Senior Okosóra
Vissza

Mi a Senior Okosóra, és kiknek ajánljuk?

A Vodafone legújabb okos eszköze, amelynek köszönhetően mindig biztonságban tudhatod időskorú szeretteidet. A Senior Okosóra szolgáltatás célja a saját vagy más felhasználó, családtag mozgásának, helyzetének megismerése, a kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás megkönnyítése. Elsősorban azoknak a családoknak ajánljuk, akik gyakran hívják a szüleiket/nagyszüleiket, de mindig aggódnak, amikor nem veszik fel azonnal a telefont.

A Senior Okosórának köszönhetően bármikor elérheted őket, és segítségükre siethetsz, ha szükség lenne rá. A Gondozó és Gondozott közötti kapcsolattartást többek között egy SOS gomb is segíti, amely baj esetén azonnal értesít.

Hogyan tudom kikapcsolni a PIN-kódot a SIM kártyán?

A legtöbb SIM kártya használatához szükség van egy PIN-kódra, amelyet üzembehelyezéskor és a készülékek újbóli bekapcsolásakor biztonsági okokból meg kell adni. Mivel a Senior Okosórán nincsen billentyűzet, az órába történő behelyezés előtt a PIN-kódot ki kell kapcsolni. Ehhez helyezd be a SIM kártyát egy mobiltelefonba vagy tabletbe és a beállítások menüben kapcsold ki a PIN-kód funkciót! Ha segítségre van szükséged, kérjük, keresd kollégáinkat a Vodafone üzletekben.

Hogyan tudom az órába helyezni a SIM kártyát?

Helyezd be a SIM kártyát* a fémes felével lefele, az ábrának megfelelő pozícióban! A csavarokat határozottan húzd meg, a megfelelő zárás és szigetelés érdekében!

*A műanyag tartóból a legkisebb kártyaméretet törd ki

Hogyan kapcsoljam be és ki a Senior Okosórát?

Nyomd meg a főgombot röviden és lépkedj a menüben addig, amíg a kikapcsolás ikon megjelenik. Ekkor nyomd meg hosszan a főgombot. Bekapcsoláshoz szintén a főgombot kell nyomni hosszan.

Melyek az SOS gomb (főgomb) funkciói?

Amennyiben az SOS gombot (főgombot) egyszer, de hosszan lenyomva tartjuk, elindul a vészhívás az applikációban előre bejegyzett telefonszámra. A hívás addig tart, amíg az SOS kontakt válaszol a hívásra, vagy elutasítja a hívást, vagy a hívás eléri a hangpostafiókot*. Ezen felül további előre beállított személyek is értesítést kaphatnak (a rendszer által adatforgalom felhasználásával generált 3 db SMS, 10 db e-mail), valamint ha az értesítések be vannak kapcsolva az alkalmazásban, akkor az SOS jelzésről külön üzenetet kapsz.

 

Az SOS gomb megnyomásával az okosóra további funkciói is elérhetők:

  • 1 rövid gombnyomás – Óra, dátum, lépésszámláló: A főgomb egyszeri megnyomására megjelenik az óra, a dátum és az aznap teljesített lépések száma.
  • 2 rövid gombnyomás – Pulzus és vérnyomásmérés: a viselő bármikor indíthat pulzus és vérnyomásmérést. Az adatok tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik az orvosi vizsgálatot.
  • 3 rövid + 1 hosszú gombnyomás – Telefonkönyv: A telefonkönyvbe felvitt telefonszám az óráról hívható. A beszélgetés alatt az óra telefonként működik.
  • 4 rövid + 1 hosszú gombnyomás – Kikapcsolás: Az óra levétele előtt, vagy annak újraindításához kapcsold ki az eszközt! Használat előtt ne felejtsd el visszakapcsolni!

*A hangpostafiók elérése gondot okozhat, hiszen ilyen esetben az óra sikeres hívásnak tekinti a segélykérést. Javasolt az órát üzemeltető okostelefon(ok)hoz tartozó telefonszám hangpostafiókját kikapcsolni, így elkerülhetők az ebből adódó problémák.

Hogyan telefonálhatok Senior Okosórával?

A főgomb (SOS gomb) egyszeri, rövid megnyomásával az okosóra különböző funkciói érhetőek el. Addig kell ismételni a gomb megnyomását, amíg fel nem ugrik a telefonkönyv. Ezután a főgomb rövid megnyomásával lépkedj a menüben addig, amíg a telefonkönyvbe elmentett számhoz tartozó név megjelenik! Ekkor nyomd meg hosszan a főgombot, hogy elindítsd a hívást! A vonalat a főgomb egyszeri rövid megnyomásával tudod bontani.
A bejövő hívást jól hallható csengés és enyhe rezgés jelzi. A hívás fogadásához röviden nyomd meg a főgombot! A megfelelő hangminőség érdekében, az órát tartsd közel a szádhoz (úgy, mint egy telefont)!

A Senior Okosóráról az online felületen előre beállított, tetszőleges gyakorisággal és díjmentesen változtatható 1 db telefonszám hívható.

Hogyan válaszolhatok bejövő hívásokra?

A bejövő hívást jól hallható csengés és enyhe rezgés jelzi. A hívás fogadásához röviden nyomd meg a főgombot!

Kik hívhatják fel a Senior Okosórát?

Az órát csak olyan telefonszámokról lehet felhívni, amelyeket előre engedélyezel, így elkerülhető, hogy vadidegenek bármilyen céllal el tudják érni a Gondozottat.

A hatékony segítségnyújtás érdekében az óra bármilyen számról korlátozás nélkül hívható. Azonban ha szeretnéd elkerülni, hogy hozzátartozódat ismeretlen számról hívhassák, a weboldalon lehetőséged nyílik korlátozni a bejövő hívásokat arra a két számra, amelyet a riasztáshoz és a telefonkönyvhöz rendeltél.

Hogyan töltsem fel a Senior Okosórát?

Az óra töltöttségi szintjét magán az órán kívül az applikációban és az online felületen is nyomon követheted, így szükség esetén tudsz szólni az óra viselőjének, hogy ne felejtse el feltölteni.

A töltőkábel USB csatlakozóval ellátott véget csatlakoztasd az adapterhez, a másik véget pedig az okosóra hátlapján található töltési érintkezőhöz! A kétpólusú mágneses csatlakozó kizárólag a helyes pozícióban illeszthető az okosórához. Ezután csatlakoztasd az adaptert a hálózati aljzatba!  Amennyiben a bekapcsolt állapotban töltöd, töltés közben helyezd az órát számlapjával lefele úgy, hogy a felfele néző vérnyomásmerőre ne helyezz semmit, a hátlapot ne fedd el! Ügyelj arra, hogy a főgomb a töltés közben ne nyomódjon be, ezáltal téves riasztást indítva!

Hogyan mérhetek pulzust és vérnyomást a Senior Okosórával?

Nyomd meg a főgombot röviden es lépkedj a menüben, amíg a pulzáló szív ikon megjelenik. Várj, amíg az okosóra elvégzi a mérést és enyhe rezgés kíséretében kiírja az eredményt ( )!
A vérnyomásmérés eredményét láthatod a mobilapplikációban és az online felületen, valamint mindkettőből tudsz távoli vérnyomásmérést is indítani.

Hogyan működik a Gondozott helyzetének beazonosítása a Senior Okosórával?

Az okosóra egy hármas (GPS / LBS / WiFi) helymeghatározó rendszert használ, amely lehetővé teszi a pontos helymeghatározást mind beltéren, mind kültéren. A család ezáltal valós idejű információkat kap a Private Sentinel® alkalmazásban. A kültéri területeken az óra 10 méteres hatósugárban, 24 GPS műhold segítségével képes a helymeghatározásra, míg beltéri pozicionáláshoz a GSM cellainformációt és a környező WiFi hálózatokat használja. Amennyiben a készülék nem tud mobilhálózatra csatlakozni, a funkció nem elérhető.

Mi a különbség a GPS és LBS helymeghatározás között?

A GPS műholdak alapján határozza meg az óra helyzetét, míg az LBS a mobil szolgáltatók adótornyait használja. Ennek következtében a GPS pontosabb.

Mi a „Biztonságos Zóna” funkció?

A weboldalon a Senior Okosórához egy ún. biztonsági zóna is társítható. Ha a kijelölt területet elhagyják, az óra automatikusan figyelmeztetést küld a Gondozónak a Private Sentinel® alkalmazásban.

Miért nem kapok pontos helymeghatározást, ha a Gondozott egy épület belsejében tartózkodik?

Ha a Gondozott épületen belül tartózkodik, az okosóra a SIM kártyához legközelebbi hálózati cellához csatlakozik. Ebben az esetben a tartózkodási hely pontossága 5-500 m közé esik. Amint a Gondozott újra kültéren tartózkodik, a műholdak pontos tájékoztatást adnak hozzátartozód tartózkodási helyéről az alkalmazásban.

A készülék képes SMS küldésére és fogadására?

SMS küldésére és fogadására a Senior Okosóra nem alkalmas.

