SMS/MMS
VisszaMit kell beállítanom SMS-ek küldéséhez és fogadásához?
Az SMS-ek küldésének és fogadásának lehetőségét alapszolgáltatásként biztosítjuk minden előfizetéshez.
Ahhoz, hogy ezt a funkciót használni tudja, telefonja üzenetbeállításainál meg kell adnia a Vodafone üzenetküldő központjának számát: + 36709996500 .
Arról, hogy készülékével hogyan tud szöveges üzeneteket küldeni, részletes információt talál a telefon használati útmutatójában.
Nem kapom meg a banktól, szolgáltatóktól érkező SMS-eket.
Egyes készülékek a bankoktól, és szolgáltatóktól érkező SMS-üzeneteket az úgynevezett "levélszemét üzenetek" (SPAM) közé mentik el.
Készülékektől függően az üzenetek menübe belépve, a beállításokon belül levélszemét szűrő alatt találja meg a mappát.
Ha kitörli a levélszemétszámok közül az érintett telefonszámot, akkor később a normál SMS-ek között találja meg ezen SMS-eket is.
A levélszemétre vonatkozó beállításokat a készülék használati útmutatójában találja meg.
Ha mégsem ez a hiba, és a szolgáltatói vagy banki SMS-eket nem kapja meg, akkor a technikai bejelentéshez az alábbi információk megadása szükséges, hogy kivizsgálhassuk azt:
- a telefonszám;
- ha ismert, akkor a feladó telefonszáma (legegyszerűbben ezt az adott szolgáltatótól vagy banktól kérheti el);
- percre pontos időpont, amikor az üzenetet meg kellett volna kapnia;
- az előfizetés beazonosítása érdekében az ahhoz tartozó ügyfélbiztonsági kód.
A fenti adatokat az ugyfelszolgalat.hu@vodafone.com címre küldheti meg.
Átirányíthatom a beérkező SMS-eket?
Mit jelent az, hogy egy hívás vagy egy SMS emeltdíjas?
Néhány szolgáltatás (pl. csengőhangvásárlás) csak emelt díjas telefonszámokon érhető el. A 06 90-es, a 06 91-es és a rövid hívószámok általában emelt díjasok. Ha felhívja ezeket a számokat, illetve ha SMS-t küld azokra vagy fogad azokról, akkor ezért a normál díjaknál többet kell fizetnie.
Az emelt díjas szolgáltatások általában nem a Vodafone saját szolgáltatásai. Ezért ha ezekkel kapcsolatos kérdése vagy problémája van, akkor kérjük, hogy forduljon a tartalomszolgáltatóhoz!
Hogyan engedélyezhetem vagy tilthatom le az emeltdíjas hívásokat és SMS-eket?
Alapesetben előfizetésén elérhetők mind a kimenő emeltdíjas hívások, mind pedig az SMS-küldéssel igénybe vehető emeltdíjas SMS szolgáltatások, ide nem értve az emeltdíjas SMS-fogadást, ami alapbeállításként tiltva van előfizetésén.
Fogadott emeltdíjas SMS szolgáltatás esetében az érkező SMS-ekért kell fizetnie. Alapbeállításként tehát a bejövő emeltdíjas SMS-ek tiltva vannak a hívószámon.
A bejövő emeltdíjas SMS-ek fogadását az Online Ügyfélszolgálaton, a My Vodafone alkalmazásban, a hálózaton belülről belföldről díjmentesen hívható 1788-as telefonos ügyfélszolgálaton vagy személyesen üzleteinkben kérheti.
Az emeltdíjas hívást és az emeltdíjas SMS-küldést, illetve a már engedélyezett és regisztrált emeltdíjas SMS-fogadást az EHT kód (emeltdíjas hívástiltást jelentő kód) 1270-re küldésével tilthatja le, ez utóbbi azonban már engedélyezett és regisztrált emeltdíjas SMS-fogadásnál önmagában nem szünteti meg a regisztrációt.
Fontos tehát! Amennyiben hívószámán már fogad emeltdíjas SMS-eket, és ezek fogadását szeretné megszüntetni, abban az esetben nem elég kizárólag az EHT kóddal aktiválni ezek tiltását! Ezekben az esetekben ugyanis, amikor a készülék fogadja az emeltdíjas SMS üzeneteket (amelynek díját az Előfizető köteles megfizetni) Ön már regisztrált az emeletdíjas SMS-tartalomra.
Ezt a regisztrációt az EHT szóval aktivált tiltás önmagában nem szünteti meg. Ilyen esetben mindenképpen először a regisztrációt szükséges megszüntetni. Ezt megteheti, ha a fogadott emeltdíjas SMS-re válaszként elküldi a STOP szót SMS-ben. A másik lehetőség, ha az adott emeltdíjas tartalomszolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségein kéri a regisztráció megszüntetését.
A fogadott emeltdíjas SMS regisztráció megszüntetése után a hálózaton belülről belföldről díjmentesen elérhető 1270-re küldje el SMS-ben az EHT kódot azért, hogy a későbbiekben a hívószámról ne lehessen emeltdíjas hívásokat indítani vagy emeltdíjas SMS-eket küldeni, illetve fogadni.
Külföldi telefonszámra is lehetséges SMS-t küldeni?
Igen. A külföldre irányuló SMS küldéshez semmilyen külön szolgáltatást nem kell megrendelnie, az üzenetet ugyanúgy kell elküldenie, mintha belföldi címzettnek továbbítaná.
A külföldre küldött SMS-ek díja rendszerint magasabb, mint a normál SMS-eké. A nemzetközi SMS díjáról tarifacsomag leírásából tájékozódhat.
Miért küldi a telefonom a rövid SMS-t is több üzenetként?
Egyes készülékek alapbeállításként az SMS-ben küldött karaktereket úgynevezett unicode kódolással továbbítják. Ez teszi lehetővé, hogy az üzenetben ténylegesen továbbításra kerüjenek a speciális és ékezetes karakterek is, hátránya azonban, hogy az ékezetes betűk több technikailag több karakternyi helyet foglalnak el.
Ez azt eredményezheti, hogy bár üzenet hossza nem haladja meg a 160 karaktert, készüléke azt mégis több SMS-ként küldi el, melyért így többet is kell fizetnie.
Ennek elkerüléséhez javasoljuk, hogy az SMS-ek karakterkódolását állítsa át unicode-ról hagyományos avagy GSM-abc kódolásra. Ezt követően egyes ékezetes betűket ékezet nélkül fog továbbítani készüléke, azonban minden betű 1 karakternek fog számítani.
A beállítást telefonja üzenetbeállítások menüpontjában végezheti el.
Mi az az MMS?
Mit kell beállítanom, hogy küldhessek és fogadhassak MMS-t?
Ahhoz, hogy MMS-eket küldhessen és fogadhasson, rendelkeznie kell egy erre alkalmas készülékkel, és aktívnak kell lennie előfizetésén a kapcsolódó szolgáltatásnak. Az MMS szolgáltatást díjmentesen aktiválhatja Online ügyfélszolgálatunkon , vagy a 1270-es számra küldött MMS tartalmú szöveges üzenettel.
A fentieken túl telefonja MMS-beállításainál az alábbi paramétereket kell megadni:
- Hozzáférési pont (APN): mms.vodafone.net
- Átjáró (gateway) IP címe: 80.244.97.2
- Kezdőlap címe: http://mms.vodafone.hu/servlets/mms
- A felhasználónév és jelszó mezőket hagyja üresen.
Fontos! Ahhoz, hogy zavartalanul tudjon küldeni és fogadni MMS üzeneteket, kapcsolja be a mobilon az adatforgalmat. Habár a szolgáltatás nem használ adatforgalmat, de ugyanazt a csatornát használja a készüléken, mint az internet. Ezért minden alkalommal mikor küldeni vagy fogadni készül ilyen tartalmat, legyen bekapcsolva a mobiladat is! A WiFi hálózat bekapcsolása sajnos nem megfelelő.
Tipp: ha minden feltételnek megfelel, mégis olyan SMS-t kap amelyben leírjuk, hogy MMS üzenete érkezett, amelyet a https://mmsuzenet.vodafone.hu oldalon tud megtekinteni, akkor a küldött tartalom 300 kbyte-tól nagyobb. Mivel az MMS maximális mérte 300 kbyte, így a küldő félnek tömöríteni szükséges a tartalmat ahhoz, hogy Ön fogadni tudja azt.
Hogyan kapja meg az MMS-t az, aki nem tud ilyen típusú üzenetet fogadni?
A Vodafone-os címzettek akkor is megtekinthetik a nekik küldött MMS-t, ha előfizetésükön nem aktív az MMS szolgáltatás, a készüléke nem alkalmas MMS-ek kezelésére, vagy nem megfelelőek a beállításai.
Ilyen esetekben a címzett egy SMS-t kap, melyben megadunk egy webcímet, illetve egy felhasználónevet és egy jelszót. A megadott oldalon, a bejelentkezési adatok megadásával megtekinthető a beérkező MMS üzenet.
Amennyiben ilyen formában kapta meg az MMS-t, akkor azt 30 napig tudja megtekinteni.
Mi lehet az oka annak, hogy nem kapom meg az MMS-üzeneteket?
Ennek két oka lehet: az egyik, hogy a készüléke nem alkalmas MMS-ek fogadására vagy a másik, hogy nem igényelte az MMS szolgáltatás aktiválását. Ha készüléke alkalmas MMS üzenetek kezelésére, az MMS szolgáltatás aktiváláshoz küldje el az MMS kódot SMS-ben a 1270-re (belföldi Vodafone hálózatról díjmentes).
Amennyiben minden feltételnek megfelel, mégis olyan SMS-t kap, amelyben leírjuk Önnek, hogy MMS üzenete érkezett és a https://mmsuzenet.vodafone.hu oldalon tudja megtekinteni, akkor a küldött tartalom 300 kbyte-nál nagyobb méretű. Mivel az MMS maximális mérte 300 kbyte, így a küldő félnek tömöríteni szükséges a tartalmat.
Külföldön is küldhetek vagy fogadhatok MMS-t?
Igen, külföldi tartózkodás során is küldhet és fogadhat MMS üzeneteket, azonban ennek díja eltér a belföldön megszokottól.
Az adott országokra vonatkozó MMS díjszabásról kereső felületünkön talál bővebb információt.
Az MMS fogadása külföldön is díjmentes.