A webhelyed valószínűleg rendkívül hasznos volt ahhoz, hogy a vállalkozásod zavartalanul működjön a világjárvány alatt. Különösen akkor, ha korábban főként üzlethelyiségben vagy valamilyen hasonló helyszínen bonyolítottad le az eladások zömét.
Miután hónapokon át nehezített körülmények között kellett boldogulnod, muszáj volt beleásnod magad a digitális jelenlét kérdéseibe, problémáiba, megoldásaiba. Most pedig talán már úgy érzed, hogy nem csupán a túlélésre akarsz játszani, hanem igazán szárnyra kapnál. Mármint az online értékesítésben.
Ennek maximalizálásához még gondosabban oda kell figyelned az online csatornákra, valamint a kulisszák mögött zajló folyamatokra. Íme néhány tipp a továbblépéshez:
Mielőtt új eszközökhöz és technológiákhoz nyúlnál, nézz rá kívülállóként a webhelyed kialakítására! Biztos, hogy e-kereskedelmi szempontból mindent kihoztál belőle? Az apróbb változtatások is meglepően nagy horderejűek lehetnek:
Ügyelj arra, hogy a webhelyeden világosan fel legyen tüntetve az összes céges elérhetőséged!
Csoportosítsd egyértelműen a kínálatodat az oldal tetején!
Hozz létre világos és részletes navigációs menüt!
Ne szerénykedj: fejezd ki egyértelműen, hogy mi különbözteti meg a termékedet/szolgáltatásodat a versenytársaidétól!
Oszd meg néhány elégedett ügyfél visszajelzését!
A statikus képek mellett 360°-os termékfotókat vagy rövid videókat is feltölthetsz.
Végig ügyelj a pozitív és bátorító hangvételre!
Bizonyítékkal támaszd alá, hogy a webhelyed biztonságos!
Tüntesd fel egyértelműen a rendelések lemondására, a pénz visszatérítésére és a szállításra vonatkozó szabályokat!
Add az ügyfelek tudtára, hány lépésből áll a fizetési folyamat!
Ezt követően gondoskodj arról, hogy a webhelyed keresőmotorokra optimalizált legyen, a hirdetéseid pedig megfelelő forgalmat vonzzanak a felületedre! Tűnj ki a tömegből! című blogbejegyzésünkben részletesebben ismertetjük ezeket a marketinggyakorlatokat.
Az alapok lefektetése után vizsgáljunk meg néhány haladóbb módszert, amelyekkel fellendítheted az értékesítést. Érdemes lehet például befektetned egy ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverbe.
Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverekkel jobban megértheted az ügyfeleidet, ugyanis tanulmányozhatod a vásárlási szokásaikat, magatartásukat. Továbbá mintákat azonosíthatsz, és már azelőtt ráérezhetsz, hogy milyen információkra vagy megoldásokra lesz szükségük, hogy ők maguk megfogalmaznák ezeket az igényeket.
A CRM szoftverek további előnye, hogy minél jobban ismered az ügyfeleket, annál sikeresebben tudsz keresztértékesíteni számukra más termékeket. A keresztértékesítés rendkívül eredményes módszer az online eladások fellendítésére, mivel a meglévő ügyfelek 60-70 százalékkal nagyobb eséllyel vásárolnak tőled, mint egy új márkától (aminek esélye 5-20 százalék). A CRM szoftverek használatával a lehető legjobban összehangolhatod a keresztértékesítési kínálatodat az ügyfelek vágyaival.
Ezzel mind te, mind az alkalmazottaid időt, erőforrásokat és kreatív energiát takaríthattok meg, hiszen egy rendkívül célirányos digitális marketingszolgáltatást vehettek igénybe, amit adott esetben akár még csak irányítanotok sem kell. A népszerű CRM platformok közé tartozik a Salesforce, a MiniCRM vagy a HyperTeam. Nézz körbe és döntsd el, melyik a legideálisabb megoldás számodra! Ha nem tudod, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, hogy megtaláld a vállalkozásod számára legideálisabb megoldást, vedd fel a kapcsolatot digitális tanácsadóinkkal, akik díjmentesen segítenek telefonon vagy chaten!
Amikor egy ügyfél első alkalommal látogat el a webáruházadba, minden bizonnyal szeretnéd megragadni a figyelmét – előfordulhat azonban, hogy az illetőnek semmi konkrét célja nincs még, először csak körbe akar nézni. Ha vásárlásra szeretnéd bírni őket, vagy legalább azt szeretnéd elérni, hogy később visszatérjenek, állíts be személyre szabott felugró üzenetet (pop-up ablak), amelyben kedvezményt kínálsz első vásárlásukra, ha feliratkoznak a hírleveledre.
Tipp: Mindenképpen tájékoztasd ügyfeleidet arról, hogy személyes adataikat felhasználod, és ehhez kérd hozzájárulásukat a GDPR-ban lefektetett szabályozásoknak megfelelően.
Ezekkel az eszközökkel még többet hozhatsz ki az online értékesítésből, mégse ajánljuk, hogy egyik pillanatról a másikra vezesd be az összes lehetséges megoldást. Mindig alapos tervezés előzze meg ezt a folyamatot, hogy valóban a számodra fontos igényekre reagálj. Ha még nincs e-kereskedelmi stratégiád, olvasd el ezt a három lépésből álló útmutatót!