Vodafone internet szolgáltatás
VisszaHogyan írjam át a Wi-Fi nevét, jelszavát?
A beállítások elvégzéséhez fontos, hogy laptopod vagy okostelefonod a modemed internetkapcsolatára csatlakozzon. Válaszd ki a modemed típusát és kövesd a hozzájuk tartozó lépéseket:
- kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: 192.168.0.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Jelszó" kifejezés alatt
- ha ezt már korábban megváltoztattad és elfelejtetted, akkor vissza kell állítanod a modemet a gyári beállításokra. Ehhez ide kattintva találsz segítséget
- a felső menüsávból kattints a "Vezeték nélküli" menüpontra
- majd a bal oldalon megjelenő menüből válaszd a "Wi-Fi Beállítás" lehetőséget
- a vezetéknélküli hálózat nevét a "Vezeték nélküli hálózat" menüpontban a "Név (SSID)" mezőben,
- biztonsági kulcsot pedig a "Biztonsági opciók" menüpontban a "Biztonsági kulcs" mezőben tudod módosítani külön-külön a 2,4 GHz-es illetve 5GHz-es vezeték nélküli hozzáférés esetén.
A módosítások végrehajtásához kattints az "Alkalmaz" gombra. A Wi-Fi beállításokat a "Wi-Fi beállítások alaphelyzetbe állítása" gombra kattintva állíthatod vissza.
- kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: http://vodafone vagy 192.168.1.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- ha ezt már korábban megváltoztattad és elfelejtetted, akkor vissza kell állítanod a modemet a gyári beállításokra. Ehhez ide kattintva találsz segítséget
- a kezdőképernyőn alul középen kattints a "Wi-Fi 2.4GHz", illetve a "Wi-Fi 5GHz" melletti fogaskerék ikonra
- a vezetéknélküli hálózat nevét az "Basic" fülön a "Basic" menüpontban az "SSID" mezőben -a biztonsági kulcsot pedig a "Security" menüpontban a "Password" mezőben módosíthatod, külön-külön a 2,4 GHz-es illetve 5GHz-es vezeték nélküli hozzáférés esetén.
- a módosítások végrehajtásához kattints az "Apply" gombra.
Jó tudnod ! A jelszó legalább 8 karakterből álljon, legyen benne egy kis- és egy nagybetű és egy szám is.
Hogyan állítsam be a vendéghálózatot?
A vendéghálózat beállítása segíthet hálózatod biztonságának megőrzésében, hiszen a saját hálózatodtól teljesen elkülönülő, másik hálózatot hozhatsz létre. Vendéghálózat létrehozására a Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia) eszközben nincs lehetőség .
A Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia) eszközben a lenti lépések segítenek a vendéghálózat létrehozásában:
- ellenőrizd, hogy saját internethálózatodra csatlakozol
- lépj be a modem beállítások oldalára: ehhez írd be a böngésződ címsorába a következőt: 192.168.1.1 vagy kattints ide
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- a kezdőképernyőn navigálj a "Guests" lehetőséghez (ez a WiFi beállítások alatt található)
- kattints a fogaskerék ikonra
- Az "Enable 2,4/5GHz Wireless" rádiógombot álltsd bekapcsolt állapotba
- az SSID mezőben megadhatod a hálózat nevét
- a Security blokkban pedig a Password mezőben add meg a hálózat jelszavát
- A Confirm Password mezőben erősítsd meg azt
- Az Apply gombbal mentsd el a módosítást
Milyen beállítások segíthetik a WiFi működését?
Találd meg a modemednek a legjobb helyet!
A WiFi kapcsolat sebessége csökkenhet, ha a modem zárt polcrendszerben vagy növények, akváriumok közelében van. A legjobb lefedettség érdekében minél magasabban, az otthonod közepén helyezd el.
Keresd meg a megfelelő csatornát!
A modem beüzemelésekor mindig a legkevésbé terhelt csatornát választja ki az eszköz. Így időnként szükség lehet a modem újraindítására, hogy továbbra is a legideálisabb csatornát találja meg. A WiFi analyzer és hasonló telefonos alkalmazások segíthetnek megtalálni a legkevésbé terhelt csatornát, amit a modem beállítások oldalán tudsz módosítani.
