Havidíjas számlázás
VisszaMilyen részekből áll a számlám?
- Számlázási adatok
- SZJ szám szerinti bontás
- ÁFA kulcs szerinti bontás
- Egyenlegközlő információk (korábbi befizetések, részletfizetés, korrekciók stb.)
- Telefonszám összesítő (telefonszámonkénti bontás a számlában szereplő díjakról)
Ha postai úton kapod a számládat, akkor az Összevont kiszámlázott díjak oldal tartalmazza az összes – a számlafizető azonosítóhoz tartozó – telefonszám kiszámlázott díjait. Az egyes telefonszámokhoz tartozóan számlázott díjakat a Számla oldal Telefonszám összesítő részében látható.
Összevonási szabályok:
Havidíjak/Kedvezmények: Azon sorokat vonjuk össze, melyekben a következő mezők azonosak: Megnevezés, SZJ szám, Számlázott időszak, Nettó egységár (Ft), ÁFA kulcs. Emellett a kedvezményeket (negatív előjelű tételek) és a terheléseket külön sorokban jelenítjük meg.
Forgalmi díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám forgalmát vonjuk össze.
Egyéb díjak: A számlafizető alatt található összes telefonszám egyéb díjait (például: mobil vásárlás, kiegészítő adatopció vásárlás, e-Pack díj) vonjuk össze.
A havidíjak és kedvezmények összevonása mellett a számlafizetőhöz tartozó telefonszámok forgalmi- és egyéb díjait is összevonjuk. A belföldi és a roaming forgalmakat pedig elkülönítjük egymástól.
A telefonszámhoz köthető költésedet számlád Kiszámlázott díjak oldalán tudod nyomon követni.
Az első rész itt a havidíj. Havidíjad, az adott tarifacsomagodnak a díja, amelyre a telefonszámoddal szerződést kötöttél. A havidíjadat a számládon kettő részletben tüntetjük fel, havi előfizetési díj és internet havidíj néven. Ha ezt a kettő összeget összeadod, akkor ez adja a teljes havidíjad összességét. Az internet havidíj csak abban az esetben látható a számládon, ha a tarifacsomagodban van beépített adatforgalom. Azért szükséges külön feltüntetnünk a számládon, mert a két szolgáltatásnak eltérő az ÁFA-kulcsa. Ebben a részben kerül feltüntetésre továbbá minden olyan opció részedre, amelyek havidíjjal rendelkeznek, és minden hónapban számlázzuk részedre. Ilyenek lehetnek a megújuló internet vagy a készülékbiztosítás is. Ugyancsak itt találod meg , ha valamely szolgáltatásra kedvezményt biztosítunk (negatív előjelű összegek).
A számla második részében a forgalmi díjak kerülnek kiszámlázásra. Ez minden olyan díj, amit a havidíjadon kívül forgalmaztál. Ha tartalmaz a csomagod lebeszélhetőséget, akkor azon felüli költés, illetve olyan tételek, amit nem tartalmaz a csomagod. Ilyenek lehetnek például a külföldi számra indított hívások vagy SMS-ek vagy az emeltdíjas forgalmak.
A harmadik részén a számlának láthatod az úgynevezett egyéb díjakat. Itt kerülnek feltüntetésre, ha plusz szolgáltatásokat vettél igénybe. Ilyenek lehetnek a PluszAdat vásárlás, a mobilvásárlások vagy az esetleges késedelmi kamat, ha előző számládat befizetési határidőn túl rendezted.
Számlamagyarázó
Számlabefizetéssel kapcsolatos információk
- Saját fiók regisztráció
- Bankkártya regisztráció az Online ügyfélszolgálaton belül
Havidíjas előfizető ügyfélként is biztosíthatod, hogy mindig tudd használni a telefonod, és bármikor és bárhol kényelmesen befizethesd a Vodafone-os számládat.
Átfutási idő:
3 munkanap
- A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
- Telefonszámod
- Bankkártyád
A számlabefizetés legkényelmesebb módja az elektronikus bankkártyás fizetés, honlapunkon keresztül. A befizetés során az oldal az OTP Bank titkosított csatornájára továbbít, ahol azonnal befizetheted számlád vagy egyenleged összegét.
Átfutási idő:
3 munkanap
- A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
- Telefonszámod
- Számlafizetői azonosítód
- Bankszámlaszámunk
Számládat a számlavezető bankfiókodban, bankod telefonos ügyfélszolgálatán és internetbankodon keresztül is kiegyenlítheted.
A Vodafone Deutsche Banknál vezetett számlaszáma: 16300000-04009163-90106414.
Banki átutalás esetén nyolcjegyű számlafizető azonosítódat, melyet a telefonszámlád fejlécében találsz, mindenképpen tüntesd fel a közlemény rovatban: AZ: számlafizető azonosító.
Átfutási idő:
3 munkanap
- A Vodafone beszedési azonosítója:
A 11895927 - Számlafizetői azonosítód
A beszedési megbízás beállítása után – melyet számlavezető bankodnál kérhetsz – havonta automatikusan levonjuk a megadott bankszámláról a telefonszámla összegét. A megbízást az igényléstől számítva a lehető legrövidebb időn belül aktiváljuk, melyről bankod értesít.
- A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
- Telefonszámod
- Bankkártyád
Számládat bármely OTP ATM-en keresztül is befizetheted: bankkártyád behelyezése után válaszd a "Számlabefizetés", majd a "Vodafone" pontot, végül add meg kétszer egymás után a telefonszámodat és a befizetendő összeget, mely bankszámládról levonódva befizetésként könyvelődik el Vodafone-os folyószámládon.
Átfutási idő:
3 munkanap
- A fizetendő összeg (utolsó számlád vagy egyenleged alapján)
- Telefonszámod
- Bankkártyád vagy készpénz
Márkaüzleteink vagy viszonteladói pontjaink egyikén személyesen is befizetheted számládat vagy tartozásodat. Üzletkeresőnk segítségével megtalálhatod a hozzád legközelebb eső üzletünket.
Átfutási idő:
2-3 óra
Mi az a Hívásrészletező?
A hívásrészletező egy adott forgalmi időszakról tartalmazza a részletes hívás és adatforgalmi adatokat. Ennek segítségével nyomon tudod követni, hogy melyik időszakban milyen forgalmakat generáltál és ha esetleg plusz költséged volt, amely hívásokból, SMS küldésből vagy internet használatból adódott, akkor azt is nyomon tudod követni.
A hívásrészletezőnek kettő típusa elérhető, az alap és a részletes. Az alap hívásrészletezőn a telefonszámok utolsó 5 számjegye kitakarásra került, de látod a hívás vagy SMS irányát, pontos mennyiségét és idejét is. A részletes hívásrészletezőn a teljes telefonszám feltüntetésre kerül (kivétel az NMHH által szabályozott számok), amelyre irányultak a forgalmak.
Fontos, hogy a hívásrészletező kizárólag olyan forgalmakat tartalmaz, amelyek indított forgalmak, tehát díjkötelesek lehetnek (tarifacsomagtól függ az árazás). Mivel Magyarországon a hívás, SMS fogadás díjmentes, így ezeket nem tartalmazza a dokumentum. Kivételt képez ez alól, ha külföldön történt a hívásfogadás, hiszen abban az esetben ez az esemény díjköteles lehet.
Az adathasználat esetében láthatod, hogy mikor történt az internetre való csatlakozás, illetve mekkora internet mennyiséget használtál fel pontosan a csatlakozás alatt.
Hogyan igényelhetek Hívásrészletezőt?
A hívásrészletező megrendelése történhet Online ügyfélszolgálaton keresztül,
Ha megrendelted a folyamatos hívásrészletezést, a híváslistát a kívánt számlához belépve tekintheted meg. Lépj be E-számla oldalunkra, és kattints a megfelelő számlára. A hívásrészletező eléréséhez kattints az adatvédelmi tájékoztató alatt található Rendben gombra, majd add meg az SMS-ben kiküldött egyszeri azonosítókódot. Ha több előfizetéssel rendelkezel, itt mindegyik hívószámod híváslistáját elérheted.
Az általad használt hívószám híváslistáját akkor is megnézheted, ha nem állítottad be a folyamatos hívásrészletező szolgáltatást. Ehhez az E-számla felületen válaszd a Hívásrészletezők menüpontot. Fontos, hogy itt csak a bejelentkezett hívószám hívásrészletezőit tekintheted meg, akkor is, ha több előfizetésed van.
Ha szóban szeretnéd megrendelni, akkor azt kizárólag a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunk hívásával tudod megtenni, üzleteinkben nem elérhető a szolgáltatás. A rögzített hívásban adatvédelmi okok miatt a dokumentumot megrendelni kizárólag a tényleges előfizetőnek van lehetősége, illetve az ügyfélszáma alatt lévő telefonszámok egyikéről szükséges a hívást indítanod.
Díjazása esetenként eltérő lehet, erről bővebb információt Online ügyfélszolgálati oldaladon találsz, a szolgáltatás megrendelése során.
Hogyan alakul az első havi számla?
Az első számláról PDF bemutatókat készítettünk, hogy könnyebben eligazodj rajta. A dokumentumokat közvetlenül az alábbi linkekre kattintva érheted el:
Postai úton kiküldött első számla magyarázata
Elektronikus úton elkészített első számla magyarázata
Fontos, hogy a postai úton kikildött, és az E-számla felületére feltöltött számlák eltérő részletességű információkat tartalmaznak. Részletes forgalmi információkért válaszd az E-számlát, amelyet bárhonnan elérhetsz mobiltelefonod vagy számítógép segítségével!
Hogy alakul a számlám tarifacsomag-váltás után?
A tarifacsomag-váltás után kiállított első számláról PDF bemutatókat készítettünk, hogy könnyebben eligazodj rajta. A dokumentumokat közvetlenül az alábbi linkekre kattintva érheted el:
Postai úton kiküldött tarifacsomag-váltás utáni első számla magyarázata
Elektronikus úton elkészített tarifacsomag-váltás utáni első számla magyarázata
Fontos, hogy a postai úton kiküldött, és az E-számla felületére feltöltött számlák eltérő részletességű információkat tartalmaznak. Részletes forgalmi információkért válaszd az E-számlát, amelyet bárhonnan elérhetsz mobiltelefonod vagy számítógép segítségével!
Hogyan alakul a számlám a számlazárási nap váltása után?
Négy féle számlazárási napot különböztetünk meg: 6-a, 13-a, 19-e és 25-e.
A különböző számlazárási napokhoz eltérő befizetési határidők tartoznak.
Számlazárás napja : 6 Fizetési határidő*: 26-29-e között
Számlazárás napja : 13 Fizetési határidő* következő hónap 2-6-a között
Számlazárás napja : 19 Fizetési határidő* következő hónap 8-12-e között
Számlazárás napja : 25 Fizetési határidő* következő hónap 14-18-a között
(*A befizetési határidőt a számlán minden esetben feltüntetjük, a fentiekben látható időpontok kizárólag tájékoztató jellegűek!)
A számlazárási nap módosítását legegyszerűbben díjmentesen az Online ügyfélszolgálatunkon végezheted el. A számlázási ciklusod zárónapját havi egy alkalommal módosíthatod. A módosítás díja a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon keresztül bruttó 700 forint, mely a telefonszámládon jelenik meg.
A módosítás után egy számla még elkészül az eredeti számlazárási nap szerint, melyben törtidőszakosan fog szerepelni az előre számlázott havidíj az új számlazárási napig. Az azt követően az új számlazárási nap alapján elkészült első számlában pedig törtidőszakosan számlázzuk a forgalmi díjakat, amelyeket mindig visszamenőlegesen számolunk el.
Példaként, ha eddig 13-a volt a zárási nap, és kéred a módosítást 25-re, és tegyük fel, ma 18-a van, akkor a következő számlát jövő hónapban 13-án fogjuk lezárni. Abban lesz a törtidőszakos havidíj, a fizetési határidő nagyjából 2-a és 6-a között lesz. Ezután ugyan abban a hónapban 25-én is zárunk egy számlát, abban számlázzuk ki visszamenőleg 13-ig a törtidőszaki forgalmi díjakat.
Tehát a számlazárási nap módosítása után egy hónapban kettő számlát kell majd fizetni, de ezek nem teljes összegek lesznek természetesen.
Nagyobb összeget fizettem be, mint amennyi a számlámon fizetendőként szerepelt. Mi a teendő?
Fontos tudnod, hogy a folyószámládon keletkező túlfizetés nem vész el. Ha többet fizettél be, mint a kiállított számlád összege, a fennmaradó befizetés automatikusan csökkenteni fogja a soron következő számla fizetendő összegét.
Ha bankkártyáddal tévesen túl nagy összegre indítottál befizetést, és mindenképpen szeretnéd, ha visszajutna hozzád az összeg, számlevezető bankodhoz fordulhatsz, ahol bankkártya reklamációt nyújthatsz be a tranzakcióra.
Hogyan kérdezhetem le aktuális egyenlegemet?
Érdekel mennyi az egyenleged, mennyi lebeszélhető perced van, vagy hol tart az adatforgalmad?
Az Online ügyfélszolgálaton , vagy a My Vodafone alkalmazáson keresztül díjmentesen megtudatod!