Számlatartozás
Vissza

Korlátozták a kimenő forgalmaimat, mi az oka ennek?

Minden számlafizetőnk rendelkezik egyedi értékhatárral, ennek értéke az Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint kerül megállapításra. Az egyedi értékhatár mértéke az adott számlafizető azonosítódhoz tartozó szerződés létrejöttétől eltelt idő és a számlafizetőhöz tartozó SIM kártyák száma alapján kerül meghatározásra.

Amennyiben ennek az összegnek a 80%-át elérted, SMS-ben értesítünk. Ez az üzenet tartalmazza az aktuális havi bruttó forgalmadat (a speciális kedvezmények és a havidíj nélkül) az összes telefonszámra vonatkozóan, amiről egy számlát kapsz, továbbá tájékoztató jelleggel azt is, hogy bekérhetünk Tőled hóközi számlát. Ez abban az esetben történhet meg, ha eléred az egyedi értékhatár 100%-át, erről azonban munkatársaink hívásban vagy SMS-ben tájékoztatnak.

A hóközi számlának a normál számlához képest rövidebb befizetési határideje van, így érdemes ezt ATM-en/Weboldalunkon a számlabefizetés menüpont alatt, vagy márkaképviseleteink valamelyikében rendezned, ugyanis arról a rendszerünkben automatikus bejegyzés készül, illetve ha nem fizeted be idejében ezt a számlát, előfizetése(i)d kimenő forgalmát korlátozhatjuk (külföldön ekkor a bejövő forgalmak sem érhetőek el). Erre a Te érdekedben van szükség, hiszen ha a tudtodon kívül valaki használja a kártyádat, akkor nagyon magas számlád is keletkezhet, így azzal, hogy ilyen esetekben korlátozzuk a kimenő forgalmaidat, megóvunk attól, hogy olyan összegek kerüljenek számlázásra, amik megterhelőek lehetnek számodra.

Emellett akkor is korlátozásra kerülhet sor, ha a hóközi számla bekérése óta további 20%-kal növekszik a forgalmad – erről, illetve a visszakapcsolás feltételeiről szintén tájékoztatnak a munkatársaink.

Amennyiben normál havi számláidat nem rendezed határidőre, az előfizetésedre szintén korlátozás kerülhet. Késedelmes fizetés esetén a 1750-es telefonszámon (elérhető munkanapokon 8:30-20:00-ig) kollégáink tudnak segíteni fizetési megállapodás megkötésével annak érdekében, hogy a korlátozás következményeit el tudd kerülni.

Mit tegyek, ha minden hónapban csúszok a számláim befizetésével, mert számomra nem megfelelő a fizetési határideje?

Javasoljuk, hogy ebben az esetben módosítsd számlazárási napodat. A változatással elérhető, hogy olyan időpontra essen a számla fizetési határideje, amikor a számla összegének kiegyenlítése Neked a kényelmesebb.  Ügyfélszolgálati oldalunkon online intézheted (bejelentkezés után) akár a számlazárás nap változtatását is, ennek díja jelenleg bruttó 700 forint.

SMS-t kaptam, hogy forgalmam elérte az egyedi értékhatár 80%-át. Mit jelent ez az SMS? Mi az az egyedi értékhatár?

Minden számlafizetőre vonatkozóan beállításra kerül egy egyedi értékhatár, az Általános Szerződési Feltételekben meghatározottak szerint. Az egyedi értékhatár kiszámítási elvét a lakossági ÁSzF 2.3.1.1. pontja, üzleti előfizetés esetén az üzleti ÁSzF 2.3.1.5. pontja tartalmazza. Az egyedi értékhatár mértéke az adott számlafizető azonosítódhoz tartozó szerződés létrejöttétől eltelt idő és a számlafizetőhöz tartozó SIM kártyák száma alapján kerül meghatározásra.