Ennek eléréséhez írd be a következőt a címsorba:
- Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia) esetén: 192.168.0.1
- Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia) esetén: http://vodafone vagy 192.168.1.1
A felhasználónév: admin, a jelszót pedig az eszközön lévő címkén találod.
2.4 GHz WiFi kapcsolat használata esetén a sávszélességet érdemes 40 MHz-re állítani, ezzel növelhető a maximális átviteli sebesség.
Amennyiben internetezésre használt eszközeid alkalmasak rá, használd az 5 GHz-es WiFi beállítást.
Az alapértelmezett titkosítási és hitelesítési beállításokat úgy határoztuk meg, hogy ahhoz ne legyen szükség hozzányúlni és mégis a lehető legnagyobb védelmet biztosítsák.
Mindig védd a hálózatodat jelszóval!
Biztonsági tippek
- Időnként változtasd meg a WiFi jelszavát! Ehhez segítséget ide kattintva találsz! Válassz olyan jelszót, amiben van kis- és nagybetű, szám és speciális karakterek.
- Mindig telepítsd a böngésződ frissítéseit és csak biztonságos oldalakat nézz meg.
- Használj vírusirtót és tűzfalat!
- Ne add meg másnak az adataid! A vendéghálózat beállítása sok esetben segítséget nyújthat ebben.
Hogyan regisztráljam a modemet a szolgáltatáshoz?
Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia)
Kábelmodem esetén az eszköz automatikusan feljelentkezik a hálózatra, nincs szükség további beállításra.
Amennyiben a készülék előlapján az alsó három LED zölden világít, sikeresen csatlakozott az eszköz a központhoz, az internet kapcsolat használatra kész.
Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia)
Kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: http://vodafone vagy 192.168.1.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- Kattints az Internet connectivity gombra, IPv4 pont alatt add meg a "Log-in" mezőben az SMS-ben kapott felhasználónevet a @fix.vodafone.hu végződéssel együtt. A "Password" mezőben add meg az SMS-ben kapott jelszót.
- A befejezéshez kattints az "Apply" gombra
- Amennyiben nem találod vagy elfelejtetted az internet szolgáltatáshoz szükséges felhasználóneved/jelszavad, hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
Miért fontos a biztonságos WiFi jelszó használata és hogyan tehetem biztonságossá a WiFi-t?
A WiFi eszközök készülékenként eltérő, gyárilag előre beállított felhasználónevekkel és jelszavakkal készülnek. Azonban fennáll annak a lehetősége, hogy valaki megfelelő elszántság és szaktudás birtokában feltörje ezeket a jelszavakat és hozzáférhessen otthoni privát hálózatodhoz és az arra csatlakoztatott eszközeidhez.
Hogyan védekezhetek hatékonyabban az illetéktelen behatolókkal szemben?
Javasoljuk, hogy a modemed gyárilag beállított WiFi jelszavát - melyet a modem alján/oldalán elhelyezett matricán találsz - a modem beüzemelést követően cseréld le, illetve időközönként változtasd meg.
Egyedi jelszó használatával biztosíthatod az eszközeiden tárolt adatok és a WiFi hálózat magasabb fokú védelmét. Egyedi jelszónak olyan kombinációt válassz, amely legalább nyolc karakterből áll, tartalmaz kis- és nagybetűket, számokat, valamint speciális karaktereket (pl. %#&§@*).
A WiFi jelszó megváltoztatásához ide kattintva találsz segítséget.
Javasoljuk, hogy a választott jelszót írd fel, mert probléma esetén ügyfélszolgálatunk csak a gyári jelszó visszaállításával tud segíteni.
Ne feledd, hogy az új WiFi jelszót a mobil eszközödön is be kell állítanod, mert a régi jelszóval már nem fog tudni csatlakozni a WiFi modemhez.
Hogyan tudom bekapcsolni a Wi-Fi-t?
Sagemcom F@ST3686ACv2 (Kábel technológia)
- A modem tetején található "Wi-Fi" gomb legalább 3 másodperces nyomva tartásával kapcsolhatod be a funkciót.
- A sikeres bekapcsolást modem előlapján ellenőrizheted, ahol a "Wi-Fi" LED-nek kell világítania.
- A laptopod vagy mobileszközöd csatlakozásához a modem alján lévő címkén találod a "Biztonsági kulcs" jelszót.
