Így küzdd le a hibrid munkavégzés kihívásait!

A koronavírus-járvány bebizonyította, hogy a termelékenység nem kizárólag az irodahelyiség négy falán múlik. Azt is megtapasztalhattuk, hogy a távmunkának megvannak a maga előnyei, az utazási idő és költségek megtakarításától kezdve a munka és a magánélet jobb egyensúlyának biztosításáig. A legoptimálisabb az lenne, ha ki tudnánk hozni a legjobbat a munkavégzés mindkét formájából: a home office rugalmasságát ötvözve az irodai lét jelentette szocializáció és személyes együttműködés lehetőségével. Ez a hibrid megoldás hatékony és fenntartható lehet – ha jól van megszervezve. Ez azonban okozhat kihívásokat a vállalkozók számára. Komplex szemléletmódot és hosszú távú tervezést igényel a vállalati kultúra megőrzése a folytonos változás közepette. Cikkünkben három olyan módszert mutatunk, amellyel igazodhatsz az átalakulóban lévő munkavégzési igényekhez.

1. Kapcsolattartás és hatékony kommunikáció a csapattagok között

A befogadó környezet megteremtése létfontosságú a gördülékeny kommunikáció és csapatmunka biztosításához. A munkatársaknak a hibrid munkavégzés ellenére azt kell érezniük, hogy bárhol, bármikor kapcsolatba léphetnek egymással, megoszthatják ötleteiket, és meghallgatásra talál a véleményük. Az olyan alkalmazások, mint a Microsoft Teams vagy a Slack megkönnyítik az együttműködést, egyszerűsítik a projekttervezés folyamatát, lehetőséget biztosítanak csevegésre, másodpercek alatt összehívható értekezletre, fájlok biztonságos megosztására. Ha szeretnéd megismerni a különböző felhőalapú üzleti kommunikációs platformok jellemzőit, olvasd el korábbi cikkünket!

Elolvasom

A pandémia előtt az online értekezleteket sokan talán csak hírből ismerték, pedig a szoftverek folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően ma már számos olyan funkció áll a rendelkezésünkre, amelyek használatával az élőben tartott megbeszélésekhez közeli élményünk lehet. A kamera bekapcsolásán, a képernyő megosztásán, a Whiteboard, a jelentkezés és a reakciók eszközein túl egy Teams meeting során akár olyan extra lehetőségekkel is élhetünk, amelyeket egy személyes találkozó esetén nem, vagy körülményesebben tudnánk csak megvalósítani, gondolunk itt a meetingek felvételére, átiratára, vagy a megbeszélés tervezett vége előtti automatikus figyelmeztetésre. Videókonferencia-szoftverek használatával egy gombnyomással kapcsolatot lehet teremteni az otthon tartózkodók és az irodában dolgozók között.

A megbeszélések elősegíthetik a hatékony információáramlást, elkerülve ezzel a hosszú e-mailfolyamokat, a fájlmegosztásra szánt időt, ugyanakkor a kevesebb néha több elvén a túl sok meeting kontraproduktív is lehet, így meg kell találni a megfelelő egyensúlyt. Érdemes időnként visszajelzést kérni a munkavállalók tapasztalatairól akár egyéni, akár csapatszinten tartott megbeszélések keretében, akár anonim felmérések révén. Ha kiértékeljük az információkat, és levonjuk a következtetéseket, meglehet, hogy néhány apró változtatással jelentős pozitív hatást tudunk elérni.

2. Produktív munka bárhol, bármikor

A hibrid munkavégzéshez lehetővé kell tenni, hogy az alkalmazottak ugyanolyan hatékonyan tudjanak dolgozni otthonról, mint az irodában, így az első lépés az alapvető eszközök biztosítása: lényeges lehet az egér, billentyűzet, megfelelő méretű monitor mellett egy headset, a szükséges szoftverek telepítése, a fájlokhoz való biztonságos hozzáférés, míg nem szabad megfeledkezni a kényelmes íróasztallal és székkel berendezett munkaállomás kialakításáról sem.

A technológia nagy szerepet játszik a rugalmas és produktív munkahely megteremtésében. Az olyan felhőalapú együttműködési platformok, mint a Microsoft SharePoint vagy az Asana lehetővé teszik, hogy az alkalmazottak egyszerre tudjanak dolgozni egy prezentáción, megjegyzéseket fűzzenek egymásnak ugyanabban a dokumentumban, vagy bárhonnan, bármilyen eszközről elérjenek egy táblázatot. A verziókövetéssel könnyedén folytathatod a szerkesztést az irodából azon a fájlon, amivel egy órával korábban még munkatársad dolgozott anélkül, hogy összezavarodnátok, az egyszerű kereséssel pedig elkerülhetitek a „hová mentetted el a fájlt?” típusú kérdéseket, hosszas levelezéseket.

Kíváncsi vagy, mit jelentenek pontosan a felhőalapú megoldások, és hogyan járulhatnak hozzá vállalkozásod hatékonyabb működéséhez? Szeretnél további tanácsokat kapni céged digitalizálásához? Csapatunk díjmentesen nyújt személyes segítséget telefonon vagy chaten.

Érdekel

3. Tartós munkahelyi kapcsolatok

Az, hogy a munkavállalók élvezhetik a távoli munkavégzés kényelmét még nem jelenti azt, hogy egyáltalán nincs is igényük másféle kikapcsolódásra, és nem érzik elszigetelve magukat, ha mondjuk hiányoznak a közös céges ebédekről, vagy ne lenne ugyanúgy szükségük egy „életmentő” délutáni kávészünetre. Érdemes átgondolni, hogyan tudjuk elkerülni, hogy az otthonról dolgozók kirekesztve érezzék magukat, hiszen mindenkinek egyenlő bánásmód jár. Jó megoldás lehet - az éppen aktuális járványügyi intézkedések figyelembevételével - egy a kollégákkal fizikailag is együtt töltött aktív nap, kiscsoportos csapatépítő tevékenységek, rövid kirándulás formájában, vagy ha a körülmények ezt nem teszik lehetővé, akkor online kávészünet, rendszeres kötetlen beszélgetések, kvízjátékok is megteremthetik a kívánt egyensúlyt a hibrid munkavégzés során.

Digitalizálással sokkal könnyebben viheted sikerre vállalkozásodat, mint gondolnád. A Vodafone néhány digitális eszköz segítségével a távoli munkavégzésből is kihozta a maximumot: az eredmény a gördülékeny üzletmenet, a hatékony munkaszervezés és a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtása. Ha kíváncsi vagy tapasztalatainkra, olvasd el cikkünket, és valósítsd meg te is üzleti céljaidat az ország bármely pontjáról!

Érdekel

Legfrissebb cikkek a témában