Számhordozás
VisszaMik a számhordozás feltételei?
- Az első és legfontosabb szabály, hogy nem szabad a hordozási igény bejelentése előtt felmondania az átadó szolgáltatónál az előfizetői szerződését (a hordozás bekövetkezte után az automatikusan megszűnik). Feltöltőkártyásként figyeljen arra, hogy a számhordozás előtt ne járjon le a kártya érvényessége az átadó szolgáltatónál.
- Csak az átadó szolgáltatónál hivatalosan rögzített előfizető rendelkezhet a szám hordozásáról. Fontos tudni, hogy magánszemély nevén lévő telefonszámot céges előfizetésre vagy fordítva nem hordozhat.
- A hordozási igény bejelentésekor bemutatott dokumentumaiban rögzített adatoknak az átadó szolgáltatónál tárolt rögzített adatokkal meg kell egyezniük (cégnév, székhelycím, adószám, stb.) Az adatok eltérése esetén az átadó szolgáltató megtagadhatja az átadást – hiszen nem tudja egyértelműen azonosítani az előfizetőt.
- Ha az átadó szolgáltatónál havidíjas szerződése van, akkor nem lehet 30 napnál régebbi számlatartozása.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Mennyi ideig tart a számhordozás?
Amennyiben a számhordozási igény adott napon 16 óráig rögzítésre került, akkor 2 munkanap múlva megtörténik a számhordozás egyező adatok esetén.
Számhordozási igény rögzítésekor felajánlunk egy időpontot, amikor a hordozás megtörténhet. Aznap este egy 4 órás intervallumban történik meg a telefonszám átadása a két szolgáltató között.
Amikor a folyamat befejeződik, akkor a készülék újraindítása után már a hordozott telefonszám lesz aktív a Vodafone-os SIM-kártyán.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Mennyibe kerül a számhordozás?
Az adminisztrációs költségeket teljes egészében átvállaljuk, fontos azonban megjegyezni, hogy a váltás járhat további költségekkel (pl. nem hálózatfüggetlen telefonja van, melyet az átadó szolgáltató függetleníthet Önnek, határozott idejű szerződésből adódó kötbér).
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Milyen dokumentumok szükségesek a számhordozási folyamat elindításához?
Cégek (kft-k, bt-k) esetében:
- 30 napnál nem régebbi cégkivonat vagy vállalkozói igazolvány
- a cégjegyzésre jogosult aláírási címpéldánya
- az eljáró képviselő személyi igazolványa
- meghatalmazás, ha nem a képviseleti joggal felruházott személy jár el
Egyéni vállalkozó esetén:
- Vállalkozói igazolvány, vagy igazolás
- személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány
Egyéb szervezetek (pl. egyesületek, alapítványok, iskolák, kórházak, stb.) esetében:
- Szervezet bejegyzési határozat. A bejegyző határozatnak tartalmaznia kell a szervezet nevét, székhelyét, a képviseletre jogosult személy adatait, a kiállító szervezet pecsétjét.
- az eljáró képviselő személyi igazolványa
- Eredeti, közjegyző által hitelesített, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási címpéldány a képviseletre jogosult részéről, vagy Alapító okirat.
- meghatalmazás, amennyiben nem a képviseleti joggal felruházott személy jár el
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Mit jelent az ideiglenes telefonszám a számhordozási folyamat alatt?
Azt a telefonszámot hívjuk ideiglenes számnak, melyet a számhordozás megtörténtéig használhatsz nálunk. A folyamat sikeres befejezését követően ez a telefonszám megszűnik.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Eddig feltöltőkártyás voltam, lehetek a számhordozás után a Vodafone-nál havidíjas előfizető?
Igen, hiszen nálunk új szerződést köt, és eldöntheti, hogy havidíjas, vagy feltöltőkártyás előfizető szeretne lenni. Tehát ha feltöltőkártyás volt, akkor is lehet havidíjas előfizető a hordozás után és ez fordítva is igaz.
A számhordozás során az átadó szolgáltatóval kötött szerződése automatikusan megszűnik.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Hol jelenthetem be számhordozási igényemet?
Számhordozási igényét minden esetben az átvevő szolgáltatónál kell bejelentenie.
A számhordozás új előfizetés kötésével együtt, valamint már meglévő előfizetés esetén is elindítható.
A számhordozáshoz fontos, hogy ne legyen a régi szolgáltatódnál lejárt számlatartozása, a céges adatok egyezzenek, valamint a kötbér elkerülése érdekében ne legyen határozott idejű szerződés érvényben a hordozásra váró telefonszámon.
Amennyiben új előfizetés kötésén és számhordozáson gondolkozik, akkor hívja a 1401-et, mi segítünk a folyamat végrehajtásában. Kollégáink készséggel állnak a rendelkezésére hétfőtől péntekig 8:00-tól 20:00 óráig, hétvégén 8:30-tól 17:00 óráig. A hívás mobilhálózatokból díjmentes, vezetékes hálózatból 49 Ft/perc.
A hordozási igényét telefonon keresztül (1788) is jelezheti, abban az esetben, ha már rendelkezik Vodafone-os előfizetéssel. Azonban fontos, hogy a 1788-on keresztüli ügyintézésnél csak beazonosítást követően és csak a tényleges előfizető (céges kapcsolattartó) nyilatkozhat a hordozási szándékról.
Abban az esetben, ha a Vodafone-hoz hozza másik szolgáltatónál levő számát, de a hordozást az átadó elutasította, kérjük egyeztesse le náluk adatait! Az adatmódosítás után a számhordozási folyamat újraindításához az elutasítást követő 60 napon belül küldje el az SZH kódot SMS-ben a 1270-re a 70-es ideiglenes számról. 60 napon túl azonban új számhordozási folyamat elindítása szükséges ügyfélszolgálatunkon keresztül.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Honnan tudhatom meg, hogy egy telefonszám melyik szolgáltatóhoz tartozik?
Hívja a 24 órában elérhető, ingyenes 1748-as Számhordozási Tudakozót, vagy küldjön arra egy SMS-t (06XXXXXXXXX, +36XXXXXXXXX vagy XXXXXXXXX formátumban), hogy megtudja, melyik szolgáltatóhoz tartozik a hívni kívánt szám.
A Számhordozási Tudakozó hívása, és arra az SMS-küldése is díjmentes.
A Számhordozási Tudakozót az interneten keresztül is eléri a http://szamhordozottsag.nmhh.hu/ címen.
Kell cserélnem SIM-kártyát és készüléket, ha a Vodafone-hoz szeretném hordozni a telefonszámomat másik szolgáltatótól?
Amikor szerződést köt velünk, új Vodafone SIM-kártyát kap, hiszen szolgáltatásainkat csak azzal tudja majd használni. A hordozott számot a hordozási időablakban rendeljük a Vodafone-os SIM-hez.
Ha szerződéskötés után az ideiglenes telefonszámmal használja már szolgáltatásainkat, akkor nincs szükség a SIM-kártya kicserélésére a számhordozást követően.
Amennyiben nem vásárolt nálunk készüléket, és a jelenlegi telefonja nem szolgáltatófüggetlen, érdemes a hálózati zár feloldásáról a számhordozási időablak előtt gondoskodnia.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Lehetséges a számhordozás abban az esetben, ha másik szolgáltatónál meglévő számomat már élő Vodafone telefonszámomra hordoznám?
Igen, ebben az esetben nem fog kapni másik Vodafone SIM-kártyát és ideiglenes telefonszámot.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.
Mi a teendőm, ha a régi szolgáltatóm elutasította a számhordozást?
A számhordozás akkor lehet sikeres, ha az átadó szolgáltatónál és a Vodafone-nál megegyeznek a céges adatait és nincs harminc napnál régebben lejárt tartozása. Amennyiben a korábbi szolgáltatója mégis emiatt utasítja el a telefonszám áthozatalát, keresse fel az ügyfélszolgálatukat és egyeztesse le az adatait.
Fontos tudnia, hogy az adatai javítását követően a számhordozást is újra kell indítania. Ezt legegyszerűbben a 1270-es ügyfélszolgálati telefonszámra küldött SZH kóddal teheti meg az elutasítást követő 60 napon belül. Az SMS elküldése belföldön, a Vodafone hálózatán belül díjmentes, és arról a telefonszámról szükséges küldenie, amelyre a számhordozást korábban kérte. Munkatársaink segítenek Önnek a 1788-as ügyfélszolgálati számon, vagy személyesen üzleteink egyikében.
Számhordozás után iMessage üzenet küldése során miért a korábbi telefonszámom látja a címzett?
Amennyiben iPhone készüléke van, akkor a számhordozást követően az iMessage alkalmazásban is módosítania kell a telefonszámot. Ha nem írja át, akkor az alkalmazás a korábbi számod küldi el a címzettnek.
Bővebb információt a szolgáltatást bemutató oldalunkon talál.