Nem egyszerű hírét adni annak, hogy piacra léptél, egy hatékony digitális marketingstratégia viszont segíthet kitűnni a tömegből. Ebben a bejegyzésünkben ennek megvalósításához hoztunk néhány eszközt és technikát.
A Google az alapján dönti el, hogy a weboldaladat a találati eredmények első oldalára helyezi-e, hogy milyen minőségű a honlapod. A Google keresési eredmények listájának legelső oldalára kerülni hihetetlen előnyt jelent: az organikus forgalom 71 százalékát az ilyen elsőoldalas találatok generálják, míg második és harmadik oldal csupán 5 százalékot. A SEO (Search Engine Optimisation) nem más, mint az organikus (nem fizetett) besorolásod javítása a keresőmotorokban azzal, hogy a Google algoritmusa számára vonzóvá teszed a weboldaladat. Íme néhány hasznos tudnivaló:
Kulcsszavak: Gondolj a vállalkozásod által lebonyolított legfontosabb munkafolyamatokra és azokra a kulcsszavakra, amelyekkel ezek a legjobban leírhatók! Ez az első és legfontosabb lépés, ha a SEO-ról van szó. Tegyük fel, hogy vízvezeték szerelő vagy, és szeretnéd, ha a weboldalad az elsők között jelenne meg, amikor az emberek olyan szavakra keresnek rá, mint a „cső”, „csőtörés” vagy „szivárgás”. A cél, hogy olyan szavakat válassz, amelyeket a konkurencia kevésbé használ, pedig sokan keresnek rájuk. Kezdésnek remek megoldásként szolgálhat a Google kulcsszótervező.
SEO-barát: ez a kifejezés azon rengeteg tényező gyűjtőneve, amelyek alapján a keresőmotorok az oldalakat rangsorolják. Mutatunk néhány alapszabályt, amit mindig érdemes észben tartani:
A URL-ek legyenek felhasználóbarátak – vagyis könnyen begépelhetők!
Ne másolj tartalmakat más felületekről!
A weboldalad felépítése legyen mobilbarát!
Szerepeltess a webhelyed egyéb oldalaira mutató, belső hivatkozásokat!
Válaszold meg rendszeresen a hozzászólásokat és a kérdéseket!
Az XLM oldaltérkép és a robots.txt szintén hasznosnak bizonyulhat a weboldal optimalizálás terén. Ezekről az eszközökről bővebb információt a Hozd ki a legtöbbet weboldaladból című blogbejegyzésünkben találsz.
A SEO misztikus művészetének magas szintű elsajátítása időbe telhet. Lehet, hogy mindent jól csinálsz, mégsem látod a weboldaladat a keresési eredmények első oldalán. Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlók tudjanak a vállalkozásodról, célszerű fizetett hirdetéseket alkalmazni.
A keresőmarketing, közkeletű angol rövidítéssel SEM (Search Engine Management) éppen arról szól, hogyan tud a weboldalad célzott támogatással előkelőbb helyen megjelenni a keresőmotorok találati oldalain. A Google találatokra vonatkozó fizetett rangsorolás során egy úgynevezett aukciós rendszer által lehet top helyezést elérni. Ezeken az aukciókon érdemes olyan, gondosan megválasztott kulcsszavakra licitálni, amelyekre a legnagyobb eséllyel keresnek rá a potenciális ügyfeleik. A keresés során a Google megtalálja az összes olyan hirdetést, amely használja az adott kulcsszót, lefuttat számos – például címre történő – szűrést, és megjeleníti azokat a hirdetéseket, amelyek megfelelően magas hirdetési rangsorral rendelkeznek. Bővebb tájékoztatásért, és a folyamat megkezdéséhez látogass el a Google Ads oldalára!
Előfordulhat, hogy a fizetett hirdetések nem annyira népszerűek, mint az organikus keresések, viszont így biztosíthatod, hogy weboldalad megjelenjen azon a bizonyos, igen fontos első oldalon, ezáltal rendkívüli lehetőséget nyújtva arra, hogy láthatóvá válj célközönséged számára.
A közösségi oldalakon történő promóció is a digitális marketing egyik technikája, amely rendkívül kifizetődő lehet, ha jól csinálják. Ezzel a módszerrel reflektorfénybe kerülhet a vállalkozásod, és természetesebb módon alakíthatsz ki kapcsolatot a vásárlóiddal. Ehhez azonban feltétlenül szükséges alaposabban megismerned az egyes felületeket és a célközönségedet. A közösségi oldalakon futó promóció lényege, hogy légy annyira vásárlóközpontú, amennyire lehet, ezért feltétlenül érdemes azokat a közösségi oldalakat választanod, amelyeket szerinted a célközönséged használ. Ha például irodaszereket értékesítesz, egy olyan felület, mint a fiatalok körében népszerű Snapchat aligha bizonyulna jó választásnak hirdetéseid megjelenítéséhez. Viszont a LinkedIn, ahol sok vállalkozás aktív, annál inkább.
Léteznek a klasszikus banner típusú hirdetések (reklámszalagok), amelyek egy harmadik fél weboldalainak meghatározott helyein jelennek meg (hirdető weboldalak), ezért ezeknek a hirdetéseknek igazán szembetűnőnek kell lenniük.
Néhány fontos tudnivaló a vizuális hirdetésekről:
Hirdetési hálózatok: Ezek a platformok közvetítői szerepet töltenek be közted és a hirdetésedet a weboldalakon megjelenítő szolgáltatók között. A hálózat a még értékesítésre váró hirdetési lehetőségek listáját tartalmazza, amelyekre licitálhatsz. Itt tudsz kampányokat is indítani és olyan részleteket megadni, mint például a célközönséged vagy épp a kampányra szánt költségkereted. Ebben a hálózatban könnyen elveszhetsz, így a legjobb, ha megbízol egy szolgáltatót, amely ismertet a folyamat csínját bínját. A Google AdSense szolgáltatása egy igen ismert hirdetési hálózat.
Retargeting, azaz az újramegjelenítés: A retargeting azt jelenti, hogy a hirdetések „követik” a felhasználót egyik weboldalról a másikra. Cookie-k alkalmazásával azok a felhasználók, akik érdeklődést mutattak egy adott termék iránt később újra megcélozhatók, elősegítve ezzel a vásárlók konverzióját.
Az e-mail a mai napig a vásárlókkal történő kapcsolattartás egy meghatározó módja. Az alábbiakat érdemes szem előtt tartanod, ha e mailes kampányt szeretnél indítani:
Olyan nevet adj meg feladóként, amit a célközönséged is felismer!
A tárgy mezőbe tömör, velős üzenetet írj!
A fejléc szövegével azonnal keltsd fel a vásárlóid figyelmét!
A törzsszöveg legyen egyszerű, de frappáns!
Érdemes videót is raknod az e-mailedbe.
A weboldal optimalizálás legfontosabb része, hogy felmérhetővé teszi, mennyire működnek a stratégiáid. A mérésekkel kiderítheted, hogy pontosan mire költöd a marketing költségkeretet, és melyik platform hozza a legtöbbet a konyhára. Ezáltal meghatározhatod, hogy mely csatornákra szeretnél többet költeni:
Visszahivatkozások: Ezek egy weboldalról egy másikra mutató hivatkozások. A te oldaladra irányító visszahivatkozást tartalmazó weboldalak száma az egyik legnagyobb befolyásoló tényező a Google rangsorolásokat illetően. A kulcsszavak és visszahivatkozások lekövetését kínáló szolgáltatások hasznosak lehetnek, ha arra vagy kíváncsi, mennyire sikeresek a hirdetéseid.
Statisztikák: A Google Analytics felbecsülhetetlen fontosságú digitális marketingeszközzé nőtte ki magát. A kezelőpult megtanulása eltarthat egy ideig, de cserébe rengeteg teljesítménnyel kapcsolatos információt kapsz, például, hogy mennyi időt töltenek az emberek a weboldaladon, és milyen a visszafordulási arány. A Google Search Console szolgáltatás szintén egy hasznos kezelőpult, amelyből könnyen kiolvasható az átkattintási arány.
A digitális marketingstratégiád optimalizálása komoly kihívás elé állíthat, és nem fog egyik napról a másikra eredményt hozni. A témával kapcsolatban további ötleteket találsz az „Alakítsd ki digitális jelenlétedet!” című blogbejegyzésünkben.