Sagemcom F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia)
- A modem elején található "Wi-Fi" gomb legalább 3 másodperces nyomva tartásával kapcsolhatod be a funkciót.
- A sikeres bekapcsolást modem előlapján ellenőrizheted, ahol a "Wi-Fi" LED-nek kell világítania.
- A laptopod vagy mobileszközöd csatlakozásához a modem alján lévő címkén találod a "Wi-Fi key" jelszót.
Milyen LED-eket találtok a modem előlapján és azok mit jeleznek?
- "POWER" tápellátást jelző LED: bekapcsolt állapotban zölden világít.
- "S" LED a szinkron kapcsolatot jelzi. Helyes működés esetén az "S" LED zölden világít.
- "@" LED az internet kapcsolat meglétét jelzi. Helyes működés esetén az "@" LED zölden világít.
- "ETH" LED a kábeles csatlakozást jelzi vissza. Számítógép vagy Vodafone Mediabox csatlakozása esetén az "EHT" LED zölden világít.
- "Wi-Fi" LED a Wi-Fi kapcsolatot jelzi. Ha folyamatosan zölden világít, az a Wi-Fi funkció engedélyezését jelenti.
- "WPS" LED a Wi-Fi WPS funkciót jelzi. Ha folyamatosan zölden világít, az a bekapcsolt WPS funkciót jelzi.
- "TEL" LED a telefonos csatlakozást jelzi vissza. Helyes működés esetén az zölden világít.
- "POWER" tápellátást jelző LED: bekapcsolt állapotban zölden világít.
- "PON" LED a központi kapcsolat meglétét jelzi. Helyes működés esetén a "PON" LED zölden világít, ha csak villog, nem jött létre a kapcsolat a központtal.
- "INTERNET" LED az internet kapcsolat meglétét jelzi. Helyes működés esetén az "Internet" LED zölden világít. A villogás adatforgalmat jelez.
- "LAN" LED az ethernet csatlakozást jelzi vissza. A LED világítása jelzi, hogy a LAN portokba eszköz van csatlakoztatva (számítógép, laptop, Vodafone Mediabox). A villogás adatforgalmat jelez.
- "Phone" LED a telefonos csatlakozást jelzi vissza. Zölden világít, ha megtörtént a regisztráció a központban. Vörösen világít, ha nincs kapcsolat a központtal. Ha zölden villog, éppen telefonhívás van folyamatban.
- "WPS" LED a Wi-Fi WPS funkciót jelzi. Ha folyamatosan zölden világít, az a bekapcsolt WPS funkciót jelzi.
- "WLAN" LED a Wi-Fi kapcsolatot jelzi. Ha folyamatosan zölden világít, az a Wi-Fi funkció engedélyezését jelenti. A villogás adatforgalmat jelez.
Elfelejtettem a Wi-Fi jelszavam. Hogyan állítsam vissza a modem beállításait alapértelmezettre?
A gyári beállítások visszaállításával minden korábban végzett módosításod, mint a Wi-Fi neve, jelszava stb. visszaáll alapértelmezettre. Így például, ha elfelejtetted a jelszavad, ezzel a beállítással könnyedén újat állíthatsz be.
A visszaállításra két lehetőség van : a modem hátulján lévő Reset gomb segítségével és a modem beállítások oldalán elvégzett lépésekkel is elvégezhető. Válassz egyet a két lehetőségből és kövesd a hozzájuk tartozó lépéseket:
"Reset" gomb segítségével
- keress egy hegyes tárgyat (pl. gombostű), aminek segítségével tartsd benyomva a modem hátulján lévő süllyesztett "Reset" feliratú gombot 10 másodpercig
- most a modem visszaáll az eredeti beállításokra, vagyis a hálózat neve és jelszava ugyanaz lesz, mint a modemen lévő matricán
- a visszaállításokat követően javasoljuk, hogy kapcsold ki a modemet 60 másodpercre az eszköz hátulján lévő ki-be kapcsoló gomb segítségével, majd kapcsold vissza.
Modem beállítások oldalán keresztül
Csak F@ST5655ACv2 (GPON/optika technológia) eszköz esetén lehetséges.
Ellenőrizd, hogy az internetezésre használt eszközöd az Internet szolgáltatásodra kapcsolódik, majd válaszd ki a modemed típusát a lentiekből és kövesd a lépéseket.
- kattints ide vagy a böngésződ címsorába írd be a következőt: http://vodafone vagy 192.168.1.1
- most a bejelentkező felületet kell látnod
- írd be felhasználónevet, ami a következő: admin
- írd be a jelszót, amit a modem alján találsz "Password" kifejezés alatt
- a kezdőképernyőn bal felül kattints a "F@st 5655v2 AC" gombra
- A "Maintenance" fület választva a "Resets" menüpontban, a Factory Resets pontban kattints a "Reset" gombra, majd kattints az "OK" gombra.
- most a modem újraindul, ez akár 10-15 percet is igénybe vehet.
Jó tudnod! A gyári beállítások visszaállítása után minden internetezésre használt eszközöddel újra csatlakoznod kell a hálózathoz.
Ha szeretnéd átírni a Wi-Fi nevét, jelszavát kattints ide és kövesd a lépéseket.
Milyen gombokat, bemeneteket találtok a modem hátlapján és azokat mire használhatom?
- "POWER" csatlakozó: hálózati adapter csatlakozója, az eszköz áramellátását biztosítja.
- "RESET" gomb: a süllyesztett gomb hosszas - kb. 10 másodpercig tartó - megnyomásával visszaállíthatod a gyári beállítást és az eszköz újra indul.
- "TEL" csatlakozó: digitális telefon RJ11-es csatlakozója.
- "ON/OFF" gomb. A hálózati áram ki-/bekapcsolására szolgál.
- "KOAX" csatlakozó: a házon kívülről érkező koax kábelt ide tudod csatlakoztatni.
- "LAN1, LAN2, LAN3, LAN4" csatlakozók: automatikus sebességérzékelésű 10/100/1000 Base-T Ethernet (RJ45) csatlakozók. Maximum 4 eszközt tudsz csatlakoztatni.
- "USB" csatlakozó: a funkció le van tiltva, kizárólag szervizelési célokra használható.
- "TEL1-TEL2" csatlakozó: digitális telefon RJ11-es csatlakozója. Nincs használatban
- "LAN1, LAN2, LAN3, LAN4" csatlakozók: automatikus sebességérzékelésű 10/100/1000 Base-T Ethernet (RJ45) csatlakozók. Maximum 4 eszközt csatlakoztathatsz, pl. számítógép, laptop, router, Vodafone Mediabox stb.
- "RESET" gomb: a süllyesztett gomb hosszas - kb. 10 másodpercig tartó - megnyomásával visszaállíthatod a gyári beállítást és az eszköz újra indul.
- "USB" csatlakozó: a funkció le van tiltva, kizárólag szervizelési célokra használható.
- "POWER" csatlakozó: hálózati adapter csatlakozója, az eszköz áramellátását biztosítja.
- "ON/OFF" gomb. A hálózati áram ki-/bekapcsolására szolgál.
- "WPS" gomb: legalább 3 másodperces nyomva tartással itt kapcsolhatod ki vagy be a Wi-Fi adat titkosító funkciót.
- "WLAN" gomb: legalább 3 másodperces nyomva tartással itt kapcsolhatod ki vagy be a Wi-Fi funkciót.
- "USB" csatlakozó: a funkció le van tiltva, kizárólag szervizelési célokra használható.
Van lehetőség fix IP-címet rendelni?
Mit tegyek, ha nem világít az internet modemen (digitális elosztón) egyik LED sem?
Kérjük, ebben az esetben ellenőrizd, hogy
- megfelelően csatlakozik-e az internet modem tápkábele a konnektorba, illetve a készülékbe,
- és a digitális elosztó kapcsolója "ON" állásban legyen.
Ha ezek után sem világít egyik LED sem, akkor hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
Milyen gyakran változik a dinamikus IP-cím?
Mit tegyek, ha nincs internetem kábeles csatlakozáson keresztül?
Ellenőrizd le, hogy
- be van-e kapcsolva az eszköz,
- világít-e a "PON" és a "LAN" LED-ek,
- majd indítsd újra a digitális elosztót.
Ezt követően kb. 2-3 perc múlva működnie kell.
Ha mégsem, akkor hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
Mi alapján válasszak a különböző sávszélességű internetcsomagok közül?
