VoWiFi szolgáltatás

Mi az a VoWiFi szolgáltatás?

Ügyfeleinknek elérhető a VoWiFi (Voice over WiFi),
vagyis a hívás WiFi-n/WLAN-on keresztül.


Emellett a technológia lehetővé teszi az SMS-ek küldését-fogadását valamint a segélyhívások lebonyolítását is WiFi hálózaton keresztül.

A VoWiFi szolgáltatással olyan helyeken is lehet hívást indítani és fogadni, ahol nincs, vagy gyenge a mobil térerő, lefedettség. Használatához, elérhető, nyilvános internet elérést biztosító, vezetéknélküli hálózathoz (WiFi) kell csatlakozni, valamint a készüléknek támogatnia kell a Vodafone VoWiFi szolgáltatását. Egyéb alkalmazások telepítésére nincs szükség.

Mi az a VoWiFi szolgáltatás?

Mik a VoWiFi szolgáltatás előnyei?

Gyenge, vagy nem megfelelő lefedettséggel rendelkező helyeken sokkal jobb hangminőség érhető el

Hívás mellett párhuzamosan a WiFi adatkapcsolat is biztosított, így hívás közben is működik az adatforgalmazás

Ha egyáltalán nincs hálózati lefedettség, vagy repülő üzemmódban van a készülék, akkor is indítható és fogadható hívás és SMS

Belföldön és külföldön egyaránt használható

Gyorsabb hívásindítás és jobb hangminőség érhető el (2G-hez képest)

Mit kell tudni a VoWiFi szolgáltatásról?

A technológia lehetővé teszi az SMS küldését-fogadását, valamint a segélyhívások lebonyolítását is WiFi hálózaton keresztül.

Gyenge lefedettséggel rendelkező helyen sokkal jobb hangminőség produkálható és gyorsabb hívásindítás (szinte azonnal elindul a hívás).

A VoWiFi szolgáltatással olyan helyeken is lehet hívást indítani és fogadni, ahol nincs, vagy gyenge a mobil térerő, lefedettség (pl. árnyékolt épület: lakópark, pláza, hotel, gyár; vagy árnyékolt épületrész: pince, garázs stb.).

Belföldön és külföldön is egyaránt használható.

Egyéb alkalmazások telepítésére nincs szükség.

Hívás mellett párhuzamosan WiFi adatkapcsolat is biztosított, így hívás közben is működik az adatforgalmazás.

Ha nincs egyáltalán hálózat, vagy repülő üzemmódban van a készüléke, akkor is fog működni a funkció és tud hívást fogadni/indítani.

Használatához elérhető, nyilvános internet elérést biztosító, vezetéknélküli hálózathoz (WiFi) kell csatlakozni, valamint a készüléknek támogatnia kell a Vodafone VoWiFi szolgáltatását.

A VoWiFi szolgáltatás igénybevételének feltételei

VoLTE/4G képes SIM-kártya

A VoWiFi szolgáltatás használatához VoLTE/4G képes SIM-kártyára van szükség

VoWiFi képes szoftver a készüléken

Szükség lehet a készülék legfrissebb szoftverének letöltésére

VoLTE szolgáltatás megléte

A szolgáltatás VoLTE regisztrált ügyfeleknek érhető el

A VoWiFi funkció bekapcsolása/engedélyezése a készüléken

WiFi hívás aktiválása a készülék beállításain keresztül

VoWiFi képes készülék

A készüléknek támogatnia kell az adott technológiát (gyárilag VoWiFi-re alkalmas)

WiFi hálózathoz való csatlakozás

Kapcsolódás nyílt internetkapcsolattal rendelkező WiFi hálózathoz

A Vodafone hálózatán minden VoLTE szolgáltatással rendelkező előfizetőnek elérhető a VoWiFi technológia,
így a fenti feltételek teljesülése esetén, nincs szükség annak külön szolgáltató általi beállítására.

Mennyibe kerül a VoWiFi szolgáltatás?

A Vodafone VoWiFi szolgáltatás igénybevétele egyszeri díj és havidíj mentes.

A szolgáltatás használata a WiFi hálózatot kiszolgáló mobil vagy helyhez kötött internet hozzáférési szolgáltatás tekintetében adatforgalmat generál, amelynek többlet költsége lehet (pl.: adatforgalmi korláttal rendelkező mobil vagy otthoni internet előfizetés esetén túlforgalmazási díj), és ez a költség a szolgáltatás előfizetőjét terheli.

A Vodafone VoWiFi szolgáltatás keretében Magyarországról, magyar vagy külföldi hívószámra indított hívások és SMS-ek díjai a belföldi díjszabásnak megfelelően kerülnek kiszámlázásra mindaddig, amíg egy működő WiFi hálózatra csatlakozik a készüléke.

A külföldről, nem magyarországi hívószámra indított hangívásnak és SMS-nek a díja a mindenkor irányadó nemzetközi díjszabás szerint kerül kiszámlázásra.

Mennyibe kerül a VoWiFi szolgáltatás?
Hol használható?

Hol használható?

A VoWiFi szolgáltatás belföldi használata esetén a mobil vagy helyhez kötött internetkapcsolat megszűnése, vagy a WiFi-jel elvesztése esetén a kapcsolat 4G elérés esetén visszavált a mobil rádiótelefon-hálózatra, ennek hiányában a kapcsolat megszakad.

Külföldön történő használat esetén, ha a WiFi-hálózat elérhetősége megszűnik (akár a mobil vagy a helyhez kötött internetkapcsolat megszűnése, vagy a WiFi-jel elvesztése miatt) akkor a hanghívás megszakad. Az ezt követően újraindított hanghívás – ha a mobil vagy helyhez kötött internet kapcsolat, illetve a WiFi-jel továbbra sem elérhető – a roaming partner mobil rádiótelefon-hálózatán épül fel.

A segélyhívások [112] minden esetben [belföld, külföld] a magyar segélyközpontba futnak be. A technológiai sajátosság miatt a VoWiFi-n keresztül indított segélyhívásokhoz kapcsolódó helymeghatározási adatok nem állnak a Szolgáltató rendelkezésére, így azok automatikus továbbítása a segélyszolgálati állomásokhoz nem biztosított, ezért minden esetben szükséges megadnia lokációs adatait.

A Vodafone Magyarország VoWiFi szolgáltatás tekintetében felelőségét a WiFi hálózat elérhetősége, jelerőssége, minőségi paraméterei, ezáltal a VoWiFi szolgáltatás hívásminősége, elérhetősége, a mobilkészülékek VoWiFi szolgáltatás igénybevételére vonatkozó képessége és azok beállításai, illetve más szolgáltatók mobil vagy helyhez kötött internet hozzáférési szolgáltatásai tekintetében teljeskörűen kizárja, ezek tekintetében felelőséget nem vállal.

Hogyan ellenőrizhető, hogy
az eszköze kompatibilis-e?

Először frissítsen a legújabb firmware-re, és engedélyezze a VoLTE-t Android vagy iOS telefonján. Nyissa meg a beállításokat, válassza a „mobilhálózat” fület, majd válassza a „mobil adatátvitel” lehetőséget, majd kattintson a „VoWiFi” vagy a „WiFi-hívás” lehetőségre.

Tekintse meg a VoWiFi képes készülékek listáját

Vegye fel a kapcsolatot szakértő kollégáinkkal.

Hogyan ellenőrizhető, hogy az eszközöm kompatibilis-e?

Hogyan tudja aktiválni a VoWiFi szolgáltatást?

Általános útmutató telefonja beállításához

Lépés 1/10

Az alábbi „lépésről lépésre” útmutató segítségével szeretnénk megkönnyíteni az Apple iPhone telefonján a szoftver frissítési folyamatot, amelyre azért van szükség, hogy ennek letöltése, valamint installálása után tudja élvezni a Voice over WiFi szolgáltatásunkat.

Az Apple kizárólag iOS17 operációs rendszert futtató telefonokon támogatja a Voice over WiFi-t.

Lépés 2/10

Szoftverfrissítés

Első lépésben érintse meg a „Beállítások” ikont a kezdőképernyőn (pirossal karikázott ikon).

Lépés 3/10

Szoftverfrissítés

Ezután érintse meg az „Általános” menüpontot.

Lépés 4/10

Szoftverfrissítés

Ezután érintse meg a „Szoftverfrissítés” sort.

Lépés 5/10

Szoftverfrissítés

Ezután az „iOS frissítések” ikont húzza jobbra, hogy zöld színre váltson.

Lépés 6/10

VoWiFi szolgáltatás bekapcsolása

A Voice over WiFi szolgáltatáshoz az iOS 17-es verziót kell letöltenie és telepítenie telefonjára (Ha korábbi iOS operációs rendszerrel rendelkezik, például iOS 15, akkor onnan iOS 16-ot szükséges telepítenie, és utána az iOS17-et)

Ha a szoftverfrissítés lefutott, és Apple iPhone mobiltelefonja iOS17 operációs rendszert futtat, akkor a következő lépéssorral tudja engedélyezni a Voice over WiFi szolgáltatást:

Első lépésként lépjen be a „Beállítások” menübe, lásd pirossal bekarikázott

Lépés 7/10

VoWiFi szolgáltatás bekapcsolása

Ezután lépjen be a „Telefon” menübe.

Lépés 8/10

VoWiFi szolgáltatás bekapcsolása

A Hívások almenün belül a „Wi-Fi hívások” menüt érintse meg.

Lépés 9/10

VoWiFi szolgáltatás bekapcsolása

A „Wi-Fi hívások” menüben csúsztassa
a „Wi-Fi hív ezen az iPhone-on” csúszkát jobbra.

Lépés 10/10

VoWiFi szolgáltatás bekapcsolása

Amennyiben a telefon külön engedélyt kér a WiFi hívás engedélyezésre, érintse meg az „Engedélyezés” gombot.

Gratulálunk, sikeresen aktiválta a Voice over WiFi szolgáltatást a telefonján.

További információk