Információk
Vissza

Hogyan pótolható a SIM-kártya?

Márkaüzleteinkben vagy viszonteladóinknál kérhet új SIM-kártyát, amivel ismét használhatja a régi számát. A SIM-kártya pótlásának díja 2 500 forint, amennyiben a kártya elveszett, ellopták, a felhasználó megrongálta, vagy egyszerűen csak másikat kér. A pótlás díját feltöltőkártyásként a helyszínen, havidíjasként a következő számlában kell befizetnie.

Ha meghibásodás, vagy készülékváltás miatt van szüksége új SIM-kártyára, akkor a csere költsége 1 forint.

Mit tegyek, ha elfelejtettem a SIM-kártyához tartozó PIN- vagy PUK-kódot?

Az eredeti PIN- és PUK-kódokat azon a műanyag kártyán találja meg, amely a SIM-kártyát tartalmazta vásárláskor. Ha elfelejtette a kódokat, és a plasztikkártya sincs meg, akkor az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:

- Ha korábban már regisztrált Online Ügyfélszolgálatunkba, lépjen be és az "Ügyintézés" "PIN és PUK kód lekérdezés" menüpontban lekérdezheti a SIM-kártyához tartozó eredeti kódokat.

- Az eredeti kódokat a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon keresztül is lekérdezheti, ehhez az előfizetés azonosítása szükséges.

Mit tegyek, ha elvesztettem vagy ellopták a telefonomat?

Ha a készülékkel együtt a SIM-kártyája is elveszett, akkor mielőbb hívja fel telefonos ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársunk a hívószám és ügyfélbiztonsági kód megadása után letiltja a SIM-kártyát, így azt más nem használhatja. Az Ügyfélszolgálatot Vodafone hálózaton belül a 1270-es, más hálózatból a +36-1-288-1270-es számon érheti el.

A SIM-kártya pótlását üzleteinkben kérheti a kapcsolódó díj ellenében.

Lehetősége van az elveszett készülék IMEI-szám alapján történő letiltására is, így a telefont egyik magyarországi mobilszolgáltató hálózatán sem lehet majd használni. Ezt üzleteinkben kérheti a megfelelő nyilatkozat kitöltésével. A letiltáshoz olyan dokumentumot kell bemutatnia ami igazolja, hogy a készülék az Öné (például vásárlási számla, jótállási jegy vagy szerződés).

Mit tegyek, ha találtam egy telefont/tabletet/router-t/SIM-kártyát?

Amennyiben talál egy telefont, tabletet, router-t vagy SIM-kártyát, kérjük, hogy a területileg illetékes önkormányzatnál adja le. Segítségét előre is köszönjük!

Kérhetem az előfizetés szüneteltetését? Mennyi ideig kérhetem, és mennyi a díja?

Havidíjas előfizetése szüneteltetését kizárólag a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon kérheti, amely belföldről, a Vodafone hálózatán belül díjmentesen hívható.

Lehetősége van megadni, hogy meddig szeretné szüneteltetni az előfizetését. Ebben az esetben az Ön által megadott időpontban automatikusan visszakapcsoljuk azt.

Ha nincs határozott idejű szerződés érvényben előfizetésén (határozatlan idejű a szerződése), akkor legalább 1 hónapra, de legfeljebb 12 hónapra, érvényben lévő határozott idejű szerződés esetén legfeljebb 6 hónapra kérheti a felfüggesztést.

Természetesen korábban is kérheti a visszakapcsolást a 1270-es telefonszámunkon keresztül, azonban ha korábban nem kéri, akkor a határidő leteltét követően automatikusan visszakapcsoljuk előfizetését. A visszakapcsolás napjától kedve ismét számlázunk a tarifacsomagnak megfelelően.

A szüneteltetés ideje alatt a havidíj 27%-át számíthatjuk fel SIM-kártyánként, de ennek számlázásától jelenleg eltekintünk.

Fontos, hogy határozott idejű szerződés ideje alatt a szerződése a szüneteltetésben töltött napok számával meghosszabbodik.

Mi az az ügyfélbiztonsági kód? Mit tegyek, ha elfelejtettem? Meg lehet változtatni?

Az ügyfélbiztonsági kód egy 4, 5 vagy 6 jegyű számsor, amit a SIM-kártya vásárlásakor vagy aktiválásakor kell megadnia. A kódot feltüntetjük az eredeti szerződésen is, így ott bármikor ellenőrizheti. A telefonos és az online ügyfélszolgálaton történő ügyintézéshez minden esetben szükséges megadnia.

Amennyiben nincs meg az ügyfélbiztonsági kód, természetesen mi akkor is segítünk. Ebben az esetben érdemes ellátogatnia  üzleteink  Egyikébe, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

Fontos: céges ügyintézés esetén mindig szükség van eredeti, 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányra.

Az aktuális ügyfélbiztonsági kódot 1270-es telefonszámunkon, és az  Online Ügyfélszolgálaton  is megváltoztathatja, amelyhez a jelenlegi és az új kód megadása szükséges. Ha nem emlékszik az ügyfélbiztonsági kódra, akkor annak módosítása az online felületen nem lehetséges. Ebben az esetben telefonos ügyfélszolgálatunkon, és  üzleteink  egyikében tudunk a segítségére lenni.

Az ügyfélbiztonsági kód módosításának díja a 1270-es ügyfélszolgálatunkon vagy  üzleteinkben  bruttó 250 forint, az  Online Ügyfélszolgálaton  keresztül díjmentes.

Megszűnt a szerződésem, és túlfizetésem keletkezett. Hogyan kérhetem vissza?

Havidíjas előfizetés esetén a a túlfizetés összegét kérésre visszautaljuk.

Ha a szerződésbontás után a végelszámoló számlán negatív előjelű összeg szerepel a Számla oldal Egyenlegközlő információk Fizenető összesen sorában, akkor az túlfizetés, így visszaigényelhető. 

A visszautaláshoz szükséges formanyomtatványt itt töltheti le:  Visszautalási nyilatkozat

A dokumentumot a  szamlaleigazolas.hu@vodafone.com  címre küldheti be.

A visszautalást ügyfélszolgálatunkon keresztül is kérheti. Ebben az esetben kérjük, adja meg megszüntetett előfizetése azonosítóját (telefonszám vagy számlafizető azonosító), ügyfélbiztonsági kódját, valamint pontos nevedet és bankszámlaszámodat vagy levelezési címedet, ahova visszautalhatjuk a fennmaradó összeget!

Lehetséges a készülék IMEI-számának tiltása és a tiltás törlése?

Amennyiben készüléket ellopják vagy elvesztette, akkor kérheti az IMEI-számának tiltását. Ebben az esetben a készülék nem fog tudni magyarországi szolgáltatók hálózatára feljelentkezni.

A készülék letiltása  személyesen, díjmentesen kérhető  bármely Vodafone értékesítési ponton,  hitelesített formanyomtatvány kitöltésével . Abban az esetben, ha rendőrségi feljelentést szeretne tenni, akkor nem célszerű IMEI-tiltást kérni, mert akkor a rendőrség nem tudja keresni a készüléket.

A tiltást az  IMEI tiltólistára helyezési kérelem  dokumentum kitöltésével üzleteinkben kérheti.

Ha megtalálta a készüléket, akkor kérheti az IMEI-tiltás feloldását. Ebben az esetben fontos, hogy a tiltás feloldását kizárólag az kérheti, aki korábban a tiltás aktiválását kérte. A feloldás ugyan úgy üzleteinkben kérhető az  IMEI tiltólistáról levételi kérelem  kitöltésével.

Az ügyintézéshez az alábbi dokumentumok szükségesek:

  • Hitelesített formanyomtatvány eredetiben,
  • Aláírási címpéldány, meghatalmazás esetén az aláírási címpéldányon szereplő aláírásnak kell szerepelnie a meghatalmazáson
  • Készülék tulajdonjogát igazoló okmány, ami lehet: előfizetői szerződés vagy adásvételi, vagy jótállási jegy, számla, vagy rendőrségi feljelentés (készülék eltulajdonításáról)
  • Személyazonosításra alkalmas okmány: személyi igazolvány és lakcímkártya, vagy rendőrségi feljelentés (személyt igazoló okmányok eltulajdonításáról)

Kérhetem a jelenlegi telefonszámom megváltoztatását?

Feltöltőkártyás előfizetése telefonszámának megváltoztatását nem kérheti.

Havidíjas előfizetés esetén a telefonszám cseréjét bármikor kérheti a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámunkon, vagy  üzleteink  egyikében. A számcsere díja bruttó 7000 forint, amelyet a módosítás után lezárt számlában számlázunk majd.

Milyen SMS kódokkal tudok szolgáltatásokat rendelni, módosítani feltöltőkártyásként?

Az alábbiakban láthatja, hogy az egyes szolgáltatásokat milyen SMS-kódokkal rendelheti meg, esetleg mondhatja le. Az SMS-kódokat a 1270-es telefonszámra küldheti, mely belföldről díjmentes. Egyes szolgáltatásokért azonban díjat számlázunk, amelyet a válaszüzenet megküldésekor terhelünk egyenlegén.

EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK

Megrendelés

Lemondás

Adatforgalom

AT

XAT

Adatopciók státusza

NET

 -

Mobil adatforgalma nem csak a készülékén engedélyezheti vagy tilthatja, hanem kérheti annak központi tiltását is az  AT  SMS-kóddal. A mobilinternet visszakapcsolását az  XAT  SMS-kóddal kérheti, ha korábban kérte annak kikapcsolását.

NET  kód SMS-ben való elküldését követően információt kap a meglévő tarifa mellé vásárolt adatopció státuszáról SMS-ben.

Külföldi telefonhasználat (roaming)

Szolgáltatások

 Megrendelés

Lemondás 

 Státusz

Roaming külföldön

ROA

XROA

SROA

Roaming üdvözlő SMS

SMSBV

XSMSBV

 -

A roaming szolgáltatás biztosítja azt, hogy előfizetését külföldön is használhasd. Mielőtt külföldre utazik, érdemes még belföldön ellenőriznie, hogy a szolgáltatás valóban aktív-e az előfizetésén. Fontos, hogy ha nem aktív a roaming szolgáltatás az előfizetésén, akkor külföldről nem tudja elküldeni a megrendeléshez szükséges SMS-kódot.

A Roaming üdvözlő SMS szolgáltatásunkkal a külföldi szolgáltató hálózatához csatlakozva SMS-ben információt küldünk az adott szolgáltatónál elérhető díjszabásra vonatkozóan. Külföldi út előtt érdemes  honlapunkon  tájékozódnia az egyes országokban elérhető szolgáltatásokról, és azok díjairól!

Egyéb szolgáltatások

Szolgáltatások

Megrendelés

Lemondás

Státusz

Hangposta

HP

XHP

SHP

Hívásértesítő szolgáltatás

HE

XHE

SHE

Hívószám kiküldése

HK

XHK

SHK

Bejövő emelt díjas SMS-ek tiltása

XMT

MT

SMT

Emelt díjas hívások és SMS-ek tiltása

EHT

 -

SEHT

SMS bónuszok státusza

ISMS

 -

 -

Percbónuszok státusza

IPERCEK

 -

 -

Utolsó feltöltések lekérdezése

FUF

 -

 -

Kedvenc 3 szám 

K3 701234567 709876543 706543210

 XK3

 -

Kedvenc 3 szám módosítása

MK3 701234567 709876543 706543210

-

-

Számlainformáció  SMS angolul

(nem lehet visszaállítani)

ENG

 -

 -

Hangposta : a szolgáltatás az üzeneteit rögzíti, amíg mással beszél vagy telefon kikapcsolt állapotban van. Ez a szolgáltatás a SIM-kártya aktiválásakor automatikusan bekapcsol, további teendő csupán akkor van vele, ha le szeretné mondani, esetleg lemondás után újra bekapcsolni.

Hívásértesítő : ha ez a szolgáltatás aktív, akkor SMS-ben értesítjük azokról a nem fogadott hívásokról, amik akkor érkeztek, mikor telefon nem volt elérhető állapotban.

Hívószám küldése: ha aktív ez a szolgáltatás, akkor a telefonszáma látható a fogadó fél telefonján. Ha kikapcsolja, akkor az, akit felhív, nem látja a számot.

Bejövő emelt díjas SMS-ek tiltása: az XMT kód 1270-es számra való elküldésével letiltja a bejövő emelt díjas SMS-eket és hívásokat. Ez a szolgáltatás a SIM-kártya aktiválásakor automatikusan bekapcsol – tehát alapértelmezetten tiltjuk a bejövő emelt díjas SMS-eket -, további teendő csupán akkor van vele, ha engedélyezni, esetleg az engedélyezés után ismét tiltani szeretné azt.

Emelt díjas hívások és SMS-ek tiltása: a szolgáltatás a SIM-kártya aktiválásakor automatikusan bekapcsol, további teendő csupán akkor van vele, ha le szeretné mondani, esetleg lemondás után újra bekapcsolni.

SMS- és percbónuszok lekérdezése: bármikor lekérdezheti, hogy mennyi SMS-t és percet használhat fel szabadon a bónuszaiból. A lekérdezés díja bruttó 49 Ft.

Utolsó feltöltések lekérdezése: az utolsó feltöltésének összegéről kap információt SMS-ben.

Kedvenc 3 szám lekérdezése: ha a Vodafone Kedvenc tarifacsomagot használja, akkor a K3 kóddal tudja kérdezni a 3 regisztrált Kedvenc számot.

Számlainformáció  SMS angolul (nem lehet visszaállítani): a szolgáltatás megrendelését követően a jövőben angol nyelven küldjük meg a számlainformációt.

Milyen SMS kódokkal tudok szolgáltatásokat rendelni, módosítani havidíjas előfizetéssel?

A legfontosabb kódok listája a következő:

Szolgáltatások

Megrendelés

Lemondás

Státusz

E-számla

ESZAMLA

-

-

Roaming

ROA

XROA

SROA

Saját telefonszám lekérdezése

-

-

SZAM

Hangposta

HP

XHP

SHP

Hívásértesítő

HE

XHE

SHE

Hívószám küldés

HK

XHK

SHK

Adatroaming limit: 2 480,31 forintos limit

LIMIT3

XLIMIT3

-

Adatroaming limit: 14 055,12 forintos limit

LIMIT17

XLIMIT17

-

Adatroaming limit: 57 874,02 forintos limit

LIMIT70

LIMIT70

-

Roaming üdvözlő SMS

SMSBV

XSMSBV

 

 

Az alábbi SMS-kódokkal van lehetőség bizonyos szolgáltatások tiltására:

Szolgáltatások

Tiltás kódja

Engedélyezés kódja

Státusz

Bejövő emelt díjas SMS-ek tiltása

XMT

MT

SMT

Emelt díjas hívások és SMS-ek tiltása

EHT

-

SEHT

Adatforgalom

AT

XAT

-

Milyen ügyeket intézhetek meghatalmazással?

Meghatalmazással szinte bármilyen ügyet intézhet a Vodafone-nál!

Fontos, hogy a meghatalmazás magyar nyelvű legyen!

A magánokirati meghatalmazáson a következő adatokat szükséges feltüntetni:

  • két tanú
  • sajátkezű aláírás
  • pontos megnevezése annak, hogy mire szól a meghatalmazás
  • a meghatalmazott, a meghatalmazó, és a tanúk esetében is megadandó adatok:
  • anyja neve
  • születési idő  
  • személyi igazolvány száma   
  • állandó lakcím

Javasoljuk (de nem kötelező), hogy a maghatalmazáson tüntesse fel, hogy meddig érvényes a dokumentum.

Az általunk előre összeállított meghatalmazás innen letölthető:  Meghatalmazás cégek részére

Fontos: céges ügyintézés esetén mindig szükség van eredeti, 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányra.

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz