Hálózat
Vissza

Hol tudom ellenőrizni, hogy milyen hálózati lefedettség érhető el nálam?

Ennek a  lefedettségi térképén járhat utána. A cím megadása, valamint a térkép jobb oldalán található hálózatok kiválasztása után láthatja, hogy az adott helyen milyen a Vodafone lefedettsége.

A lefedettségi térképen elérhető adatok tájékoztató jellegűek, a mobiltelefon hálózat működési sajátossága miatt a lokális lefedettséget az épületek szerkezeti hatása, a domborzat és az időjárás kedvezőtlenül befolyásolhatja.

Mitől függ a lefedettség és a jelerősség?

A jelerősség először is függ a mobileszköz a bázisállomástól való távolságtól, másodszor pedig attól, hogy van-e akadály, ami blokkolhatja a rádióhullámok útját. Ilyen kültéri akadályok például a domborzat, az épületek vagy akár a növényzet. A jelerősséget harmadsorban befolyásolja és csökkentheti az is, ha a jeleknek sok vagy vastag falon kell átjutniuk, ha a falak anyaga például fém, vagy ha a vizsgált helyiség a föld felszíne alatt van.

Mitől függ a letöltési sebesség?

A letöltési sebesség elméleti maximumát egyfelől az adott helyen elérhető hálózati technológia, másfelől az határozza meg, hogy a telefonkészülék támogatja-e az adott technológiát. A mobiltechnológiák egyre fejlettebb generációi egyre magasabb maximális letöltési sebességet tesznek lehetővé, jelenleg a 4G technológia kínálja a legmagasabb sebességet. A ténylegesen tapasztalható letöltési sebesség az elméleti maximumtól több tényező miatt is eltérhet.

A letöltési sebességet pl. alapvetően befolyásolja az adott hely lefedettsége. Az épületek belsejében a falak csillapítása miatt jellemzően alacsonyabb letöltési sebességet tudunk mérni, mint azokon kívül. A bázisállomástól mért távolság növekedésével szintén csökken a letöltési sebesség. Egy másik fontos tényező a konkurens felhasználók száma, minél többen kapcsolódnak ugyanis az adott bázisállomáshoz egyidejűleg, annál kisebb lesz az egy felhasználó számára elérhető letöltési sebesség.

Mit jelent a telefonomon a G, 2G, E, 3G, H, 4G betű?

G, 2G - 2G/GPRS hálózat: átlagosan 20-40 Kbit/s letöltési sebesség. Az analóg hanghívásoknál fejlettebb minőségű, digitális hanghívásokat biztosít, illetve rövid szöveges üzenetek (SMS) küldésére alkalmas.

E - 2,5G/EDGE hálózat:  átlagosan 100 Kbit/s letöltési sebesség. Kisméretű e-mailek fogadására/küldésére, valamint mobilkészülékre optimalizált oldalak böngészésére alkalmas.

3G, H - 3G/HSDPA hálózat: átlagosan 2-10 Mbit/s letöltési sebesség. Szélessávú mobil internet használatot biztosít. Például egy CD-nyi tartalom (700 MB) letöltése 3 Mbps-mal számolva körülbelül 30 percet vesz igénybe.

4G - 4G  hálózat: átlagosan 15-40 Mbit/s letöltési sebesség. Nagy méretű multimédiás fájlok, például videók megtekintését biztosítja. Például egy CD-nyi tartalom (700 MB) letöltése 40 Mbps-mal számolva  körülbelül 2 és fél percet vesz igénybe.

4G+ hálózat: átlagosan 20-65 Mbit/s letöltési sebesség. Gondtalan videó lejátszást biztosít. Például egy CD-nyi tartalom (700 MB) letöltése 65 Mbps-mal számolva  körülbelül 1 és fél percet vesz igénybe.

Tipp : Ha nincs internet a kártyáján, vagy pár óráig nem fog internetezni, és nem szinkronizál e-mail fiókot sem a telefonnal, akkor érdemes a 3G/4G-ről 2G-re állítani a készüléket arra az időre, így az akkumulátor valamivel lassabban fog merülni.

Mire jó a 4G?

A 4G a gyors adatátvitel új generációja. Ez egy olyan technológia, amely amellett, hogy a jelenlegi GSM rendszerek már megszokott szolgáltatásait nyújtja, a jelentősen megnövelt adatátviteli sebességnek köszönhetően olyan mobil multimédiás szolgáltatásokat is elérhetővé tesz, mint például teljes zeneszámok letöltése, a nagy sebességű internet, vagy a  Videohívás . 4G hálózatunk előnyeit erre alkalmas készülékekkel használhatod ki.

Mit jelent a 4G+ szolgáltatás?

A 4G+ technológia 4G-nél is gyorsabb adatátviteli sebességet nyújt. A szolgáltatás alapját a Carrier Aggregation technológia adja, mely lehetővé teszi több különálló frekvenciasáv összefogását, jelentősen növelve ezáltal a letöltési sebesség elméleti maximumát. 4G+ technológia használatához a hálózati kapacitás mellett szükséges, hogy rendelkezzünk egy erre megfelelő telefonkészülékkel is, hiszen jelenleg még csak bizonyos mobiltelefonok képesek a frekvenciatartományok összefogására, mint pl. a Samsung Galaxy S9 és S9+.

A Vodafone hálózatán jelenleg Budapest nagy részén, Balaton egyes területein, illetve Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Kecskemét, Szeged, Győr területén is elérhetjük a 4G+ szolgáltatást.

A határ közelében lakom, és a telefonom időnként átáll a szomszédos ország hálózataira. Mi a teendő?

A határ közelében a technológia sajátossága miatt előfordulhat, hogy a külföldi szolgáltatók lefedettségi területei átnyúlnak Magyarország területére. Mivel a mobilkészülékek alapértelmezésként automatikus hálózatválasztásra vannak beállítva, előfordulhat, hogy ezeken a területeken időnként átváltanak a külföldi szolgáltatók hálózataira.

A biztonság kedvéért és a jelenség elkerüléséhez kérjük, ha a határ közelében tartózkodik, készülékén állítsa át a hálózatválasztást automatikusról kézi választásra, és használni kívánt hálózatként jelölje meg a Vodafone Magyarországot. A beállítás elvégzéséhez segítséget talál készüléke használati útmutatójában.

Segítség lehet még, ha kikapcsolja a roaming szolgáltatást, melyet legegyszerűbben az  XROA  SMS kód 1270-re történő elküldésével tehet meg (hazai hálózatról díjmentes az SMS). Fontos, hogy ha külföldre megy, akkor aktiválja vissza a roaming szolgáltatást a  ROA  SMS kód elküldésével a 1270-re  (hazai hálózatról díjmentes az SMS). Mindkét esetben kérjük, hogy várja meg a visszaigazoló kód megérkezését!

Nincs hálózat a telefonom szerint. Mit tegyek?

A hívásindításhoz és a hívásfogadáshoz olyan helyen szükséges tartózkodnia, ahol legalább 2G-s lefedettségünk van. A lefedettséget az  itt  elérhető térképen ellenőrizheti.

A készülékem lekapcsolódik a hálózatról. Miért lehet ez?

Néhány naponta érdemes egy újraindítást elvégezni a készüléken, hogy a SIM-kártya újra feljelentkezhessen a hálózatra.

Egyik pillanatról a másikra nem tudok hívást indítani a telefonomon. Mi lehet az oka?

Kérjük, ellenőrizze, hogy feltöltőkártyásként van-e egyenlege, havidíjas előfizetőként, hogy nincs-e lejárt számlatartozása, valamint van-e kimenő hívástiltás a kártyán?

Amennyiben ezek közül egyik sem, kérjük, indítsa újra készülékét! Javasoljuk, hogy bizonyos időközönként, legalább hetente egyszer indítsa újra a készülékét, hogy az eszköz ismételten feljelentkezzen a hálózatunkra, és frissíteni tudja az esetleges új beállításokat.

Más hálózatból hogy érhető el a Vodafone?

2010. január 16-tól a mobilszámokat hálózaton belül is csak mind a 11 számjegy (vagyis előhívó, körzetszám és telefonszám) tárcsázásával hívhatja, és csak így küldhet SMS-t azokra. Ha 7 számjeggyel próbál hívást indítani, az nem fog sikerülni.

Ezért azt ajánljuk, hogy a telefonban 7 számjeggyel tárolt számokat egészítse ki 11 számjegyűre. Belföldi hívások esetén is célszerűbb, ha 06-os helyett +36-os előhívóval menti el a telefonszámokat, mert így külföldről is hívhat hazai számot.

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz