Biztosan te is egyre többet találkozol a mindennapokban QR-kódokkal: feltűnhet a reggeli kávé csomagolásán, munkába menet a vonatjegyen, az éttermekben papíralapú menü helyett, vagy egy esti színházelőadás belépőjén. De vajon milyen lehetőségeket rejtenek ezek a közel 30 éve fejlesztett, kétdimenziós vonalkódok egy vállalkozás számára? A csomagolástól kezdve a marketingen át az ügyfélélmény javításáig egyszerű és hatékony módszert kínál olyan feladatok elvégzésére, amelyek korábban időigényesek és költségesek voltak. Az emberek 84%-a rendelkezik QR-kód olvasóval ellátott okostelefonnal, így már csak rajtad múlik, mely területekre szeretnéd bevezetni ezt az izgalmas megoldást. Mutatjuk a lehetőségeket!
Akárcsak az egyszerű vonalkódot, a QR-kódokat is szinte bármilyen csomagoláson fel lehet tüntetni, legyen szó kartondobozról, konzervről, üvegről vagy csomagolópapírról. Az egyedi nyomtatás költségeinek elkerülése érdekében sokan matricákat használnak a QR-kód megjelenítésére. A címkéken elhelyezett QR-kódokkal a vásárlókat könnyedén a saját weboldalunkra terelhetjük, ezáltal akár a csomagolóanyagot is csökkenthetjük.
A kódot beolvasva eljuthatnak egy további termékinformációkat tartalmazó oldalra, ahol elérhető például a használati útmutató, a garanciával kapcsolatos tudnivalók, a gyártási folyamatok, az összetevők vagy további megvásárolható tartozékok.
Nemcsak a termékről, a vállalkozásról szóló plusz információk is elérhetővé tehetők. Ha fontosak számodra a cég értékei, szeretnéd megosztani az érdekes történetét, esetleg egy fenntarthatósági vagy társadalmi felelősségvállalási nyilatkozatot, készíts egy QR-kódot hozzá!
Egy rövid üzenettel visszajelzéseket lehet kérni a termékről, ha a QR-kód egy rövid kérdőívre vezeti a fogyasztókat.
A reklamáció vagy panasz bejelentésének módjaira is rámutathat a QR-kód, legyen az egy űrlap, egy e-mail cím vagy egy közösségi média oldal chatablaka.
A QR-kódok egyik nagy előnye, hogy úgymond digitalizálni tudja a nyomtatott reklámanyagokat. Elég egyetlen QR-kód elhelyezése egy plakáton, szórólapon, táblákon, molinókon és még sorolhatnánk, és máris „kattinthatóvá” válik bármilyen felület.
A QR-kóddal gyakorlatilag bármilyen online platformra terelhetjük a célközönségünket, ráadásul adott esetben nyomon követhetjük egy-egy kampány print anyagainak az elérését is. Egyes QR-kód generátor szolgáltatások ugyanis lehetővé teszik az információkat arról, hány ember, mikor és hol szkennelte be a kódunkat.
A QR-kódokat az egyszerű weboldalra vagy webshopra terelés mellett sokféle céllal hozhatjuk létre, többek között:
feliratkozás hírlevélre,
időpontfoglalás,
űrlap kapcsolatfelvételhez,
kérdőív visszajelzésekhez,
közösségi média oldalak elérésre,
térkép vagy útvonalterv az üzlethelyiségekhez,
mobilapplikáció letöltés
promóciók, hűségprogramok.
Már az eddig leírtakból is világosan látszik, hogy a QR-kódok alkalmazása nemcsak a gördülékeny üzletmenethez járulhat hozzá, hanem a vásárlók szempontjából is előnyös változásokat hozhat. A QR-kódok felhasználásának alábbi három területe kifejezetten a pozitív ügyfélélményt helyezi fókuszba.
Számos vállalat alakítja úgy törzsvásárlói programját, hogy a pontgyűjtő rendszer egy QR-kóddal ellátott plasztik és digitális kártya segítségével valósul meg.
Minden webshop tulajdonos tudja, hogy a látogatók számára nagy előnyt jelent a megvásárolt termékek nyomon követésének lehetősége. A megrendelés visszaigazolásában elhelyezett QR-kóddal megtekinthetik, hol tart a csomag a kiszállítási folyamatban.
Egyre több banknál elérhető a QR-kód alapú egyszerű, elektronikus, érintésmentes fizetés. A vásárlóknak nemcsak készpénzre, de kártyára sincs szükségük hozzá, csak a mobiltelefonjukra, illetve az arra telepített alkalmazásra. Ezáltal mindennél gördülékenyebb fizetési élményt biztosíthatunk számukra online és offline egyaránt.
Már csak egy szkennelésre állsz a sikertől. Gondold át, mely területeken lenne érdemes bevezetned a QR-kódokat vállalkozásod működésébe, készítsd el a QR-kódot néhány gombnyomással valamelyik online elérhető QR-kód generátor segítségével, ha pedig elakadtál, tedd fel kérdéseidet digitális tanácsadóinknak díjmentesen telefonon vagy chaten, és kapj személyre szabott válaszokat.