A vállalkozások általában sok időt, energiát és pénzt fordítanak arra, hogy új ügyfeleket szerezzenek, ismertebbé tegyék a márkát, növeljék az eladások számát, a sikeres vállalkozások azonban nem feledkeznek meg a meglévő ügyfeleikről sem, és talán még több erőforrást szánnak a megtartásukra.
Erre szolgál kiváló megoldásként egy ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) szoftver. Cikkünkben bemutatjuk, mi az a CRM szoftver, hogyan működik, és miért érdemes használni.
A CRM egy angol nyelvű kifejezés, a Customer Relationship Management, azaz az ügyfélkapcsolat-kezelés rövidítése. Egy CRM szoftverrel egy helyen lehet kezelni egy cég potenciális és meglévő ügyfeleivel kapcsolatos minden adatot és interakciót.
A CRM-eszközök hat kulcsfontosságú szolgáltatást kínálhatnak a vállalkozás működésének egyszerűsítéséhez.
A legfrissebb ügyféladatok központilag, biztonságosan és az általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) megfelelően tárolhatók. Az adatbázisokban könnyű keresni, egyszerűen szerkeszthetők, és az ügyfelekkel kapcsolatos korábbi információk is megőrizhetők, így a teljes interakciós folyamat áttekinthető.
A CRM-rendszerben minden személyesen, telefonbeszélgetés vagy online kommunikáció során elhangzott információ rögzíthető. Ha az értékesítési csapat tisztában van azzal, hogy mi érdekel leginkább egy adott ügyfelet, akkor proaktívabban tudnak reagálni, és megoldást kínálni problémáikra.
Egyes CRM-rendszerekbe integrálhatók különböző e-mail szolgáltatások (pl. Outlook és Gmail), ennélfogva az ügyfelekkel folytatott e-mailezések is egy helyen áttekinthetők és nyomon követhetők. Így többé nem okozhat gondot a kapcsolattartásban, ha egy kolléga szabadságra megy vagy távozik a cégtől, az átfogó információk birtokában pillanatok alatt fel lehet venni a fonalat.
A CRM-platform egységes és naprakész adatbázisához az illetékes munkatársak bármikor könnyedén hozzáférhetnek. Az értékesítési folyamat különböző állomásaihoz felelősök rendelhetők, így az együttműködés akkor is gyors és zökkenőmentes lehet, ha egy ügyfélnek több különböző területen dolgozó alkalmazottal kell interakcióba lépnie. Ráadásul átláthatóbb lesz a csapat termelékenysége is.
Némely CRM-platform lehetővé teszi az egyszerű rutinfeladatok automatizálását, amivel értékes munkaidőt lehet megtakarítani. Hasznos lehet az ügyfelek megtartásában egy automatikusan kiküldött, személyre szabott e-mail, vagy az egyszerű ügyfélkérdésekre választ adó chatbot. El tudnád képzelni, ha a megrendelés státuszára vonatkozó kérdésekre ezentúl egy mobilos értesítés reagálna munkatásaid helyett?
Tudtad, hogy a Facebooknak és a WhatsAppnak is van automatikus üzenetküldő funkciója? Nézd meg videós útmutatónkat, és maxold ki a díjmentesen használható közösségi média üzleti profilok előnyeit az ügyfélkapcsolat-kezelés terén is!
Napjainkban számtalan forrásból, megannyi információ zúdulhat egy vállalkozásra, de hiába fordítanak időt és energiát az adatgyűjtésre, ha nem foglalkoznak azok szelektálásával, elemzésével és hasznosításával. Ha csak az online jelenlétet nézzük, a weboldal forgalmától kezdve a közösségi média elemzési adatokon át a különböző szoftverekből és alkalmazásokból származó információkig számtalan értékes tény állhat rendelkezésre. Egy CRM-rendszer segíthet rendszerezni és áttekinthetővé tenni a különböző forrásokból származó adatokat, majd jelentések készítésével megkönnyíti a tanulságok levonását. Kiderülhet például, milyen platformon működik jobban a kommunikáció, melyik értékesítési stratégia bizonyul hatékonyabbnak, hol morzsolódnak le leginkább az ügyfelek.
Nem tudod eldönteni, hogy vállalkozásodnak szüksége van-e CRM-rendszerre? Töltsd ki a tesztünket, és derítsd ki, mennyire kezeled hatékonyan az ügyfélkapcsolataidat!