Egy új vállalkozás indulásakor kétségkívül rengeteg a teendő, az online jelenlét kialakítása ilyenkor sok KKV számára nem tartozik a prioritások közé, így előfordulhat, hogy akár évek is eltelhetnek, mire létrehozzák saját weboldalukat. A Printextil története pont ezért példamutató, hiszen már a kezdetektől, rohamos tempóban igyekeznek ügyfeleik számára online is elérhetővé tenni textilnyomással foglalkozó cégüket.
A két alapítóval, Urbán Judittal és Ésik Eszterrel beszélgettünk a terveikről, a digitális fejlesztések előnyeiről, a közösségi média jelenlétről és arról, hogyan fér bele az idejükbe portfóliójuk kibővítése közben egy új üzleti weboldal létrehozása is.
A tulajdonosok félállású egyéni vállalkozóként már négy éve foglalkoznak hasonló tevékenységgel, de nemrég elhatározták, hogy új technológiák bevezetésével szeretnék bővíteni ügyfélkörüket. Megalakították a Printextil Kft-t, és azóta teljesítetem erőbedobással dolgoznak cégük fejlesztésén.
A minőséget előtérbe helyezve befektettek például új ipari gépekbe, illetve az ezeket vezérlő számítógépekkel is bővítették eszközparkjukat.
A vállalkozók sokszor vannak úton, de szerencsére már arra is megtalálták a megoldást, hogyan tudnak eleget tenni munkahelyi kötelezettségeiknek a mindennapi teendőik elvégzése közben. Mivel alapvetően laptopokon és okostelefonokon dolgoztak, megvásárolták a Vodafone-tól a Microsoft 365 üzleti szolgáltatáscsomagját, így a jogtiszta szoftverekkel és a mobileszközökre letölthető alkalmazásokkal maximálisan ki tudják használni a rendelkezésükre álló időt.
„Létrehoztuk a céges e-mail címeinket, a megbeszéléseinket sokszor online tartjuk, Teamsen keresztül, az árajánlatainkat Excelben kalkuláljuk, Wordben készítjük el végső ajánlatainkat, amelyeket PDF dokumentumként mentve egyből tudunk is továbbítani az ügyfeleinknek” – meséli Urbán Judit.
„A mai világban ez óriási segítség, hogy bárhol járunk, elérhetőek vagyunk, és mindig tudunk az e-mailekre válaszolni” – teszi hozzá Ésik Eszter.
Már a vállalkozás social média jelenlétére vonatkozóan is határozott elképzeléseik és nagyszabású terveik vannak.
„Látjuk, hogy a közösségi médiának milyen fontos szerepe van. Egyelőre a Facebook és az Instagram oldalunkat hoztuk létre, de mivel most nyitunk a B2B célcsoport felé, ezért úgy gondoljuk, szükségünk lesz LinkedIn oldalra is. Illetve hallottuk, hogy most a legfontosabb a YouTube-csatorna meg a TikTok, ezért mindenképp szeretnénk ezeken a felületeken is megjelenni.”
Egy nemrég indult kétfős vállalkozásban rengeteg feladat jut egy-egy emberre, az online jelenlét kiépítése pedig érthető módon olyan extra teendőkkel jár, amelyeket még egy jól menedzselt napirendbe is nehezen lehet bezsúfolni. De a Printextil tulajdonosait a feszített tempó nem gátolja meg abban, hogy a weboldal készítése rövidtávú terveik között szerepeljen, hogy hiszen tudják, hogy az üzleti tevékenységük szempontjából egy saját honlap alapvető és nélkülözhetetlen feltétel.
„Pont megfogalmazódott bennünk, hogy itt az ideje egy honlap elkészítésének, amikor a Vodafone kapcsolattartója a terveinkre reagálva ismertette számukra a Business Online Jelenlét szolgáltatást” – árulja el Urbán Judit. A weboldalkészítő szolgáltatás Full service csomagja a domain és tárhely foglalásától kezdve egészen a kész honlap optimalizálásáig és karbantartásáig minden olyan feladatot magába foglal, amelyhez nem szükséges a megrendelő háttértudása. Lényegében egy dedikált kapcsolattartóval történő igényfelmérést követően az ügyfélnek csak a kívánt képeket és szöveget kell megadni, valamint design és funkciók tekintetében útmutatót nyújtani, és a Vodafone szakértői elkészítik a céges honlapot.
A vállalkozók egyszer már bevállalták, hogy saját maguktól összeraknak egy üzleti weboldalt, de ettől függetlenül – vagy épp ezeknek a tapasztalatoknak a következtében – ezúttal örömmel bízzák magukat profi szakemberekre.
„Szívesen fogadunk szakértői tanácsot például abban, hogyan lehet a tartalmat a SEO szempontokat figyelembe véve megfogalmazni, vagy úgy elhelyezni a felületen a képeket, a gombokat, hogy az célszerű és látványos legyen” – mondja Ésik Eszter.
„Óriási segítség, hogy nem kell nekünk a nulláról kiindulva pontosan kidolgozni valamit, hanem javaslatokat kapunk az ötleteink megvalósításához, ami alapján könnyebben tudunk dönteni” – teszi hozzá Urbán Judit. Kiemelte például, hogy a szolgáltatás tartalmaz a honlap alapjául szolgáló sablonokat, amelyek közül csak el kellett dönteniük, hogy a sokféle változat közül melyik elrendezés és design a legmegfelelőbb a vállalkozásuk számára.
A Business Online Jelenlét weboldal sablonjainak minden eleme szerkeszthető, így még a Printextil speciális igényeinek is meg tud felelni.
„Nagyon szép és színes minden, amit kreálunk, szeretnénk, ha a weboldalon ez visszatükröződne.”A látványos design mellett a vizualitást az elkészült megrendeléseiket ábrázoló fotókkal erősítenék. A korlátlan tárhelynek köszönhetően a végtelen mennyiségű referenciakép feltöltésének sincs semmi akadálya.
„Ezért is örülünk, hogy ez a honlap szerkeszthető mezei felhasználók számára is. Nyilván nem szeretnénk minden egyes referenciakép feltöltésével a Vodafone-t megbízni, fontos az, hogy minden új elkészült munkánkat rögtön fel tudjunk tölteni a honlapra.”
A Business Online Jelenlét szerkesztői felülete könnyedén kezelhető, de a Full service csomag karbantartási munkálatokat is tartalmaz arra az esetre, ha az ügyfél egyedül nem boldogulna, vagy csak nem lenne elegendő ideje és energiája a kívánt frissítésre.
„Amennyiben sor kerülne egy összetettebb feladatra, például egy teljesen új aloldal készítésére, vagy ha olyan dolgokat kell szerkeszteni, amelyek kicsit nagyobb szakértelmet igényelnek, akkor szeretnénk majd igénybe venni a Vodafone segítségét."
A Printextil mindent megtesz annak érdekében, hogy az új honlap megvalósítsa a célját: bővüljön az ügyfélkörük. Összekapcsolják online felületeiket, becsatornázzák a honlapra a Facebook és Instagram-oldalunkat, valamint megosztják a honlapon közzétett újdonságokat social platformjaikon. Közzétesznek minden elérhetőséget, és egy kapcsolatfelvételi űrlappal is igyekeznek megkönnyíteni az ajánlatkérést, a szolgáltatás megrendelését. Természetesen nagy figyelmet fordítanak arra is, hogy a honlap minél informatívabb és egyértelműbb legyen, minőségi termékeiket minél szemléletesebben bemutathassák.
„Jelenleg minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy minél szélesebb körben ismerjék meg a cégünket és a tevékenységét, így bízunk benne, hogy a honlapon keresztül sok új érdeklődőre tehetünk majd szert.”
A Vodafone Business Online Jelenlét pályázat öt szerencsés nyertesének új üzleti weboldalát szakértőink díjmentesen készítik el, ráadásul egy évig a szolgáltatás díját is mi álljuk. Ha érdekel a honlapkészítés folyamata, ismerd meg a többi vállalkozás történetét is! Az interjúkból kiderül, miért vágtak bele az online jelenlét kialakításába ezek a magyar kkv-k, mit vártak el, és mit kaptak a weblapkészítő szolgáltatástól.