Előfizetéses üzleti modell jelentése és bevezetése

Hűséges ügyfelek és kiszámítható bevétel? Az előfizetéses szolgáltatás bevezetésével sikerülhet

Szeretnél minél több ügyfelet szerezni, és minél több terméket eladni vagy szolgáltatást értékesíteni? Mit szólnál hozzá, ha mindezt ismétlődően, egy ügyfelet hosszú távon megtartva tehetnéd meg? Gondolkoztál már előfizetéses szolgáltatás bevezetésén? Cikkünkben bemutatjuk:

  • Mit jelent az előfizetéses szolgáltatás?

  • Milyen előnyei vannak az előfizetéses szolgáltatásnak?

  • Milyen előfizetéses szolgáltatás megoldások vannak?

  • Mitől lesz jó egy előfizetéses szolgáltatás?

  • Mit jelent az előfizetéses szolgáltatás?

Míg általában minden egyes megvásárolt termékért fizetni kell, az előfizetéses szolgáltatás esetében az ügyfelek heti, havi vagy éves szinten fizetnek azért, hogy folyamatosan hozzájussanak egy termékhez, termékválogatáshoz, vagy hozzáférjenek bizonyos szolgáltatáshoz.

Az előfizetéses konstrukció bevezetése hosszú távon kifizetődő lehet, hiszen egyrészt állandó, kiszámítható heti/havi/éves bevételt jelent a vállalkozásnak, másrészt a hűséges ügyfelek vásárlási szokásairól is sok hasznos információ gyűjthető össze.

Ehhez azonban arra van szükség, hogy tartós kapcsolatot alakítsunk ki az ügyfelekkel, és folyamatosan fenntartsuk az érdeklődésüket.

  • Milyen előnyei vannak az előfizetéses modellnek?

  • Az előfizetéses szolgáltatások kényelmesek az ügyfelek számára.

  • Az ügyfelek új termékeket fedezhetnek fel.

  • A vállalkozásoknak kiszámítható bevételt jelentenek.

  • Az előfizetések több ügyfelet vonzhatnak.

  • Az előfizetések csökkenthetik az ügyfelek szerzésére szánt költségeket.

  • A vállalkozások szorosabb kapcsolatot építhetnek ki ügyfeleikkel.

  • Milyen előfizetési szolgáltatás a megfelelő a vállalkozásom számára?

Nagyon sok opció közül választhatsz egy előfizetéses szolgáltatás kialakítása során. Mutatunk néhány példát:

  • Azonos vagy hasonló termékek heti/havi/éves automatikus kiszállítása. Például havonta szállított termékválogatás az éppen aktuális újdonságokból, szezonális termékekből.

  • Hozzáférés biztosítása bizonyos termékekhez vagy szolgáltatásokhoz. Például exkluzív filmek vagy sorozatok egy streaming platformon, limitált szériás termékek, illusztrált kiadások, egyedi kollekciók elérése.

  • Személyre szabott termékek, szolgáltatások vagy élmények nyújtása az előfizető preferenciái alapján. Például egy előzetesen kitöltött kérdőív, kritériumok megadását követően személyre szabott termékválogatás.

Természetesen semmi akadálya nincs annak, hogy többféle konstrukciót alkalmazz egyszerre, vagy valamilyen másféle megközelítést alkalmazz. Gondold át, milyen igényei vannak az ügyfeleidnek, és milyen eszközök állnak a rendelkezésedre ahhoz, hogy ezeket a lehető legjobban kielégítsd.

Ezeket a lépéseket ne hagyd ki egy előfizetéses szolgáltatás bevezetése előtt:

  • Gondold át, hogy milyen előnyökkel járna vállalkozásodnak az előfizetési modell bevezetése!

  • Határozd meg az előfizetési modell céljait!

  • Válassz egy konstrukciót és egy árképzési stratégiát az előfizetési modellhez!

  • Javítsd a felhasználói élményt, hogy több feliratkozót szerezzen!

  • Tervezd meg az előfizetés bevezetését, hogy gördülékeny élményt biztosíthass!

  • Tedd egyszerűvé és zökkenőmentessé a számlázási folyamatot!

Mitől lesz egy jó előfizetési szolgáltatás?

Az ügyfélközpontú megközelítés alapvető fontosságú egy előfizetéses szolgáltatás kialakításakor. Vedd figyelembe az ügyfeleid fogyasztói szokásait, érdeklődési köreit, vásárlási mintázataikat a tervezés során!

Ha az ügyfélköröd nagy részét az Y- vagy a Z-generáció teszi ki, vagyis jellemzően 40 év alattiak, akkor jó hírünk van, ezek a generációk ugyanis nagyobb hajlandóságot mutatnak az előfizetéses szolgáltatások iránt. Egyharmaduk már rendelkezik is valamilyen előfizetéssel, közel ugyanennyien pedig szívesen kipróbálnák – mutat rá az IBM 2022-es kutatása. Így nagy esély van rá, hogy valamilyen előfizetéses szolgáltatás bevezetésével jól reagálhatsz az ügyfelek elvárásaira.

Talán az egyik legfontosabb kulcsszó a kényelem. Nem elég csak azt átgondolni, hogyan teszi majd egyszerűbbé és kényelmesebbé az ügyfeleid életét a szolgáltatás. Azt is tervezd meg, hogy milyen körülmények között tudják igénybe venni, például kínálj többféle automatikus fizetési lehetőséget, és gondoskodj arról, hogy a termék vagy szolgáltatás mindig időben eljusson a vásárlóhoz.

Bár az előfizetéses szolgáltatás lényege, hogy az ügyfelet a lehető leghosszabb időn át megtartsd, ne bonyolítsd túl az előfizetés módosításának vagy lemondásának lehetőségét sem.

Amint kialakítottad a céged számára legmegfelelőbb előfizetési konstrukciót, és alkalmi vásárlódat sikeresen előfizetővé tetted, kulcsfontosságú energiát fektetni az ügyfél megtartásába is. Fordíts időt az ügyfélkapcsolat ápolására, tartsd fenn az érdeklődésüket a kínálatod frissítésével és exkluzív ajánlatokkal. A végeredmény: hűséges ügyfelek és a márka iránti elköteleződés növekedése.

Legfrissebb cikkek a témában