Hol találom a lépésszámlálót?

A Senior Okosórán a főgomb (SOS gomb) egyszeri, rövid megnyomásával az okosóra különböző funkciói érhetőek el. Addig kell ismételni a gomb megnyomását, amíg fel nem ugrik az óra, dátum, lépésszámláló, ez a főképernyő.

Mit csináljak, ha vizes lesz az óra?

A készülék por-, csepp-, es vízálló (IP65), de erősen javallott az erős vízsugár és az eszköz víz alatti használatának elkerülése, ide értve a tusolást is.

Milyen biztosítás van a Senior Okosórához és ez mit fedez?

A Vodafone Care biztosítással a készüléked mindig biztonságban van. A választott biztosítási csomagtól függően – kárigényed telefonos bejelentése és elbírálása után – az önrész kifizetése ellenében – megjavíttatjuk vagy kicseréljük a készülékedet. Két biztosítási csomag, az Alap és az Extra közül választhatsz. Mindkettő fedezetet nyújt az alábbi káreseményekre:

  • véletlenszerű károsodásra, például ha véletlenül leejted a készüléket és összetörik, vagy ha balesetet szenvedsz, és emiatt a készülék is sérül;
  • folyadék- és vízkárokra (például ha elkap egy komoly vihar);
  • ha harmadik személy szándékosan megrongálja a készülékedet,
  • elemi károkra.

Az Extra csomag mindezek mellett fedezetet nyújt zseblopás, rablás vagy betörés esetén is.

A Senior Okosórára S kategóriás biztosítás érhető el, melynek alap esetben a havidíja 490 Ft, az extra biztosítás pedig 790 Ft havonta. Káresemény esetén az alapcsomaghoz tartozó önrész 4500 Ft, az extra biztosítás esetén 6000 Ft.

További információ a készülékbiztosításról itt érhető el: https://www.vodafone.hu/lakossagi/telefonok-tarifak/szolgaltatasok/keszulekbiztositas

Hogyan tudom a Senior Okosórát órát regisztrálni?

Az óra regisztrációját a https://ps-watch.privatesentinel.com/ oldalon tudod elvégezni.

A regisztrációhoz segítséget az útmutató videóban találsz.

Hogyan tudom a Senoir Okosórával kapcsolatos beállításokat kezelni?

A https://ps-watch.privatesentinel.com/ oldalon történt regisztráció után ugyanitt tudod az óra beállításait elvégezni. Megadhatod a Gondozó és a Gondozott adatait, beállíthatod az óra funkcióit, a biztonsági zónákat és profilképet rendelhetsz a Gondozotthoz. Itt találod az SOS riasztással kapcsolatos fontos tudnivalókat, és szerkesztheted az értesítendők listáját.

Melyik alkalmazást és honnan kell letöltenem a Senios Okosórához?

A Private Sentinel ® egy felhasználóbarát, magyar nyelvű applikáció, melyen az elérhető funkciókat Gondozóként kezelheted, miután az online felületen beállítottad azokat. Az óra használatához a Gondozó készülékére kell letölteni az applikációt és azon keresztül lehet a különböző beállításokat elvégezni, melyeken később is bármikor változtathatsz. Az applikáció az alkalmazás áruházakból díjmentesen letölthető iOS -re és Android ra, valamint a My Vodafone applikáció Family menüpontjából is elérhető.

Hogyan tudok képet tenni a Gondozottról az applikációba?

Online felületen kell feltölteni egy fényképet ahhoz, hogy a Senior Okosórához tartozó applikációban megjelenjen a Gondozott képe. Erre a Gondozottak kezelése oldalon van lehetőség.

Hogyan látom, hogy hol tartózkodik a Senior Okosóra viselője?

Az applikáció és az online felület lehetőséget nyújtanak a Gondozott pontos helyzetének meghatározására, térképes nézetben. Készíthetsz fotót a Gondozottról és azt is használhatod ikonon belüli azonosítóként. Ennek hiányában a Gondozottad monogramja jelenik meg.

Hogyan tudok távoli vérnyomásmérést indítani a Senior Okosórán?

A weboldalról vagy a Private Sentinel® alkalmazásból.

Androidos és iOS-es készülékre letöltött alkalmazásban a Gondozott képére kell kattintani, majd a felugró menüben a piros nyíllal hívható elő a távoli vérnyomásmérés indítása gomb.

Arra ügyeljetek, hogy a gyakori vérnyomásmérés merítheti az akkumulátort, így érdemes naponta csak néhány alkalommal használni ezt a funkciót.

Hozzáadhatok több Senior Okosórát is egy felhasználói fiókhoz?

Igen. A https://ps-watch.privatesentinel.com/ oldalon a gondozó kezelése menüben az „Új felhasználó hozzáadása” gomb megnyomásával.

Egy Senior Okosórát hozzárendelhetek több okostelefonhoz is?

Igen. A Private Sentinel® alkalmazás csoport funkciójának használatával akár több hozzátartozó is értesülhet a Gondozott pozíciójáról, egészségügyi adatairól. Az alkalmazás Csoportok menüpontja alatt küldj meghívót azoknak a Private Sentinel® felhasználóknak, akiket szeretnél csoportba rendezni. Ezután nekik már csak el kell fogadni a meghívást (szintén az alkalmazásban).

Ha valaki a saját csoportjába szeretné meghívni a te Gondozottadat, akkor a Gondozott nevében a meghívót te fogadhatod el a https://ps-watch.privatesentinel.com oldal Csoportfunkciók menüpontjában.

Tudok egyszerre több okostelefonról is kezelni egy Senior Okosórát?

Egyszerre több okostelefonról is monitorozható a Gondozott személy (pozíció, távoli vérnyomásmérés stb.). Viszont a gondozói teendőket mindig csak egy megbízott láthatja el. A figyelmeztetések és a segélykérő riasztás telefonhívása hozzá futnak be. Felhívjuk a figyelmet, hogy csak olyan személyeknek add ki felhasználónevet és jelszót, akiknek feltétlenül hozzáférést szeretnél biztosítani a Gondozott adataihoz. Családon kívüli személynek ezen adatok kiadását nem javasoljuk.   

Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

Az elfelejtett jelszó funkció elérhető a weboldalon és az alkalmazásban is. Bárhonnan indítod is az új jelszó létrehozását, egy e-mailben egy linket kapsz majd, amelyre kattintva egy külön weboldalon létrehozhatod az új jelszót.

Miért nem kapok értesítéseket a Senior Okosórától?

Győződj meg róla, hogy a telefonod Beállítások menüpontjában engedélyezve van az értesítések fogadása.

Milyen telefonnal használhatom a Senior Okosórához való alkalmazást?

Az alkalmazás iPhone-on iOS 7 vagy magasabb, Androidon 4.0.2 vagy magasabb verziószámú rendszereken érhető el.

Működik-e a Senior Okosórához tartozó szolgáltatás, ha nagyon gyenge van nem elérhető a mobilinternet?

Adatkapcsolat minden esetben szükséges a Gondozó és a Gondozott közötti megfelelő kapcsolat létrejöttéhez, valamint a riasztás elindításához. Amíg van GSM szolgáltatás, addig a hanghívás üzemel.

Prémium szolgáltatás esetén a többcsatornás riasztás (SMS, email, közösségi, csoportok és a Sentinel hálózat) a Private Sentinel ® szerverein futó megbízható és összetett rendszer. Ha van térerő, az alkalmazás elküldi a szükséges információkat a Private Sentinel ® szervernek egy SMS-ben titkosítva. A szerver dekódolja az üzenetet és elindítja a többcsatornás riasztást. A Gondozottnak tehát nem kell aggódnia adatkapcsolat hiánya esetén sem. Működő és megbízható adatforgalom szükséges az ideális nyomkövetéshez.

Milyen SIM kártyával használhatom a Senior Okosórát?

Az órát csak Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. A maximális kihasználhatóság érdekében a Senior Okosóra tarifát javasoljunk.

Mennyi adatot használ a Senior Okosóra átlagosan egy hónapban?

Az okosóra a beépített funkciók működtetésére átlagosan 50 MB-100 MB adatot használ el egy hónapban. PluszAdat vásárlása lehetséges, de mivel a Senior Okosóra tarifa 500 MB adatot tartalmaz, ezért várhatóan nem lesz szükséges extra adatra.

Milyen tarifával használhatom a Senior Okosórát, és mit tartalmaz ez a tarifa?

Az okosórát csak magyar Vodafone-os SIM kártyával tudod használni. Ehhez a Senior Okosóra tarifát javasoljunk, mely 100 perc hívást és 500 MB technikai háttér adatkeretet tartalmaz. A csomagban foglalt percek felhasználhatók az applikációban a szolgáltatáshoz mindenkor hozzárendelt, előre rögzített normál díjas magyar szám hívására, mely a havi díjba foglalt perceken felül belföldön és az EU-ból 40 Ft/perc díjon, Vodafone Familyn belüli családtag esetén pedig díjmentesen hívható. A beállított telefonszám díjmentesen és tetszőleges gyakorisággal változtatható.

A tarifában foglalt 500 MB technikai adatkeret webböngészésre nem használható, annak mértékét úgy határoztuk meg, hogy az óra által a beépített funkciók (geolokációs adatok továbbítása stb.) működéséhez felhasznált átlagos havi 50-100 MB adatforgalmat bőségesen fedezni tudja. Amennyiben mégis szükségetek van kiegészítő adatra, kérjük, informálódj az alábbi weboldalon: https://www.vodafone.hu/szolgaltatasok/adatopciok

Miért és mennyit kell fizetnem, ha az órán keresztül szeretnék beszélni a Senior Okosóra viselőjével?

Saját telefonodról a tarifádban foglalt feltételekkel bármely hálózatból indíthatsz hívást az okosórára. A Gondozott pedig a Vodafone-os Senior Okosóra tarifában foglalt feltételekkel hívhat téged vagy az általad beállított telefonkönyvéből bárkit.

Azok az ügyfelek, akiknek jár a Family csomag kedvezmény a 100 perc hívás felett is díjmentesen beszélhetnek egymással!

Hogyan vehetem igénybe a családi havidíj-kedvezményt a Senior Okosórára?

Amennyiben az okosórát 2 éves Senior Okosóra tarifával vásárlod meg, az órát 0 Ft kezdőrészlettel, 21 havi kamatmentes részletre elviheted. Go Max/Net/Talk és RED előfizetés mellé is választhatod a Senior Okosórát tarifát, így az azonos ügyfélszámon kötött előfizetéseiddel rögtön Vodafone Familys lehetsz, melynek keretében a tarifára 1000 Ft havidíj-kedvezményt adunk 2.-6. legmagasabb havidíjú előfizetésként.

Tudja-e a Senior Okosórát viselő külföldi utazás során is használni?

A Senior Okosóra tarifában foglalt perc- és adatmennyiség aktív Vodafone EU Roaming, illetve annak hiányában a Szabályozott EU Roaming esetén felhasználható az EU-n belül is.

A Senior Okosóra tarifához visszavonásig igénybe veheted a Világ Napijegy akciót is, amennyiben határozott idejű szerződést vásárolsz. A Vodafone Világ Napijegyekkel az EU-n kívül is hazai percdíjakkal telefonálhatsz, valamint az itthoni adatkeretedet használhatod Amerika, Ázsia/Kelet Európa, Afrika meghatározott partnerhálózatain.

Az akció keretében a Senior Okosóra tarifához díjmentesen aktiváljuk a Világ Napijegyet, így a Gondozottat az EU-n kívül is biztonságban tudhatod az okosórával. Az órával a lokációküldéshez szükséges adat és a hanghívás extra költség nélkül igénybe vehető a Világ Napijeggyel. Az akció csak a határozott idejű szerződésekhez elérhető, a határozott idő lejártáig. További információt a Világ Napijegyről itt találsz:  https://www.vodafone.hu/en/szolgaltatasok/kulfoldon-roaming/vilag-napijegy      

Hogyan tudom követni a Senior Okosórával felhasznált perceket és adatmennyiséget?

Felhasznált perceidet és adatforgalmadat a My Vodafone alkalmazásban és Online Ügyfélszolgálatunkon is nyomon követheted.

Flottában is igényelhetek Senior Okosórát?

Igen, a Senior Okosóra tarifát flottában is igényelhetsz, akár Vodafone Familyben is.

Kell-e fizetnem az SOS riasztás során a Senior Okosóráról küldött SMS üzenetekért?

A riasztás során kiküldött SMS üzenetekért nem kell külön díjat fizetni. Az óra az SOS riasztást adatforgalommal továbbítja.

Milyen jogi feltételekkel használhatom a Senior Okosórát?

A Senior Okosóra tarifa igénybevételéhez használt okosóra geolokációs és személyes adatok adatok továbbítására alkalmas. A szolgáltatás célja a Gondozott mozgásának felügyelete, épségének garantálása, a vele történő kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás megkönnyítése. Bármely egyéb célra történő felhasználás kizárólag az érintettek tájékoztatásával és hozzájárulásával lehetséges, mely az Előfizető kötelessége és felelőssége. A jogosulatlan vagy jogsértő használatból eredő felelősség kizárólag az Előfizetőt terheli. A PS-óra TM nem gyógyászati eszköz. Az óra alkalmas viselőjének pulzus és vérnyomás értékeinek mérésére és az eredmények továbbítására, de a mért eredmények csak tájékoztató adatok és nem minősülnek orvostechnikai eszköz által hitelesített adatoknak.

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz