Weboldal forgalomnövelésének 5 módszere

Több látogatót szeretnél honlapodnak? Íme öt megoldás!

Vállalkozásod saját honlapjának elkészülte nagy mérföldkő a cég életében. Azonban korántsem dőlhetsz még hátra, hogy kiélvezhesd a weboldal minden előnyét, hiszen a következő nagy lépés elérni, hogy minél több látogató érkezzen az oldalra.

Tudtad, hogy naponta több mint 250 000 új honlapot hoznak létre a világon? Ezek után talán már számodra sem kérdés, miért érdemes energiát fektetni abba, hogy céged weboldala kiemelkedjen a tömegből. Szerencsére van néhány jól bevált módszer, amellyel nagyobb forgalmat lehet generálni az oldalra, ezek közül mutatunk be most néhányat.

1. Célközönség ismerete

„Ha megpróbálsz mindenkinek megfelelni, végül senkinek sem fogsz” – szól a marketing íratlan szabálya. A weboldal forgalmának növelése a célközönség ismerete nélkül felesleges, hiszen hiába a sok látogató, ha többségük egyáltalán nem érdeklődik a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.

Íme néhány kérdés, amire érdemes tudni a választ a jelenlegi ügyfelekkel kapcsolatban:

  • Demográfiai adatok: Hány évesek? Milyen neműek? Hol laknak? Milyen nemzetiségűek? Mi a családi állapotuk? Milyen végzettségűek? Hol dolgoznak, milyen beosztásban? Milyen jövedelmük van?

  • Pszichográfiai adatok: Milyen fogyasztói szokásaik vannak? Milyen vásárlói mintázatokat követnek? Mi a hobbijuk, mivel töltik a szabadidejüket? Milyen nézeteket vallanak?

  • Viselkedési adatok: Hol tájékozódnak? Milyen közösségi média platformokat használnak? Mi jellemzi a médiafogyasztásukat? Milyen gyakran, és milyen értékben vásárolnak? Mi alapján hozzák meg a vásárlási döntésüket?

Ez alapján már kialakulhat egy kép a megszólítani kívánt célközönségről. A fogyasztók 71%-a személyre szabott tartalmat vár el a cégektől, ezért kiemelkedően fontos, hogy a weboldal tartalma releváns legyen a célközönség számára.

  • Az online kiskereskedők a böngészési szokások alapján célzott ajánlatokat tehetnek a vásárlóknak.

  • Az utazási oldalak az aktuális időjárás vagy szezon alapján kínálhatnak promóciókat a látogatóknak.

  • Az online híroldalak az emberek lakóhelye alapján közvetíthetnek videókat a nézőknek.

Nem kell azonnal a legmodernebb technológiákba fektetni, kezdetnek az is jó, ha alaposan átgondolod, vajon weboldalad nyelvezete és arculata megfelelő-e a célcsoportod számára.

2. Hatékonyabb keresőmotor-optimalizálás

A keresőmotor-optimalizálás (SEO) célja, hogy a weboldal minél előrébb kerüljön a Google, a Yahoo vagy a Bing találati listáján. Miért fontos a magas helyezés? A statisztikák magukért beszélnek: 30,8%-kal többen kattintanak rá egy adott weboldalra, ha az egyetlen hellyel feljebb lép a Google találatok listáján.

A keresőmotor-optimalizálás egy összetett és hosszú távú folyamat, a keresőmotorok algoritmusai az egész weboldal tartalmát átvizsgálva döntenek annak relevanciájáról, de van néhány alapvető teendő, amit mindenképp érdemes megtenni annak érdekében, hogy honlapunk ne vesszen el a több hasonló szolgáltatást vagy terméket értékesítő cégek tömegében. Ha úgy érzed, itt az idő elkezdeni honlapot SEO-fejlesztését, olvasd el korábbi cikkünket hasznos tippekért, vagy beszélgess digitális tanácsadóinkkal telefonon vagy chaten személyre szabott javaslatokért.

3. Linképítés

Egy weboldal tartalmának a létrehozása sok időbe és erőfeszítésbe kerülhet, de fontos tudni, hogy kérhetsz segítséget üzleti partnereidtől, látogatóidtól. Felajánlhatod például a honlapodat szakmailag releváns szerzőknek egy-egy vendégposzt erejéig, vagy megoszthatod a felhasználói érteléseket, ajánlásokat, tapasztalatokat. Szintén forgalmat terelhetsz saját felületedre, ha egy másik, azonos témájú, megbízható oldalra írsz cikket, hitelesnek feltüntetve benne cégedet és weboldaladat. Ez ráadásul a keresőmotorok számára is javítja honlapod láthatóságát, így még több kattintást eredményezhetsz.

4. Közösségi média

A következetes közösségi média jelenlét nagyban hozzájárulhat honlapod forgalmának növeléséhez. Egy üzleti Facebook-oldal létrehozása egyszerű, ahhoz azonban többre van szükség egy-egy hivatkozás megosztásánál, hogy releváns közönséget terelj az oldalra, esetleg visszatérő ügyfeleket alakíts ki az egyszeri látogatókból.

Szükség van egyrészt a célközönségtől függően különböző típusú, minőségi tartalomra, például:

  • blogposztok, interjúk, kutatások, tanulmányok, hírek;

  • interaktív kvízek, tesztek, játékok, felmérések;

  • videós útmutatók, webináriumok, élő események;

  • sablonok, checklistek, kiadványok;

  • infografikák, grafikonok, folyamatábrák stb.

Illetve ezeket jól átgondoltan összefoglaló tartalomnaptárra is. Érdemes számításba venni, melyik anyagot mennyi idő elkészíteni, hiszen ez segíteni fog az erőforrások megtervezésében is. Alakíts ki egy listát azokról a témákról, amelyek valószínűleg hosszú távon is hatékonyak és relevánsak maradnak. Végül oszd meg az elképzeléseidet az egész vállalaton belül, hogy kiegészíthessék meglátásaikkal például az ügyfélszolgálaton dolgozó, az ügyfelekkel szorosabb kapcsolatban álló kollégák.

5. Digitális hirdetések

A fizetett forgalom a hirdetéseken keresztül érkező látogatókat takarja. A hirdetési módszereknek mára igen széles tárháza létezik, többek között:

  • weboldalakon megjelenített, úgynevezett display hirdetések;

  • keresőmotorokban megjelenített hirdetések (lásd még keresőmarketing, azaz SEM);

  • közösségi média hirdetések;

  • szponzorált tartalmak.

A hirdetési platformtól függően pedig szintén különféle formátumok és célzási lehetőségek közül lehet választani.

A forgalomterelés más megoldásaival ellentétben a fizetett hirdetések gyors eredményeket hozhatnak, de nem érdemes megfelelő stratégia nélkül belevágni. Tűnj ki a tömegből! című cikkünkben a hatékony digitális marketingstratégia megvalósításához hoztunk néhány eszközt és technikát.

Mint minden stratégia, a weboldalad forgalmának növelésére tett kísérletek is sok próbálkozást, tesztelést, értékelést és újragondolást igényelnek. Kövesd figyelemmel a honlapod látogatottságával kapcsolatos adatokat, de mindig tartsd szemmel mellette a piacot is. Óriási és folyamatos fejlődések jellemzőek erre a területre, és a fogyasztói magatartások is állandóan változnak. Így a sikeres stratégia egyik legfontosabb jellemzője az adaptivitás.

Legfrissebb cikkek a témában