Készülékbiztosítás, kárrendezés
Vissza

A kárrendezés idejére adunk kölcsön készüléket? Milyen kölcsönkészüléket tudunk biztosítani?

Amennyiben szervizbe kell küldenie a készüléket, abban az esetben igyekszünk biztosítani kölcsön készüléket. A magyar szabályozás nem tartalmaz olyan előírást, miszerint a javítást elvégző vállalkozásnak kötelezettsége lenne a javítás idejére kölcsön terméket biztosítani. Ettől függetlenül a Vodafone azt az irányelvet követi, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten a javítás idejére kölcsönkészüléket biztosít figyelembe véve az ügyfél készülékének tudását, operációs rendszerét.

A jótállási jegyet kötelező bemutatni a kárrendezés folyamán?

Nem kötelező bemutatni a jótállási jegyet sem térítéses javítás, sem kárrendezés esetén.

Kárrendezés után hogy alakul a készülék jótállási ideje?

A jótállási idő kétféleképpen alakulhat:

  1. Ha a készülék még jótállásos, csak bekövetkezett egy káresemény, akkor a kárrendezés végeztével a készülék jótállása tovább tart az eredeti jótállási idő végéig. A cserélt alkatrészekre a szerviz 3 hónap jótállást biztosít, amely akkor lehet fontos, ha a kárrendezés a jótállási idő lejárata előtti napokban, hetekben történt. Ilyenkor a 3 hónapos jótállás a cserélt alkatrészekre vonatkozóan meghosszabbítja a jótállási időt.
  2. Ha a készülék már nem jótállásos, akkor a cserélt alkatrészekre 3 hónap jótállás van érvényben.

Ha a káresemény bejelentése után további sérülés keletkezik a készüléken, akkor azt ismét be kell jelentenem, vagy a korábbi kárszám érvényes marad?

Új bejelentés szükséges a biztosítónál és új kárszámot kell kérni, mivel az üzletben a leadás során ellenőrizzük a kárbejelentés során megadott információkat a készülék állapotával. Ha eltérést tapasztal munkatársunk, akkor a kárrendezést elutasítjuk. Emiatt fontos, hogy a kárbejelentés után minél hamarabb bevigye a készüléket üzleteink egyikébe, hogy azon további sérülés ne keletkezzen.

Mi a különbség az Alap és Extra biztosítások között?

Két biztosítási csomag, az Alap és az Extra közül választhat.

Mindkettő fedezetet nyújt az alábbi káreseményekre:

  • véletlenszerű károsodásra, például ha véletlenül leejti a telefont és összetörik, vagy ha balesetet szenved, és emiatt a telefon is sérül;
  • folyadék- és vízkárokra (például ha elkapja egy komoly vihar);
  • ha harmadik személy szándékosan megrongálja a készüléket
  • elemi károkra

Az Extra csomag mindezek mellett fedezetet nyújt zseblopás, rablás vagy betörés esetén is.

Válthatok Alapról Extra biztosításra, vagy fordítva?

Nincs lehetőség a biztosítási csomagok módosítására. A biztosítás megkötésekor szükséges eldönteni, hogy melyik készülékbiztosítási csomagot szeretné igénybe venni.

Utólag is megköthetem a készülékbiztosítást?

A készülék megvásárlását követő 60 napon belül személyesen üzleteink egyikében van lehetőség a készülékbiztosítási szerződés utólagos megkötésére. A szerződéskötéshez szükséges bemutatni a sértetlen, hibátlan állapotú készüléket. Ha a készülék sérült, akkor nincs lehetőség a biztosítás megkötésére.

Más is leadhatja a készüléket kárrendezésre vagy csak az előfizető?

Kárrendezésre bárki leadhatja a készüléket meghatalmazással, azonban ugyanannak szükséges átvennie, aki leadta.

Mi az az önrész amelyet a kárrendezés során be kell fizetni?

Elfogadott kárigény esetén önrészt kell fizetni, amelynek az összege a választott fedezet szintjétől függ (Alap vagy Extra). Az önrész összegét minden elfogadott kárigény esetén szükséges megfizetni a készülék leadása során. Az önrész a választott konkrét biztosítástól függ. A pontos összeg a Csatlakozási Nyilatkozatban szerepel.

Fontos, hogy az önrész összegének befizetése nélkül a kárrendezést nem tudjuk elvégezni.

Mennyibe kerül a készülékbiztosítás?

A választott biztosítási csomagtól (Alap / Extra) és a készülék értékétől függően a biztosítás havidíját - és a jóváhagyott káresemény esetén fizetendő önrész összegét - az alábbi táblázat tartalmazza:

 

Vodafone Készülékbiztosítás Alap

 

Vodafone Készülékbiztosítás Extra

 

 

havidíj

önrész

havidíj

önrész

S készülék kategória

490 Ft

4 500 Ft

790 Ft

6 000 Ft

M készülék kategória

1 090 Ft

10 000 Ft

1 690 Ft

15 000 Ft

L készülék kategória

1 990 Ft

20 000 Ft

2 590 Ft

25 000 Ft

A részletes készüléklistát  innen  töltheti le.

Milyen feltételekkel igényelhető a készülékbiztosítás szolgáltatás?

A biztosítást - lakossági vagy üzleti - számlás Előfizetőink igényelhetik készülék vásárláskor, vagy a készülékvásárlástól számított 60 napon belül. 

A szolgáltatást megrendelheti személyesen a Vodafone márkaboltokban, és a viszonteladóknál, vagy online, a készülékvásárlással egyidejűleg.

Amennyiben a biztosítást nem a készülékvásárlással egyidejűleg igényli meg, be kell mutatnia a sértetlen és működőképes telefont a szolgáltatás megrendelésekor. A biztosítás készülékvásárlást követő - 60 napon belüli - utólagos megrendeléséhez az alábbiakat kell magával vinnie:

  • Cég esetén: aláírási címpéldány + az aláíró személyazonosítására alkalmas okirat + lakcímkártya (meghatalmazott esetén: az előbbiek mellett céges meghatalmazás)
  • Készülékvásárlás / szerződéshosszabbítás során kapott számla és jótállási jegy vagy előfizetői / szerződéshosszabbításról szóló szerződés
  • Maga a sértetlen, működőképes telefon

A szolgáltatás szerződéshosszabbításkor történő készülékvásárlás esetén is megrendelhető ugyanezekkel a feltételekkel. 

A biztosítás minden jelenleg elérhető készülékre megköthető. 

A részletes készüléklistát  itt  találja.

Mire nem nyújt fedezetet a készülékbiztosítás?

Mindkét biztosító (Chubb Biztosító és Assurant Biztosító) esetén a biztosítási fedezetből való alapvető kizárások:

  • Amennyiben tudatosan tette ki kockázatnak a készüléket, és nem vigyázott rá elvárható módon;
  • A készülék elvesztése, megmagyarázhatatlan eltűnése, elhagyása, stb. esetén, vagy ha nem tudja bemutatni a sérült készüléket;
  • A telefonon tárolt adatok (ideértve a telepített szoftvereket, függetlenül attól, hogy azok ingyenesen vagy visszterhesen kerültek beszerzésre) helyreállítására;
  • A biztosítás nem fedezi az olyan általános kopás, elhasználódás, vagy kozmetikai hibák okozta károkat, amelyek nem akadályozzák a mobil készülék normál működését, pl. karcolások és horpadások;
  • A biztosítás nem fedezi az illetéktelen használatból eredő hálózati díjakat (hívások, adatforgalom, stb.) abban az esetben, ha készülékét lopás után használják. Annak érdekében, hogy el lehessen kerülni havi számláján az illetéktelen használatból eredő tételeket, fontos hogy minél hamarabb vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal.

Csak az Assurant Biztosító esetén:

  • Az első jóváhagyott kárigény dátumától kezdődő bármely tizenkét hónapra vonatkozóan további 2 jóváhagyott kárigény lehetséges. A harmadik kárigény jóváhagyása után a biztosítás automatikusan megszüntetésre kerül.

A biztosító mentesülését és a kártérítési kötelezettség kizárásának az előbbi jellemző eseteken túli részletes eseteit az Egyéb Szolgáltatások Szerződéses Feltételeinek 5. Készülékbiztosítás pontjában találja.

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz