SMS/MMS
VisszaMit kell beállítanom SMS-ek küldéséhez és fogadásához?
Az SMS-ek küldésének és fogadásának lehetőségét alapszolgáltatásként biztosítjuk minden előfizetéshez.
Ahhoz, hogy ezt a funkciót használni tud, telefonod üzenetbeállításainál meg kell adnod a Vodafone üzenetküldő központjának számát: +36709996500 .
Arról, hogy készülékeddel hogyan tudsz szöveges üzeneteket küldeni, részletes információt találsz telefonod használati útmutatójában.
Nem kapom meg a banktól, szolgáltatóktól érkező SMS-eket.
Egyes készülékek a bankoktól, és szolgáltatóktól érkező SMS-üzeneteket az úgynevezett "levélszemét üzenetek" (SPAM) közé mentik el.
Készülékektől függően az üzenetek menübe belépve, a beállításokon belül levélszemét szűrő alatt találod meg a mappát.
Ha kitörlöd a levélszemétszámok közül az érintett telefonszámot, akkor később a normál SMS-ek között megtalálod meg ezen SMS-eket is.
A levélszemétre vonatkozó beállításokat a készüléked használati útmutatójában találod meg.
Ha mégsem ez a hiba, és a szolgáltatói vagy banki SMS-eket nem kapod meg, akkor a technikai bejelentéshez az alábbi információk megadása szükséges, hogy kivizsgálhassuk azt:
- a telefonszámod;
- ha ismert, akkor a feladó telefonszáma (legegyszerűbben ezt az adott szolgáltatótól vagy banktól kérheted el);
- percre pontos időpont, amikor az üzenetet meg kellett volna kapnod;
- az előfizetés beazonosítása érdekében az ahhoz tartozó ügyfélbiztonsági kód.
A fenti adatokat az ugyfelszolgalat.hu@vodafone.com címre küldheted meg.
Átirányíthatom a beérkező SMS-eket?
Mit jelent az, hogy egy hívás vagy egy SMS emelt díjas?
Néhány szolgáltatás (pl. csengőhangvásárlás) csak emelt díjas telefonszámokon érhető el. A 06 90-es, a 06 91-es és a rövid hívószámok általában emelt díjasok. Ha felhívod ezeket a számokat, illetve ha SMS-t küldesz azokra vagy fogadsz azokról, akkor ezért a normál díjaknál többet kell fizetned.
Az emelt díjas szolgáltatások általában nem a Vodafone saját szolgáltatásai. Ezért ha ezekkel kapcsolatos kérdésed vagy problémád van, akkor kérünk, hogy fordulj a tartalomszolgáltatóhoz!
Hogyan engedélyezhetem vagy tilthatom le az emelt díjas hívásokat és SMS-eket?
Alapesetben előfizetéseden elérhetők mind a kimenő emeltdíjas hívások, mind pedig az SMS-küldéssel igénybe vehető emeltdíjas SMS szolgáltatások, ide nem értve az emeltdíjas SMS-fogadást, ami alapbeállításként tiltva van előfizetéseden.
Fogadott emeltdíjas SMS szolgáltatás esetében az érkező SMS-ekért kell fizetned. Alapbeállításként tehát a bejövő emeltdíjas SMS-ek tiltva vannak a hívószámon.
A bejövő emeltdíjas SMS-ek fogadását az Online Ügyfélszolgálaton, a My Vodafone alkalmazásban, a hálózaton belülről belföldről díjmentesen hívható 1270-es telefonos ügyfélszolgálaton vagy személyesen üzleteinkben kérheted.
Az emeltdíjas hívást és az emeltdíjas SMS-küldést, illetve a már engedélyezett és regisztrált emeltdíjas SMS-fogadást az EHT kód (emeltdíjas hívástiltást jelentő kód) 1270-re küldésével tilthatod le, ez utóbbi azonban már engedélyezett és regisztrált emeltdíjas SMS-fogadásnál önmagában nem szünteti meg a regisztrációt.
Fontos tehát! Amennyiben már hívószámodon már fogadsz emeltdíjas SMS-eket, és ezek fogadását szeretnéd megszüntetni, abban az esetben nem elég kizárólag az EHT kóddal aktiválni ezek tiltását! Ezekben az esetekben ugyanis, amikor a készülék fogadja az emeltdíjas SMS üzeneteket (amelynek díját az Előfizető köteles megfizetni), akkor már regisztráltál az emeletdíjas SMS-tartalomra.
Ezt a regisztrációt az EHT szóval aktivált tiltás önmagában nem szünteti meg. Ilyen esetben mindenképpen először a regisztrációt szükséges megszüntetni. Ezt megteheted, ha a fogadott emeltdíjas SMS-re válaszként elküldöd a STOP szót SMS-ben. A másik lehetőség, ha az adott emeltdíjas tartalomszolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségein kéred a regisztráció megszüntetését.
A fogadott emeltdíjas SMS regisztráció megszüntetése után a hálózaton belülről belföldről díjmentesen elérhető 1270-re küldd el SMS-ben az EHT kódot azért, hogy a későbbiekben a hívószámról ne lehessen emeltdíjas hívásokat indítani vagy emeltdíjas SMS-eket küldeni, illetve fogadni.
Külföldi telefonszámra is lehetséges SMS-t küldeni?
Igen. A külföldre irányuló SMS küldéshez semmilyen külön szolgáltatást nem kell megrendelned, az üzenetet ugyanúgy kell elküldened, mintha belföldi címzettnek továbbítanád.
A külföldre küldött SMS-ek díja rendszerint magasabb, mint a normál SMS-eké. A nemzetközi SMS díjáról tarifacsomagod leírásából tájékozódhatsz.
Az új RED szolgáltatáscsomagok (RED Free, RED Infinity World), illetve az alábbi lezárt tarifacsomagok (RED Live, RED Live+, RED Infinity Pro, RED S, RED M, RED L és RED Infinity+) a korlátlan EU Roaming mellett már korlátlan EU nemzetközi SMS-eket is tartalmaznak, így belföldről a normál díjas EU-s számra küldött SMS-ért sem kell fizetni.
Miért küldi a telefonom a rövid SMS-t is több üzenetként?
Egyes készülékek alapbeállításként az SMS-ben küldött karaktereket úgynevezett unicode kódolással továbbítják. Ez teszi lehetővé, hogy az üzenetben ténylegesen továbbításra kerüjenek a speciális és ékezetes karakterek is, hátránya azonban, hogy az ékezetes betűk több technikailag több karakternyi helyet foglalnak el.
Ez azt eredményezheti, hogy bár üzeneted hossza nem haladja meg a 160 karaktert, készüléked azt mégis több SMS-ként küldi el, melyért így többet is kell fizetned.
Ennek elkerüléséhez javasoljuk, hogy az SMS-ek karakterkódolását állítsd át unicode-ról hagyományos avagy GSM-abc kódolásra. Ezt követően egyes ékezetes betűket ékezet nélkül fog továbbítani készüléked, azonban minden betűd 1 karakternek fog számítani.
A beállítást telefonod üzenetbeállítások menüpontjában végezheted el.
Mi az az MMS?
Mit kell beállítanom, hogy küldhessek és fogadhassak MMS-t?
Ahhoz, hogy MMS-eket küldhess és fogadhass, rendelkezned kell egy erre alkalmas készülékkel, és aktívnak kell lennie előfizetéseden a kapcsolódó szolgáltatásnak. Az MMS szolgáltatást díjmentesen aktiválhatod Online ügyfélszolgálatunkon , vagy a 1270-es számra küldött MMS tartalmú szöveges üzenettel.
A fentieken túl telefonod MMS-beállításainál az alábbi paramétereket kell beállítanod:
- Hozzáférési pont (APN): mms.vodafone.net
- Átjáró (gateway) IP címe: 80.244.97.2
- Kezdőlap címe: http://mms.vodafone.hu/servlets/mms
- A felhasználónév és jelszó mezőket hagyd üresen.
Fontos! Ahhoz, hogy zavartalanul tudj küldeni és fogadni MMS üzeneteket kapcsold be a mobiladat forgalmadat. Habár a szolgáltatás nem használ adatforgalmat, de ugyanazt a csatornát használja a készülékeden, mint az internet. Ezért minden alkalommal mikor küldeni vagy fogadni készülsz ilyen tartalmat legyen bekapcsolva a mobiladatod! A wifi hálózat bekapcsolása sajnos nem megfelelő.
Tipp: ha minden feltételnek megfelelsz, mégisolyan SMS-t kapsz amelyben leírjuk Neked, hogy MMS üzeneted érkezett, amelyet a https://mmsuzenet.vodafone.hu oldalon tudsz megtekinteni, akkor a küldött tartalom 300 kbyte-tól nagyobb. Mivel az MMS maximális mérte 300 kbyte, így a küldő félnek tömöríteni szükséges a tartalmat ahhoz, hogy a készülékeden is fogadni tudd.
Hogyan kapja meg az MMS-t az, aki nem tud ilyen típusú üzenetet fogadni?
A vodafone-os címzettek akkor is megtekinthetik a nekik küldött MMS-t, ha előfizetésükön nem aktív az MMS szolgáltatás, a készüléke nem alkalmas MMS-ek kezelésére, vagy nem megfelelőek a beállításai.
Ilyen esetekben a címzett egy SMS-t kap, melyben megadunk egy webcímet, illetve egy felhasználónevet és egy jelszót. A megadott oldalon, a bejelentkezési adatok megadásával megtekinthető a beérkező MMS üzenet.
Amennyiben ilyen formában kaptad meg az MMS-t, akkor azt 30 napig tudod megtekinteni.
Mi lehet az oka annak, hogy nem kapom meg az MMS-üzeneteket?
Ennek két oka lehet: az egyik, hogy a készüléked nem alkalmas MMS-ek fogadására vagy a másik, hogy nem igényelted az MMS szolgáltatás aktiválását idáig. Ha készüléked alkalmas MMS üzenetek kezelésére, az MMS szolgáltatás aktiváláshoz küld el az MMS szót SMS-ben a 1270-re (belföldi Vodafone hálózatról díjmentes).
Amennyiben minden feltételnek megfelelsz, mégis olyan SMS-t kapsz, amelyben leírjuk Neked, hogy MMS üzeneted érkezett és a https://mmsuzenet.vodafone.hu oldalon tudod megtekinteni, akkor a küldött tartalom 300 kbyte-nál nagyobb méretű. Mivel az MMS maximális mérte 300 kbyte, így a küldő félnek tömöríteni szükséges a tartalmat ahhoz, hogy a készülékeden is fogadni tudd azt.
Külföldön is küldhetek vagy fogadhatok MMS-t?
Igen, külföldi tartózkodás során is küldhetsz és fogadhatsz MMS üzeneteket, azonban ennek díja eltér a belföldön megszokottól.
Az adott országokra vonatkozó MMS díjszabásról kereső felületünkön találsz bővebb információt.
Az MMS fogadása külföldön is díjmentes.