Az egyedi értékhatár 80%-ának eléréséről SMS-ben tájékoztatunk. Az üzenet tartalmazza az aktuális havi bruttó forgalmat (a speciális kedvezmények nélkül), továbbá tájékoztató jelleggel az esetleges hóközi számla bekérésének lehetőségére hívja fel a figyelmet.

Mit jelent a késedelmi kamat a számlámon? Miért számláztak Fizetési felszólítás eljárási díjat nekem? Nem kaptam felszólító levelet.

A Vodafone jogosult a számlában megadott fizetési határidő leteltét követően napi késedelmi kamatot felszámítani a ki nem fizetett tartozás után. A kamatfizetési kötelezettség a késedelem első napjától esedékes, a késedelmi kamat mértéke évi 12%.

A Fizetési felszólítás eljárási díját abban az esetben terheljük egyenlegeden, ha számládat nem rendezted a fizetési határidőig. Fontos, hogy külön felszólító levelet nem küldünk, hiszen a számla önmagában fizetési felszólításnak minősül, azonban a lejárt tartozásodról minden esetben SMS-ben értesítünk.

Mi az az Adminisztrációs díj, és miért számláztak ilyet nekem?

Az adminisztrációs díjat (4000 Ft SIM kártyánként) az előfizetésed korlátozásához kapcsolódóan számlázzuk, miután a visszakapcsolás megtörtént. Előfizetéseiden a forgalmakat lejárt tartozás esetén korlátozhatjuk, így kérjük, ügyelj a számla időben történő kiegyenlítésére, hogy elkerülhesd ezeket a kellemetlenségeket!

Tartozásom van, mit tegyek? Honnan tudom, hogy mennyi a tartozásom?

Ha tartozásod van, jelezd felénk a hálózaton belül belföldről díjmentesen hívható 1750-es, vagy a normál díjon hívható 1 2881750-es telefonszámon (elérhető munkanapokon 8:30-20:00-ig), mikor, hogyan tudsz fizetni. Mindemellett mi is keresni fogunk, hogy a számláid végösszegének befizetésére megoldást találjunk. Felkészült munkatársainkra mindig számíthatsz!

A 1750-es telefonszámon az 1-es menüpontban van lehetőség arra, hogy lekérdezd tartozásod összegét.

Hogyan fizethetem be a tartozásomat, hogyan igazolhatom le a befizetésemet?

Lejárt egyenlegedet célszerű a sorbanállás elkerülése érdekében a  Számlabefizetés  oldalon, vagy e-számlás ügyfél esetén az  E-számla oldalra  bejelentkezve, illetve banki átutalással, vagy OTP bankautomatán keresztül rendezned. A számla rendezhető még márkaképviseletünkön készpénzben és bankkártyával, amely természetesen itt is díjmentes. A számlát a Lapker Zrt. üzleteiben (Inmedio, Relay, kijelölt újságárusok) is befizetheted.

Számlád összegét rendezheted banki átutalással is, a Deutsche Banknál vezetett  16300000-04009163-90106414  számlaszámunkra. A külföldről indított átutaláshoz szükséges kódok:

  • IBAN: HU19
  • BIC (SWIFT): DEUTHU2BXXX

Banki átutalás esetén fontos, hogy a közlemény rovatban feltüntesd a számlafizető azonosítódat  AZ: 12345678  formátumban.

Számlafizető azonosítód egy nyolcjegyű számsor, melyet telefonszámlád fejlécében találhatsz meg.

A befizetések leigazolásának feldolgozása két munkanapon belül történik meg, ezért kérjük, hogy lejárt egyenleg rendezése esetén OTP ATM-en vagy a  Számlabefizetés  oldalon fizesd be számládat, mert ebben az esetben nem szükséges a befizetés leigazolása. Amennyiben az átutalás nem megoldható, a befizetést Vodafone képviseleten készpénzben is intézheted. A Lapker Zrt. üzleteiben történő befizetést nem szükséges leigazolni. Ebben az esetben azonban fontos figyelni arra, hogy megfelelő telefonszámra történjen meg a befizetés.

Ha csekken vagy banki átutalással fizettél és közeleg a határidő, vagy akár már le is járt, érdemes leigazolni a befizetést  e-mail -ben vagy fax-on.

Ehhez a csekk feladóvevényét vagy az átutalásról szóló igazolást (banki pecséttel és aláírással ellátott hiteles banki terhelési értesítőt, vagy hiteles folyószámla-kivonatot) küldd el a  szamlaleigazolas.hu@vodafone.com   e-mail címre vagy a 06/1 288-3726-os fax számra – nagyon fontos, hogy az üzenetben tüntesd fel a számlafizető azonosítódat! A beérkező igazolást kollégáink 2 munkanapon belül feldolgozzák.

Kifizettem a tartozásomat, de mégis korlátozták az előfizetésemet, ilyenkor mit tegyek?

Amennyiben korlátozásra került havidíjas előfizetésed, de rendezted a tartozásod és a befizetés megérkezett hozzánk, vagy leigazoltad annak megtörténtét, ismét aktiváljuk a SIM-kártyád, és a korlátozás megszüntetéséről SMS értesítést is kapsz. További kérdés esetén a 1750-es telefonszámon felkészült munkatársaink állnak rendelkezésedre.

Mi az a hóközi számla?

Amennyiben az egyedi értékhatárt átlépi előfizetésed forgalma egy számlázási időszakon belül, hóközi számlát állíthatunk ki.  Az egyedi értékhatár összegébe nem számít bele a havidíj és a kedvezményes lebeszélhetőségek.

A hóközi számla kiállításáról minden esetben értesítünk – telefonon vagy SMS-ben. A hóközi előlegszámla összege a havi számlazáráskor a számla végösszegéből levonódik. Fontos, hogy a hóközi számla fizetési határideje eltérő a rendes havi számla teljesítési határidejétől.

A hóközi díj befizetése készpénzzel, vagy készpénzt helyettesítő eszközzel (kártyával, Szolgáltató értékesítési pontjain), banki úton: átutalással és postai úton: készpénz‐átutalási megbízással, ATM automatákon keresztül teljesíthető.

Szeretnénk felhívni figyelmedet, hogy a hóközi számla befizetését banki átutalás esetén nem lehet inkasszóval kiegyenlíteni!

Ha nem tudod határidőre rendezni a hóközi számlát vagy a bekért hóközi számlához képest +20%-kal megnő a forgalmad a bekért hóközi számlához képest, akkor korlátozásra kerül az előfizetésed(eid).

Amennyiben bármilyen előleg befizetésed van előfizetésedhez kapcsolódóan a Vodafone-nál, a Hóközi, illetve helyesbítő számlába nem forgatjuk vissza! A kiküldött hóközi számla kiegyenlítéséig nem válthatsz számlázási ciklust.

Mit jelent a korlátozás, mik a következményei?

Előfizetéseden a forgalmak korlátozása esetén belföldön a bejövő hívások és SMS-ek fogadása, segélyhívó telefonszámok és ügyfélszolgálatunk hívása elérhető, viszont külföldön a bejövő forgalmak sem érhetőek el, illetve készülékbiztosításod (amennyiben azzal rendelkezel) a korlátozás következményeként törlésre kerül. Korlátozás esetén SIM-kártyánként bruttó 4000 forintos adminisztrációs díjat számlázunk ki a korlátozás megszüntetése utáni első havi számládban.

Tartozás akadályozza-e a tarifacsomag-váltást?

Amennyiben a fizetési határidő még nem járt le, akkor lehetséges tarifacsomagot váltani. Ha a fizetési határidő lejárt, akkor először a tartozást szükséges rendezni, majd azt követően végezhető el a kívánt módosítás.

 

Interaktív segédlet

Tippek, segítség mindenféle eszközhöz