Hol találom meg a kapcsolódáshoz szükséges felhasználónevet és jelszót?
A telepítés során SMS-ben tájékoztatunk a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges felhasználónévről és jelszóról.
Ha elvesztetted az SMS-t akkor a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül tudunk neked új felhasználónevet és jelszót küldeni, ehhez hívd a 1270-es telefonszámot, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható. A felhasználónév, illetve jelszó megadásához/egyeztetéséhez csak az előfizetőnek, valamint meghatalmazottjának van lehetősége.
Mit tegyek, ha nincs internetem vezeték nélküli csatlakozáson keresztül?
Ellenőrizd le, hogy
- be van-e kapcsolva az eszköz,
- világítanak-e a "PON" és a "Wi-Fi" LED-ek.
Ha a "Wi-Fi" LED nem világít, a készülék elején tudod bekapcsolni.
Ha továbbra sincs változás, vezetékes csatlakozással teszteld van-e szolgáltatás. Ha mégsem működne, akkor hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
A garantált le- és feltöltési sebességek mindig a rendelkezésemre állnak?
Abban az esetben, ha vezetéken keresztül kapcsolódsz az internethez, valamint a szükséges rendszerkövetelmények biztosítottak, úgy elérhetőnek kell lennie a garantált le- és feltöltési sebességnek.
Amennyiben a fentiek rendelkezésre állnak, de mégsem ezt tapasztalod, kérjük, hívd vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható, mert feltehetően valamilyen hiba áll a háttérben.
Hogyan helyezzem el az internet modemet, hogy a legjobb Wi-Fi lefedettséget érjem el?
- Minél központibb helyet keress, de fontos hogy legyen a közelben konnektor, és a kábelezés is megoldható legyen!
- Kerüld a fényes, tükröződő felületek és az elektromos vagy rádió jelet kibocsátó eszközök közelségét!
- Ne tedd a Wi-Fi modemet földre, könyvespolcra, sarokba, zárt fiókba, vagy szekrénybe!
Mitől függ a tényleges internetsebesség?
Az internet sebesség függ a
- modemhez csatlakoztatott eszközök számától és specifikációiktól,
- attól, hogy vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakozol az internethez,
- hogy milyen minőségű vezetéket vagy antennarendszert használsz,
- illetve az eszközeiden futtatott alkalmazásoktól, szoftverektől.
Hogy tudom az internetem sebességét megmérni?
Az internet sebességet legegyszerűbben weben elérhető programokkal tudod megmérni, pl. a www.speedtest.hu oldalon.
Optimálisan a mérést úgy tudod elvégezni, ha kábellel csatlakozol a modemhez.
Ha csak Wi-Fi-n keresztül tudod ezt megoldani, akkor kevesebbet mérhetsz a tényleges értékeknél.
Mi történik akkor, ha a nálam üzembe helyezett készülék megsérül és ezért nem működik?
Ebben az esetben lehetőséged van a hibát telefonon bejelenteni a vezetékes ügyfélszolgálatunkon és munkatársunkkal kiküldünk egy másikat. Vezetékes ügyfélszolgálatunkat a 1270-es telefonszámon éred el, mely belföldi hálózatból díjmentesen hívható.
A sérült eszköz átalány-kártérítés összege a következő havi számlában jelenik meg terhelésként. Az átalány-kártérítés összegéről bővebben a Vodafone Lakossági Vezetékes ÁSZF 2-es számú Díjszabás mellékletének 4. Átalány kártérítés fejezetében tájékozódhatsz bővebben.
Használhatok az internetszolgáltatáshoz egy régebbi modemet?
Mikor érdemes kábeles csatlakozással használnom az internetet?
A Wi-Fi kapcsolat ot számos tárgy, falak és más interferenciák is zavarhatják, így a kapcsolat a modem és a használt eszköz között lassabb átviteli sebességgel valósulhat meg, mint kábelen.
A kábeles csatlakozás azonban korlátozottabb mozgási lehetőséget biztosít. Vagyis ha nagyobb adatforgalmat igénylő tevékenységeket (pl. online játékok, nagyobb méretű fájlok letöltése) végzel és nem szükséges helyet változtatnod az internetezésre használt eszközöddel, akkor javasolt a kábel használata.