betöltődik a készüléken, úgy a korábban megnyitott weboldallal/alkalmazással lehet probléma.

Készüléken beállítható adatkorlát ellenőrzése (csak Android készülékeken)

Jellemzően az Android rendszerű készülékek, külön Mobiladat menüponttal rendelkeznek, ahol ellenőrizhető, hogy az alkalmazások mennyi adatot használnak fel mobilhálózaton és wifi-n. Ezt a menüpontot a Beállításokon belül a Vezeték nélküli és egyéb hálózat almenüben találjuk (a megnevezés készülék típusonként eltérhet). Lehetőség van adatkorlátot beállítani, illetve arra is, hogy a felhasznált adatmennyiség után a készülék tiltsa az internet kapcsolatot, így könnyen előfordulhat az, hogy annak ellenére, hogy a csomagban foglalt adatmennyiség még nem került felhasználásra, az internet mégsem működik. Megoldás az időintervallum összhangba hozása a számlazárási ciklussal, vagy az adatkorlát megemelése, a korlátozás kikapcsolása. Javasoljuk a My Vodafone használatát, ahol pontos képet kapsz a még felhasználható adatkeretről.

Egyes Samsung készülékek esetén :

Az Android operációs rendszert futtató Samsung telefonodon a képernyő “lehúzása” után a jobb felső sarokban találsz egy fogaskerék ikont, kattints rá. Ezek után válaszd ki a „Kapcsolatok”  menüpontot, majd az Adathasználat opciót nyomd meg. A továbbiakban kattints a “Száml. és adathaszn. figyelmezt.” menüre, és nézd meg az “Adatkorlát beállítása” opció be van-e kapcsolva. Amennyiben igen, kérjük kapcsold ki az opcióra való kattintással vagy állíts be egy magasabb korlátot.

Egyes Huawei készülékek esetén :

Beállítások – Vezeték nélküli és egyéb hálóz. – Adathasználat – További adatbeállítások – Havi adatkorlát

A különböző készülékeken a funkció beállítása eltérő helyen és néven szerepelhet.

APN beállítás ellenőrzése

Egyes Samsung készülék esetén:

Az Android telefonodon a képernyő “lehúzása” után a jobb felső sarokban találsz egy fogaskerék ikont, kattints rá. Ezek után válaszd ki a „Kapcsolatok”  menüpontot, majd a „Mobilhálózatok” opciót nyomd meg. A következő lépés a Hozzáférési pontok neve kiválasztása után található, ahol a hozzáférési pont alatt az alábbit kell látnod: internet.vodafone.net.

Amennyiben nem ez az opció van kiválasztva, kérjük válaszd ki, illetve ha nincs ilyen nevű hozzáférési pont, kérjük hozd létre a “Hozzáad” gomb segítségével.

Egyes Huawei készülékek esetén:

Beállítások – Vezeték nélküli és egyéb hálóz – Mobilhálózat – Hozzáférési pontok nevei

iPhone készülékek esetén:

iPhone-ok esetében az APN beállítás ellenőrzése: BeállításokMobilhálózat (régebbi készülékek esetén Mobiltelefon) – Mobil adathálózat menüben végezhető el.

További segítséget kaphatsz Készüléktámogatás oldalunkon. Készüléked kiválasztása után, kattints az “Applikációk és  média” fülön belül az “Internet” lehetőségre.

 

A különböző készülékeken az APN beállítása eltérő helyen és néven szerepelhet.

Előfizetéses internet beállításához add meg a készülékben az alábbiakat:

  • Hozzáférési pont / APN-cím : internet.vodafone.net
  • Felhasználó-azonosító : nincs
  • Jelszó : nincs
  • Android 4.4 vagy annál kisebb verziószámú készülékek esetén szükséges:
    • DNS1 : 80.244.97.30
    • DNS2 : 80.244.96.1

 

Feltöltőkártyás internet beállításához add meg a készülékben az alábbiakat:

  • Hozzáférési pont neve / APN-cím : vitamax.internet.vodafone.net
  • Felhasználó azonosító : nincs
  • Jelszó : nincs
  • Android 4.4 vagy annál kisebb verziószámú készülékek esetén szükséges:
    • DNS1 : 80.244.97.30
    • DNS2 : 80.244.96.1

My Vodafone applikációval kapcsolatos probléma

Probléma esetén próbáld meg frissíteni, újratelepíteni az alkalmazást az alkalmazásáruházból. IDE kattintva az operációs rendszernek megfelelő alkalmazás áruházba irányítunk.

Régebbi típusú készülékek esetén előfordulhat, hogy a készülékre a My Vodafone alkalmazás korábbi verziója, a „Mobile Vodafone” van alapértelmezetten feltelepítve. Ezt használni már nem lehet, szükséges a My Vodafone applikációt letölteni. IDE kattintva az operációs rendszernek megfelelő alkalmazás áruházba irányítunk, illetve asztali böngésző esetén a Vodafone alkalmazások oldalunkra navigálunk.

További technikai kérdésekben segítségedre lehet interaktív készülék útmutató oldalunk: https://keszulektamogatas.vodafone.hu/

Volt tarifacsomag-váltásod az elmúlt időszakban?

Abban az esetben, ha a számlaciklusban tarifacsomag-váltás, vagy szerződéshosszabbítás történt, az internetszolgáltatás zavartalan működése érdekében szükséges a készüléket újraindítani.  A csomagváltás sikeres végbemeneteléről SMS üzenetet küldünk, ezután szükséges az újraindítást elvégezni.

További technikai kérdésekben segítségedre lehet interaktív készülék útmutató oldalunk: https://keszulektamogatas.vodafone.hu/

Más Vodafone ügyfél is tapasztalja a problémát?

Először érdemes a hálózati lefedettséget ellenőrizned. Ezt a  https://www.vodafone.hu/lefedettsegi-terkep linken teheted meg.

Kérjük, ha van a közeledben valaki, aki szintén Vodafone-os ügyfél, kérdezd meg, hogy ő is tapasztalja-e a hibát? Amennyiben igen, abban az esetben hálózati hibára lehet következtetni, azonban, ha nála nem érzékelhető az internetkiesés, próbáld ki a következő megoldási javaslatot.

További technikai kérdésekben segítségedre lehet interaktív készülék útmutató oldalunk: https://keszulektamogatas.vodafone.hu/

SIM kártya hiba ellenőrzése

SIM kártya hiba esetén a készülékek gyakran maguktól jelzik a hibát. Amennyiben SIM kártya hiba elképzelhető és a készülék nem jelzett, kérjük, kapcsold ki a telefonod, vedd ki a SIM kártyát, rakd át egy másik telefonba, majd kapcsold be a másik készüléket. Amennyiben így már elérhető az internet mobiladat kapcsolaton keresztül a teszt készüléken, valószínűsíthetően a saját készülékeddel vagy annak beállításával lehet a probléma. Azonban, ha így sem működik, akkor a SIM kártyáddal vagy szolgáltatásaiddal lehet probléma.

Dual SIM-es készülékek esetén kérjük, hogy Vodafone-os SIM kártyád az első SIM foglalatba helyezd az optimális működés érdekében.

További technikai kérdésekben segítségedre lehet interaktív készülék útmutató oldalunk: https://keszulektamogatas.vodafone.hu/

Mobiltelefon hiba ellenőrzése

Elképzelhető, hogy készüléked hibásodott meg. Ennek ellenőrzésére, kérjük kapcsold ki a telefonod, vedd ki belőle a saját SIM kártyádat és illessz bele egy másikat.

Ha bekapcsolás után tudsz az internetre kapcsolódni, akkor a SIM kártyáddal lehet a probléma. Ekkor érdemes felkeresni az egyik üzletünket és kicserélni a kártyát. Ha így sem működik, akkor a készülékeddel vagy annak beállításával lehet a gond.

További technikai kérdésekben segítségedre lehet interaktív készülék útmutató oldalunk: https://keszulektamogatas.vodafone.hu/

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz