Információk
VisszaHogyan pótolható a SIM-kártya?
Márkaüzleteinkben vagy viszonteladóinknál kérhet új SIM-kártyát, amivel ismét használhatja a régi számát. A SIM-kártya pótlásának díja 2 500 forint, amennyiben a kártya elveszett, ellopták, a felhasználó megrongálta, vagy egyszerűen csak másikat kér. A pótlás díját feltöltőkártyásként a helyszínen, havidíjasként a következő számlában kell befizetnie.
Ha meghibásodás, vagy készülékváltás miatt van szüksége új SIM-kártyára, akkor a csere költsége 1 forint.
Mit tegyek, ha elfelejtettem a SIM-kártyához tartozó PIN- vagy PUK-kódot?
Az eredeti PIN- és PUK-kódokat azon a műanyag kártyán találja meg, amely a SIM-kártyát tartalmazta vásárláskor. Ha elfelejtette a kódokat, és a plasztikkártya sincs meg, akkor az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
- Ha korábban már regisztrált Online Ügyfélszolgálatunkba, lépjen be és az "Ügyintézés" "PIN és PUK kód lekérdezés" menüpontban lekérdezheti a SIM-kártyához tartozó eredeti kódokat.
- Az eredeti kódokat a 1788-as ügyfélszolgálati telefonszámunkon keresztül is lekérdezheti, ehhez az előfizetés azonosítása szükséges.
Mit tegyek, ha elvesztettem vagy ellopták a telefonomat?
Ha a készülékkel együtt a SIM-kártyája is elveszett, akkor mielőbb hívja fel telefonos ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársunk a hívószám és ügyfélbiztonsági kód megadása után letiltja a SIM-kártyát, így azt más nem használhatja. Az Ügyfélszolgálatot Vodafone hálózaton belül a 1788-as, más hálózatból a +36-1-288-1788-as számon érheti el.
A SIM-kártya pótlását üzleteinkben kérheti a kapcsolódó díj ellenében.
Lehetősége van az elveszett készülék IMEI-szám alapján történő letiltására is, így a telefont egyik magyarországi mobilszolgáltató hálózatán sem lehet majd használni. Ezt üzleteinkben kérheti a megfelelő nyilatkozat kitöltésével. A letiltáshoz olyan dokumentumot kell bemutatnia ami igazolja, hogy a készülék az Öné (például vásárlási számla, jótállási jegy vagy szerződés).
Mit tegyek, ha találtam egy telefont/tabletet/router-t/SIM-kártyát?
Kérhetem az előfizetés szüneteltetését? Mennyi ideig kérhetem, és mennyi a díja?
Havidíjas előfizetése szüneteltetését kizárólag a 1788-as ügyfélszolgálati telefonszámunkon kérheti, amely belföldről, a Vodafone hálózatán belül díjmentesen hívható.
Lehetősége van megadni, hogy meddig szeretné szüneteltetni az előfizetését. Ebben az esetben az Ön által megadott időpontban automatikusan visszakapcsoljuk azt.
Ha nincs határozott idejű szerződés érvényben előfizetésén (határozatlan idejű a szerződése), akkor legalább 1 hónapra, de legfeljebb 12 hónapra, érvényben lévő határozott idejű szerződés esetén legfeljebb 6 hónapra kérheti a felfüggesztést.
Természetesen korábban is kérheti a visszakapcsolást a 1788-as telefonszámunkon keresztül, azonban ha korábban nem kéri, akkor a határidő leteltét követően automatikusan visszakapcsoljuk előfizetését. A visszakapcsolás napjától kedve ismét számlázunk a tarifacsomagnak megfelelően.
A szüneteltetés ideje alatt a havidíj 27%-át számíthatjuk fel SIM-kártyánként, de ennek számlázásától jelenleg eltekintünk.
Fontos, hogy határozott idejű szerződés ideje alatt a szerződése a szüneteltetésben töltött napok számával meghosszabbodik.
Mi az az ügyfélbiztonsági kód? Mit tegyek, ha elfelejtettem? Meg lehet változtatni?
Az ügyfélbiztonsági kód egy 4, 5 vagy 6 jegyű számsor, amit a SIM-kártya vásárlásakor vagy aktiválásakor kell megadnia. A kódot feltüntetjük az eredeti szerződésen is, így ott bármikor ellenőrizheti. A telefonos és az online ügyfélszolgálaton történő ügyintézéshez minden esetben szükséges megadnia.
Amennyiben nincs meg az ügyfélbiztonsági kód, természetesen mi akkor is segítünk. Ebben az esetben érdemes ellátogatnia üzleteink Egyikébe, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.
Fontos: céges ügyintézés esetén mindig szükség van eredeti, 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányra.
Az aktuális ügyfélbiztonsági kódot 1788-as telefonszámunkon, és az Online Ügyfélszolgálaton is megváltoztathatja, amelyhez a jelenlegi és az új kód megadása szükséges. Ha nem emlékszik az ügyfélbiztonsági kódra, akkor annak módosítása az online felületen nem lehetséges. Ebben az esetben telefonos ügyfélszolgálatunkon, és üzleteink egyikében tudunk a segítségére lenni.
Az ügyfélbiztonsági kód módosításának díja a 1788-as ügyfélszolgálatunkon vagy üzleteinkben bruttó 250 forint, az Online Ügyfélszolgálaton keresztül díjmentes.
Megszűnt a szerződésem, és túlfizetésem keletkezett. Hogyan kérhetem vissza?
Havidíjas előfizetés esetén a a túlfizetés összegét kérésre visszautaljuk.
Ha a szerződésbontás után a végelszámoló számlán negatív előjelű összeg szerepel a Számla oldal Egyenlegközlő információk Fizenető összesen sorában, akkor az túlfizetés, így visszaigényelhető.
A visszautaláshoz szükséges formanyomtatványt itt töltheti le: Visszautalási nyilatkozat
A dokumentumot a szamlaleigazolas.hu@vodafone.com címre küldheti be.
A visszautalást ügyfélszolgálatunkon keresztül is kérheti. Ebben az esetben kérjük, adja meg megszüntetett előfizetése azonosítóját (telefonszám vagy számlafizető azonosító), ügyfélbiztonsági kódját, valamint pontos nevedet és bankszámlaszámodat vagy levelezési címedet, ahova visszautalhatjuk a fennmaradó összeget!
Lehetséges a készülék IMEI-számának tiltása és a tiltás törlése?
Amennyiben készüléket ellopják vagy elvesztette, akkor kérheti az IMEI-számának tiltását. Ebben az esetben a készülék nem fog tudni magyarországi szolgáltatók hálózatára feljelentkezni.
A készülék letiltása személyesen, díjmentesen kérhető bármely Vodafone értékesítési ponton, hitelesített formanyomtatvány kitöltésével . Abban az esetben, ha rendőrségi feljelentést szeretne tenni, akkor nem célszerű IMEI-tiltást kérni, mert akkor a rendőrség nem tudja keresni a készüléket.
A tiltást az IMEI tiltólistára helyezési kérelem dokumentum kitöltésével üzleteinkben kérheti.
Ha megtalálta a készüléket, akkor kérheti az IMEI-tiltás feloldását. Ebben az esetben fontos, hogy a tiltás feloldását kizárólag az kérheti, aki korábban a tiltás aktiválását kérte. A feloldás ugyan úgy üzleteinkben kérhető az IMEI tiltólistáról levételi kérelem kitöltésével.
Az ügyintézéshez az alábbi dokumentumok szükségesek:
- Hitelesített formanyomtatvány eredetiben,
- Aláírási címpéldány, meghatalmazás esetén az aláírási címpéldányon szereplő aláírásnak kell szerepelnie a meghatalmazáson
- Készülék tulajdonjogát igazoló okmány, ami lehet: előfizetői szerződés vagy adásvételi, vagy jótállási jegy, számla, vagy rendőrségi feljelentés (készülék eltulajdonításáról)
- Személyazonosításra alkalmas okmány: személyi igazolvány és lakcímkártya, vagy rendőrségi feljelentés (személyt igazoló okmányok eltulajdonításáról)
Kérhetem a jelenlegi telefonszámom megváltoztatását?
Feltöltőkártyás előfizetése telefonszámának megváltoztatását nem kérheti.
Havidíjas előfizetés esetén a telefonszám cseréjét bármikor kérheti a 1788-as ügyfélszolgálati telefonszámunkon, vagy üzleteink egyikében. A számcsere díja bruttó 7000 forint, amelyet a módosítás után lezárt számlában számlázunk majd.
Milyen SMS kódokkal tudok szolgáltatásokat rendelni, módosítani havidíjas előfizetéssel?
A legfontosabb kódok listája a következő:
Szolgáltatások | Megrendelés | Lemondás | Státusz |
E-számla | ESZAMLA | - | - |
Roaming | ROA | XROA | SROA |
Saját telefonszám lekérdezése | - | - | SZAM |
Hangposta | - | XHP | SHP |
Hívásértesítő | HE | XHE | SHE |
Hívószám küldés | HK | XHK | SHK |
Adatroaming limit: 2 480,31 forintos limit | LIMIT3 | XLIMIT3 | - |
Adatroaming limit: 14 055,12 forintos limit | LIMIT17 | XLIMIT17 | - |
Adatroaming limit: 57 874,02 forintos limit | LIMIT70 | LIMIT70 | - |
Roaming üdvözlő SMS | SMSBV | XSMSBV |
|
Az alábbi SMS-kódokkal van lehetőség bizonyos szolgáltatások tiltására:
Szolgáltatások | Tiltás kódja | Engedélyezés kódja | Státusz |
Bejövő emelt díjas SMS-ek tiltása | XMT | - | SMT |
Emelt díjas hívások és SMS-ek tiltása | EHT | - | SEHT |
Adatforgalom | AT | XAT | - |
Milyen ügyeket intézhetek meghatalmazással?
Meghatalmazással szinte bármilyen ügyet intézhet a Vodafone-nál!
Fontos, hogy a meghatalmazás magyar nyelvű legyen!
A magánokirati meghatalmazáson a következő adatokat szükséges feltüntetni:
- két tanú
- sajátkezű aláírás
- pontos megnevezése annak, hogy mire szól a meghatalmazás
- a meghatalmazott, a meghatalmazó, és a tanúk esetében is megadandó adatok:
- anyja neve
- születési idő
- személyi igazolvány száma
- állandó lakcím
Javasoljuk (de nem kötelező), hogy a maghatalmazáson tüntesse fel, hogy meddig érvényes a dokumentum.
Az általunk előre összeállított meghatalmazás innen letölthető: Meghatalmazás cégek részére
Fontos : céges ügyintézés esetén mindig szükség van eredeti, 30 napnál nem régebbi aláírási címpéldányra.
Az alábbi esetekben azonban nem lehetséges meghatalmazással az ügyintézés :
- SIM-csere (Cég aláírója, vagy rögzített kapcsolattartó esetén elég a magánokirat meghatalmazás. Egyéb eljáró személy esetén, amennyiben a SIM kártyát nem tudja bemutatni, szükséges közjegyző/ügyvéd által ellenjegyzett meghatalmazás)
- Kapcsolattartói adatok módosítása (Cég aláírója, vagy rögzített kapcsolattartó esetén elég a magánokirat meghatalmazás. Egyéb eljáró személy esetén szükséges közjegyző/ügyvéd által ellenjegyzett meghatalmazás)