Ügyfeleinknek elérhető a VoWiFi (Voice over WiFi),
vagyis a hívás WiFi-n/WLAN-on keresztül.
Emellett a technológia lehetővé teszi az SMS-ek küldését-fogadását valamint a segélyhívások lebonyolítását is WiFi hálózaton keresztül.
Használatához elegendő egy nyilvános internet elérést biztosító, vezetéknélküli hálózathoz (WiFi) csatlakozni, valamint a készüléknek támogatnia kell a Vodafone VoWiFi szolgáltatását.
Egyéb alkalmazások telepítésére nincs szükség.
Gyenge, vagy nem megfelelő lefedettséggel rendelkező helyeken sokkal jobb hangminőség és gyorsabb hívásindítás érhető el
Hívás mellett párhuzamosan a WiFi adatkapcsolat is biztosított, így hívás közben is működik az adatforgalmazás
Ha egyáltalán nincs hálózati lefedettség, vagy repülő üzemmódban van a készülék, akkor is indítható és fogadható hívás és SMS
Belföldön és külföldön egyaránt használható
VoLTE/4G képes SIM-kártya
A VoWiFi szolgáltatás használatához VoLTE/4G képes SIM-kártyára van szükség
VoWiFi képes szoftver a készüléken
Szükség lehet a készülék legfrissebb szoftverének letöltésére
VoLTE szolgáltatás megléte
A szolgáltatás VoLTE regisztrált ügyfeleknek érhető el
A VoWiFi funkció bekapcsolása/engedélyezése a készüléken
WiFi hívás aktiválása a készülék beállításain keresztül
VoWiFi képes készülék
A készüléknek támogatnia kell az adott technológiát (gyárilag VoWiFi-re alkalmas)
WiFi hálózathoz való csatlakozás
Kapcsolódás nyílt internetkapcsolattal rendelkező WiFi hálózathoz
A Vodafone hálózatán minden VoLTE szolgáltatással rendelkező előfizetőnek elérhető a VoWiFi technológia,
így a fenti feltételek teljesülése esetén, nincs szükség annak külön szolgáltató általi beállítására.
Apple
Samsung
Az alábbi „lépésről lépésre” útmutató segítségével szeretnénk megkönnyíteni az Apple iPhone telefonján a szoftver frissítési folyamatot, amelyre azért van szükség, hogy ennek letöltése, valamint installálása után tudja élvezni a Voice over WiFi szolgáltatásunkat.
Az Apple kizárólag iOS17 operációs rendszert futtató telefonokon támogatja a Voice over WiFi-t.
Első lépésben érintse meg a „Beállítások” ikont a kezdőképernyőn (pirossal karikázott ikon).
Ezután érintse meg az „Általános” menüpontot.
Ezután érintse meg a „Szoftverfrissítés” sort.
Ezután az „iOS frissítések” ikont húzza jobbra, hogy zöld színre váltson.
A Voice over WiFi szolgáltatáshoz az iOS 17-es verziót kell letöltenie és telepítenie telefonjára (Ha korábbi iOS operációs rendszerrel rendelkezik, például iOS 15, akkor onnan iOS 16-ot szükséges telepítenie, és utána az iOS17-et)
Ha a szoftverfrissítés lefutott, és Apple iPhone mobiltelefonja iOS17 operációs rendszert futtat, akkor a következő lépéssorral tudja engedélyezni a Voice over WiFi szolgáltatást:
Első lépésként lépjen be a „Beállítások” menübe, lásd pirossal bekarikázott
Ezután lépjen be a „Telefon” menübe.
A Hívások almenün belül a „Wi-Fi hívások” menüt érintse meg.
A „Wi-Fi hívások” menüben csúsztassa
a „Wi-Fi hív ezen az iPhone-on” csúszkát jobbra.
Amennyiben a telefon külön engedélyt kér a WiFi hívás engedélyezésre, érintse meg az „Engedélyezés” gombot.
Gratulálunk, sikeresen aktiválta a Voice over WiFi szolgáltatást a telefonján.
Először frissítsen a legújabb firmware-re, és engedélyezze a VoLTE-t Android vagy iOS telefonján. Nyissa meg a beállításokat, válassza a „mobilhálózat” fület, majd válassza a „mobil adatátvitel” lehetőséget, majd kattintson a „VoWiFi” vagy a „WiFi-hívás” lehetőségre.
Tekintse meg a VoWiFi képes készülékek listájátVegye fel a kapcsolatot szakértő kollégáinkkal.
A Vodafone VoWiFi szolgáltatás igénybevétele egyszeri díj és havidíj mentes.
A Vodafone VoWiFi szolgáltatás használatakor Magyarországról, magyar vagy külföldi hívószámra indított hívások és SMS-ek díjai a belföldi díjszabásnak megfelelően kerülnek kiszámlázásra.
A külföldről, nem magyarországi hívószámra indított hangívásnak és SMS-nek a díja a nemzetközi díjszabás szerint kerül számlázásra.
A szolgáltatás használata az adott WiFi hálózaton, melyre a készülék felcsatlakozott, adatforgalmat generál, amelynek többlet költsége lehet (túlforgalmazási díj), és ez a költség a WiFi szolgáltatás előfizetőjét terheli.
Belföldön a VoWiFi szolgáltatás használatakor, a WiFi-jel elvesztése vagy megszűnése esetén, a hívás visszavált 4G hálózatra, ennek hiányában a kapcsolat megszakad.
Külföldön, ha a WiFi-hálózat elérhetősége megszűnik, akkor a hanghívás megszakad. Az ezt követően újraindított hanghívás - ha a WiFi-jel továbbra sem elérhető - a roaming partner hálózatán épül fel.
A segélyhívások [112] minden esetben [belföld, külföld] a magyar segélyközpontba futnak be. A technológiai sajátosság miatt a VoWiFi-n keresztül indított segélyhívásokhoz kapcsolódó helymeghatározási adatok nem állnak a Szolgáltató rendelkezésére, így azok automatikus továbbítása a segélyszolgálati állomásokhoz nem biztosított, ezért minden esetben szükséges megadnia lokációs adatait.